Toon posts:

Inlogscherm bij benaderen share

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een XP machine in een werkgroep zet of lokaal inlog op die machine (dus niet inlog op het domein) en ik probeer een server te banaderen door gewoon \\servernaam\ in te tikken, krijg ik netjes een inlogscherm op mijn beeld.

Maar als ik inlog op het domein en dan een server probeer te benaderen kom ik direct in de "share-root" van die server. Hoe kan ik nu een client machine (of de w2k server) zo instellen, dat bij het benaderen van een share de gebruiker een inlogscherm op zijn scherm krijgt...

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:20

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Log je nou telkens als Administrator of als gebruiker in? Want Administrator kan op heel veel plekken komen :) Even bij de machtigingen van die share kijken welke items er weg moeten.

^ Gaat blijkbaar alleen op bij werkgroepen en niet bij domeinen.

[ Voor 16% gewijzigd door DUX op 24-07-2003 16:41 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

tja das logisch, want je valideert je eigen al tegenover de PDC als je op het domein inlogt, dus maw je domain username + ww zijn de toegang tot de server

Verwijderd

wil je nu aanmelden p het dmein (voordeel: geen vraag om passwords bij shares benaderen) en dan vervolgens vraag om passwords bij benaderen shares?

niet aanmelden op het domein, lijkt me wel makkelijke manier...

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 16:19:
Hoe kan ik nu een client machine (of de w2k server) zo instellen, dat bij het benaderen van een share de gebruiker een inlogscherm op zijn scherm krijgt...
Gefeliciteerd. Je hebt net het onderscheid tussen een werkgroep en een domein ontdekt. Koop een goed boek of zoek een beetje op Google en je ontdekt wel wat er allemaal mogelijk is.

BTW, wat jij wilt (een loginscherm als je een share benaderd) is niet mogelijk binnen een domein.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:34

Predator

Suffers from split brain

Dat is nou juist het nut van een centraal systeem voor authenticatie zodat niet overal moet gaan aanloggen 8)7

Zie reacties hierboven en dit hoort zeker niet in dit forum :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.