Toon posts:

mobo/proc/ram overgeplaats => geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
epox 8k3a
xp 2100+
2 x 256 mb pc2700

zat in mijn oude pc, eerst moet luchtkoeler gwoon, rond 50-55 graden
geen probleem, heeft het altijd goed gedaan
tijdje terug waterkoeling gekregen, werkt ook goed

nu heb ik nieuw mobo/proc/ram en wil ik me oude spulle in een andere pc zetten met oude luchtkoeler er weer op, eerst wou die helemaal niet starten, voeding bleek brak, nieuwe voeding, alles werkt, fans draaien enzo maar ik krijg op geen mogelijkheid beeld! beeld lijkt aan te gaan, lampje brandt goed enzo, heb ook meerdere videokaarten geprobeerd maar hij krijgt geen beeld en toetsenbord werkt niet/branden geen lampjes
kortom, kdenk dus niet dat t aan de videokaart ligt, dies ook vrij nieuw dus

dus, wat kan het zijn ??? ik zou het echt niet meer weten
heb alles al losgekopped, op videokaart na ofcoz maar niets helpt

Verwijderd

Uhm.... als je pc opstart maar je hoort geen piep of krijgt geen beeld.... Dat zijn meestal de symptonen van een jumpertje die nog op de cmos clear zit.

Vaag probleem...

Cpu wel goed gemonteerd? dan krijg je oko hetzelfde...

Verwijderd

Topicstarter
pc is gister dagen geleden losgekoppeld, daarvoor altijd mijn trouwe desktop systeem geweest :)

cmos jumper zit dus nog goed (kheb t tog even voor je gecontroleerd :P )

cpu koeler zat er ook perfect op, nog nooit zo makkelijk gegaan :)
toch even eraf gehaald, zat perfect, er weer perfect opgezet maar nog steeds zelfde probleem

ik wordt egt gek 8)7
altijd top gweest, ff overzette en =/
zou die 1e voeding (gare/kwam wat rare lucht uit) het mobo beschadigd hebben ofzo ? nee toch
dat zou wel flink baluh zijn :( maar dat geloof ik niet, hij start nu met nieuwe voeding gwoon op en alles dus, alleen dus geen fuckin beeld :?

Verwijderd

geheugen brak?

Hoor je de pc ook opstarten => ratelt je hd? Of is hij gewoon stil?

probeers es een andere voeding?

kabels nogmaals controleren!! :P

Verwijderd

Topicstarter
kabels en alles al 100x gecheckt
ben er bijna bijna hele dag mee bezig geweest al :X

kheb al 2 verschillende 300 watt voedingen geprobeerd
zoals ik zei deed eerste voeding (230) het niet goed

kga morgen nog een 350 watt chieftec proberen, tot nu toe waren het allemaal goedkopies maarja moet opzich niet zon probleem zijn

hd ratelt niet egt maar zit in bracket en in t begin brandt ook rood (bezig) even
daarna enkel nog groen (gevoed)

heb ook al alles losgekoppelt op videokaart na, dan zou die zowiezo alsnog in de bios moeten kome / iig iets laten zien maar krijg dus TOTAAL geen beeld

geheugen, sjah, zoals ik zei was t 2 dagen terug nog topsysteempje, lijkt me sterk dat geheugen zomaar opeens brak is, kheb ze al om de beurt geprobeerd maar hielp ook niet

/me = desperate :'(

Verwijderd

Als ik het goed begrijp heb je eerst getest met een 230 watt voeding??? En dat is ook de voeding die een vieze geur gaf en kaduk is??? Hmmm lijkt me niet echt goed voor een AMD Athlon systeempie die eigenlijk minimaal 250 Watt nodig heeft en bij voorkeur 300 Watt vraagt. Maybe heb je toch je mobo opgeblazen hierdoor.

Verwijderd

Topicstarter
ja daar dacht ik ook al aan maarja dan zou ie t nu toch helemaal niet meer moeten doen (niet aangaan) ?

overigens was t toen ook heel kaal, dus enkel proc/ram/video dus 200 watt zou geen prob moete zijn daarbij

kheb em nu overigens weer helemaal in dezelfde staat met alle hardware zelfde
dus nu ook zelfde voeding (350) en videokaart maar NOG geen beeld :(

proc nog keer bekeken maar zie nix vreemds, core is nie egt beschadigd ofzo

aargh, tijd begint te dringen :(
iemand nog suggesties ???

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er uit

proc bleek dus toch kapot :(
ding werkte 2 dagen geleden nog perfect en ziet er nog perfect uit maar zal dus tijdens transport wel schade hebben opgelopen ofzo want heb nueen proc van iemand anders erin gezet en werkt wel
Pagina: 1