Toon posts:

[w2k] rebooten forceren of afsluiten disablen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
wat anderen als een probleem ervaren (volgens google en de search op dit forum) wil ik graag zien op onze pc's.

We hebben op ons werk een aantal werkstations die wegens diefstal preventie goed weggestopt zijn. De pc's moeten dus eigenlijk altijd aan blijven staan. Nu zijn er soms collega's die uit macht der gewoonte dat ding uitzetten... :( . Kost me dus 15 min om er weer bij te komen om een power knop in te drukken.

Is het mogelijk om de shutdown voor een groep users te verstoppen en alleen een reboot toe te staan.

[edit]
D.m.v. poledit en tweakui is er veel mogelijk maar dit heb ik (nog) niet kunnen vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 15:59 ]

• Madnessi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-08-2025
je kan ook met Wake on Lan werken, dan hoef je nooit bij de systeemkast, kan je vanaf je eigen pc :9

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

titel even aangepast. 'rebooten i.p.v. afsluiten' suggereerd dat je een probleem hebt dat je pc niet wil aflsuiten ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Kan ook, ik zat alleen aan mijn eigen pc's thuis te denken waar ik linux op draai. Op een daarvan draait suse en daar kan een gewone user de pc alleen herstarten. (instelbaar natuurlijk).
Lijkt me eenvoudiger dan op elke pc wol kabeltjes plakken :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 14:56
Wat je sowieso in kunt stellen is dat je het systeem niet af kunt sluiten zonder in te loggen, dat is een policy. Verder zou je de gebruiker de rechten om shutdown.exe uit te voeren kunnen afnemen?
Lijkt me eenvoudiger dan op elke pc wol kabeltjes plakken
:? hoeso wol kabeltjes plakken? Niet echt serieus volgens mij..

[ Voor 27% gewijzigd door djluc op 24-07-2003 16:25 ]

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Welk OS heeft de client en welk OS heeft de server

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Er bestaat binnen W2K wel een policy om een shutdown onmogelijk te maken voor niet-admins maar volgens mij kun je dan ook niet meer rebooten.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 14:56
maar volgens mij kun je dan ook niet meer rebooten.
Eventueel zou je dan met vpn het systeem over kunnen nemen en inloggen als administrator. Rebooten hoeft in bedrijfssituatie eigenlijk toch niet, zeker niet met de juiste policies.

Verwijderd

Topicstarter
Er bestaat binnen W2K wel een policy om een shutdown onmogelijk te maken voor niet-admins maar volgens mij kun je dan ook niet meer rebooten.
Inderdaad deze had ik gevonden, maar de reboot optie ben ik dan ook kwijt. De reboot optie wil ik liever wel houden omdat de applicatie die op deze clients draait niet echt bugvrij te noemen is en een reboot soms noodzakelijk is. Helaas komt dit nog zo vaak voor dat remote inloggen enkel om een pc te herstarten geen optie is.

Verwijderd

Topicstarter
Ben eruit :)

In de resource kit zit een shutdown tool die via de commandline werkt.
Ik ga nu via een policy de hele shutdown uit het menu halen en maak een batch bestandje waarin deze "shutdown -r" uitgevoerd wordt. Icoontje op de desktop en klaar.......

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 08:56:
In de resource kit zit een shutdown tool die via de commandline werkt.
Ik ga nu via een policy de hele shutdown uit het menu halen en maak een batch bestandje waarin deze "shutdown -r" uitgevoerd wordt. Icoontje op de desktop en klaar.......
Ik vermoed dat een shutdown helemaal niet meer mogelijk is als die policy eenmaal actief is. Als het goed is haalt de policy niet alleen de shutdown uit het startmenu maar maakt ie een shutdown/reboot door een gewone user volledig onmogelijk (tenzij je Win9x als client gebruikt). Dus ook als je een extern tooltje gebruikt kun je als gewone user niet meer rebooten.
Pagina: 1