hallo,
ik heb een klasse die een kalender genereerd netjes in een maand. dit gebeurt met een kalender klasse die ik op het internet heb gevonden (waarom het wiel 2x uitvinden)
met het volgende bestand roep ik de klasse aan:
ik heb in de code al aangegeven wat het probleem is maar zal het even uitleggen
de datums die aan $kalander->events meegegeven moeten worden zullen als gebeurtenis op de kalender komen te staan dit werkt als ik ze simpelweg ingeef maar ik wil deze dynamisch maken en heb dus een tabel met daarin de velden dag maand en jaar. deze haal ik eruit aan de hand van de query en wil ik dus invullen bij $kalender->events maar hij pakt dit niet. hij geeft geen foutmelding maar reageert er ook niet op. als ik de string $string_datum op het scherm zet staan hier de waardes correct in. het scripts staat op http://www.wupor.nl/beta/scripts/kalender/ (misschien dat het zo nog duidelijker is) de waarders die geprint zijn staan boven de kalender...
weet iemand een oplossing voor mijn probleem?
ik heb een klasse die een kalender genereerd netjes in een maand. dit gebeurt met een kalender klasse die ik op het internet heb gevonden (waarom het wiel 2x uitvinden)
met het volgende bestand roep ik de klasse aan:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| <?php //classes voor kalender require("inc.date_functions.php"); require("class.calendar.php"); //methodes voor database verbinding include("../database.php"); //instantie van classe aanmaken $kalender = new calendar(); //toevoegen datums aan kalender $query = "SELECT * FROM kalender"; $result = mysql_query($query, $connection); while ($row = mysql_fetch_array($result)) { $dag = $row[dag]; $maand = $row[maand]; $jaar = $row[jaar]; $datum = "\"$jaar-$maand-$dag\""; $string_datum .= ", $datum"; } $string_datum = substr($string_datum, 2); print $string_datum; //werkt niet: $kalender->events = Array($string_datum); //werkt wel: //$kalender->events = Array("2002-10-10", "2003-7-11", "2002-10-29","2003-10-04","2002-10-04"); $kalender->show(1, 1, 0); ?> |
ik heb in de code al aangegeven wat het probleem is maar zal het even uitleggen
de datums die aan $kalander->events meegegeven moeten worden zullen als gebeurtenis op de kalender komen te staan dit werkt als ik ze simpelweg ingeef maar ik wil deze dynamisch maken en heb dus een tabel met daarin de velden dag maand en jaar. deze haal ik eruit aan de hand van de query en wil ik dus invullen bij $kalender->events maar hij pakt dit niet. hij geeft geen foutmelding maar reageert er ook niet op. als ik de string $string_datum op het scherm zet staan hier de waardes correct in. het scripts staat op http://www.wupor.nl/beta/scripts/kalender/ (misschien dat het zo nog duidelijker is) de waarders die geprint zijn staan boven de kalender...
weet iemand een oplossing voor mijn probleem?