[virus] uit register verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 11:51
Misschien lijkt dit wel een dubbelpost, maar is het niet.
Ik had mijn vorige bericht net ge-edit toen er een slotje op kwam de situatie is nu dus zo:

Ik heb net even Norton 2003 geinstalleerd. Deze had op 6 files het w32.hllp.kindal@mm virus gevonden. Hij heeft ze allemaal kunnen wissen. Maar ik ben bang dat ik er nog niet helemaal vanaf ben omdat ik destijds zelf een *.exe bestand heb geactiveerd. Of haalt NAV het ook uit het register??

Ik ben nu op de site van trendmicro.com aan het kijken naar de virusinfo.
Hier staat ook hoe je dit uit je register moet gooien. Aangezien ik hier niet al
te veel ervaring mee heb hoop ik dat jullie me kunnen helpen.

Op de site staat het volgende:
Solution:

Open Registry Editor. To do this, click Start>Run, type REGEDIT, then press Enter.
In the left panel, double-click the following:
HKEY_LOCAL_MACHINE>Software>Microsoft>Windows>
CurrentVersion>Run
In the right panel, locate and delete the entry:
SysService32= "%Windows\System32%\ln32k.exe"
(Note: %Windows\System32% is the default System32 folder, which is usually C:\Windows\System32 or C:\WINNT\System32.)
In the left panel, double-click the following:
HKEY_CURRENT_USER>Software>Microsoft>Windows>
CurrentVersion>RunOnce
In the right panel, locate and delete the entry:
SysService32= "%Windows\System32%\ln32k.exe"
Restoring Other Registry Modifications

Still in Registry Editor, in the left panel, double-click the following:
HKEY_LOCAL_MACHINE>Software>Microsoft>Windows NT>CurrentVersion
In the right panel, locate the following entry:
RegisteredOwner = "Not You, no longer."
Right-click the entry and click and modify.
In the Value data input box, type in the registered owner of your Windows installation and press OK.
Close Registry Editor.

als ik naar .......>run ga staat daar wel sysservice32 maar deze verwijst naar C:\windows\systask32l.exe Is dat dezelfde als die zij bedoelen en moet ik die dus weggooien.

hetzelfde voor .......>runonce is SysService32= "%Windows\System32%\ln32k.exe hetzelfde dan C:\windows\system32\ln32k.exe en bedoelen ze dus die entry die ik moet verwijderen

Verwijderd

als ik naar .......>run ga staat daar wel sysservice32 maar deze verwijst naar C:\windows\systask32l.exe Is dat dezelfde als die zij bedoelen en moet ik die dus weggooien.

hetzelfde voor .......>runonce is SysService32= "%Windows\System32%\ln32k.exe hetzelfde dan C:\windows\system32\ln32k.exe en bedoelen ze dus die entry die ik moet verwijderen
Gooi ze allebei maar weg, systask32l.exe is gewoon ook Kindal.