Toon posts:

Avaya Silvercard Wireless Gentoo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes, ik heb pas gentoo op mijn laptop geinstalleerd en ben nu bezig om mijn wireless kaart de lucht in te krijgen, ik heb mijn kernel met gcc 3.2.2 gecompileeerd en als ik mij systeem doorzoek staat er ook alleen maar een gcc 3 versie.
Ik heb de driver voor de avaya kaart gedownload van de avaya site, en alle instructies gevolgt met compile, dus eerst de pcmcia-cs in een directory extracte en daarover heen de wireless driver van avaya en dan compileren.
Dat gaat allemaal goed, maar zodra ik nu dus
insmod wavelan2_cs.o wil doen dan begint ie te mekkeren dat het gecompileerd is met gcc versie 2.x en de kernel met 3.x en dat dat not known to work is.
Ik snap er werkelijk niks van want ik kan nergens een gcc 2.x versie op mijn systeem vinden. Als ik gewoon gcc -v tik dan is het echt gcc 3.2.2
Iemand enig idee hoe dit kan ik ben namelijk clueless :?

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06
Ook gehad met zo'n Windows modem.
Bij mij was de oplossing : insmod -f wavelan2_cs.o
-f = force
(Heb het tot op heden nog niet anders werkend gekregen)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Verwijderd

Topicstarter
Hmm hij knalt hem er wel in maar herkend niet echt de kaart, gaat niks knipperen krijg ook geen eth1 (eth0 is mijn 3com575ct kaart). Dus ik denk dat het niet werkt op die force manier, en ja het is nou ook niet echt de netste oplossing toch??

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde kaart. Hij werkt met de orinoco_cs driver. Onder RH 7.3/8/9 doet ie het out-of-the-box. Onder Gentoo heb ik het ook nooit werkend gekregen btw.
orinoco_cs.c 0.13d (David Gibson <hermes@gibson.dropbear.id.au> and others)
divert: allocating divert_blk for eth1
eth1: Station identity 001e:0002:0007:0034
eth1: Looks like a Lucent/Agere firmware version 7.52
eth1: Ad-hoc demo mode supported
eth1: IEEE standard IBSS ad-hoc mode supported
eth1: WEP supported, 104-bit key
eth1: MAC address 00:01:2E:43:AA:AC
eth1: Station name "HERMES I"
eth1: ready
eth1: index 0x01: Vcc 5.0, irq 3, io 0x0100-0x013f
lsmod:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Module                  Size  Used by    Not tainted
orinoco_cs              5556   1
orinoco                39724   0  [orinoco_cs]
hermes                  8068   0  [orinoco_cs orinoco]
ds                      8680   2  [orinoco_cs]
yenta_socket           13632   2
pcmcia_core            57216   0  [orinoco_cs ds yenta_socket]

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 18:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik heb het eens geprobeerd met de orinoco driver, die wel goedcompiled en er netjes in gaat via modprobe, maar de avaya kaart nog niet ziet.
Ik weet dat het met Red Hat uit de box werkt want dat heb ik er ook op gehad.
Kun je misschien je config files m.b.t. de avaya kaart en de pcmcia settings poste, misschien dat ik iets mis in een config file om hem te laten weten om wat voor kaart het gaat en waar ie zich bevind.

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:40
Enig idee wat voor chip dat kaartje heeft? Als ie met orinoco_cs werkt is de kans groot dat het een Prism chip is, in dat geval werkt ie waarschijnlijk ook met wlan-ng of hostap drivers. Met hostap heb ik zelf goede ervaringen.

Verwijderd

http://www.ozlabs.com/people/dgibson/dldwd/

installeer die eens :) Zit ook een hermes.conf file bij dacht ik voor in je /etc/pcmcia directory. Als je pcmcia start moet alles vanzelf gaan werken lijkt me...

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:53
Ik heb een agere (orinoco) kaartje (zelfde als avaya) zit een een hermes chipset in trouwens.

Wat je moet doen is dus geen wireless card kiezen onder Network device support -> Wireless LAN (non-hamradio) in je kernel. En dan pcmcia_cs instaleren en de orinoco_cs driver gebruiken.

Wat ik nog niet helemaal werkend heb ik dat ik na het starten cardmgr moet aanzetten en dan dhcpd eth1 doen voordat alles ook werkt.

Mijn lsmod:

orinoco_cs
orinoco
hermes
ds
i82365
pcmcia_core

[ Voor 10% gewijzigd door SiErRa op 31-07-2003 20:40 ]

Pagina: 1