Toon posts:

[ASP] Socketverbinding naar andere server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om met ASP naar bijvoorbeeld de MSN Messenger server te verbinden en zo te kijken of iemand online is? Ik heb een mooi PHP script wat dit dus precies doet en nou vroeg ik me af of zoiets ook mogelijk is met ASP?

Het PHP script werkt met fsockopen, is er dus ook zo'n soortgelijke functie met ASP (gewoon op de standaard IIS)? Of is er een workarroundje met Javascript mogelijk of iets dergelijks?

Wie kan me helpen hiermee ?

Alvast bedankt! _/-\o_

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

ASP heeft sowieso die functie niet; je zult in de achterliggende taal (VBScript, Perl, etc.) moeten kijken en evt. een component op server gebruiken.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Waar heb je dat PHP script vandaan als ik vragen mag?

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 11 augustus 2003 @ 01:20:
Waar heb je dat PHP script vandaan als ik vragen mag?
Zou me niets verbazen als hij het hier vandaan heeft.

Verwijderd

gorgi_19 schreef op 11 August 2003 @ 01:25:
[...]

Zou me niets verbazen als hij het hier vandaan heeft.
Dat heb ik uiteraard gedaan, maar zonder goed resultaat.
Ik zoek 'gewoon' een functie in PHP die kan laten zien of msn accounts online zijn of niet.

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

ASP bied niet de mogelijkheid om met sockets te werken. je zult of naar .Net moeten kijken, waar het volgens mij wel mee kan, of een component maken in b.v. VB om sockets te openen ed.

Ik denk dat het makkelijkst is om op je standaard IIS ff PHP te installeren, b.v. van activestate.

De achterliggende taal is niet van belang, aangezien je interface met het internet via ASP loopt, onafhankelijk van welke taal je gebruikt binnen ASP (vbscript, perl etc.), of via een servercomponent.

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 02:01:
[...]

Dat heb ik uiteraard gedaan, maar zonder goed resultaat.
Ik zoek 'gewoon' een functie in PHP die kan laten zien of msn accounts online zijn of niet.
Nee ,d'r is geen standaard functie voor. Zie de topics; komen tig voorbeelden van scripts naar boven hoe je kan laten zien of iemand online is of niet.

Pagina: 1