Toon posts:

[Portable MD] Probleem met output Sony MZ-R700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een jaar of 2,5-3 een portable minidisc recorder van Sony, de MZ-R700. Hij doet het prima, op 1 ding na: de output (dus waar de hoofdtelefoon op wordt aangesloten) is versleten ofzo. Als ik een plugje erin doe hoor ik niks, maar als ik het plugje dan hard naar beneden duw, hoor ik wel wat. Dit moet alleen wel om de 30 seconden gebeuren ofzo, waardoor ik nooit meer echt rustig kan luisteren. Zeer irritant.

Eigenlijk wil ik hem zelf repareren, maar ik weet niet hoe dat moet en wat ik ervoor nodig heb. Naar de winkel terug brengen is ook een optie, maar de garantie is verlopen en ik heb geen zin om iets van 3 maanden op de trage sony reparatiedienst te wachten en om het risico te lopen dat ie straks weer kaput is.

Iemand suggesties??

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
het klinkt als een slecht contact. misschien wel een beetje ge-oxideert. contactspray zou dan weleens kunnen helpen.

voor openschroeven heb je hele kleine schroevedraaiertjes nodig (lieft magnetisch) maar het helpt niet echt want het busje waar je stekker instopt is 1 geheel en kan niet uit elkaar. lijkt me sterk dat je dezelfde los kan kopen. sowieso moeilijk solderen omdat het SMD soldeer is. je zou ook een heel klein drupje tin op de kop van de stekker kunnen solderen, dan maakt ie wel contact?