Toon posts:

Nieuwe comp: wat wel en wat niet ?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil me nieuwe comp gebruiken voor webdesign, fotobewerking (to the max), muziek draaien, divxjes/dvd's kijken, svcd's maken, video-editing (wmm),...

*mobo: Asus A7N8X-DELUXE 2.0 (<3400+, 5xPCI, 1xAGP, 3xDDR, Sound, 2xLAN, S-ATA)
*cpu: Athlon XP 2800+ (333 FSB, Barton)
*koeler: Arctic Cooling Coppersilent 2 (<3400+)
*videokaart: V9520-TD (Speicher (MB): 128 RAM Typ: DDR-RAM Schnittstelle: AGP Grafikprozessor: GeForce FX5200 Speicher Takt: k.A. GPU Takt: k.A. RAMDAC: 350MHz AGP Standard: 8x/4x/2x)
*geluidskaart: Audigy 2
*speakers: Inspire 6.1 6700
*cd-writer: PlexWriter Premium
*dvd-reader: Asus E616
*harde schijf: Maxtor 6Y120MO (120GB, 7200U/min, 8MB Cache, Serial ATA/150)
*geheugen: 2*512 MB (Corsair/Kingston HULP :))
*voeding: Enermax EG465AX-FME (460 watt)

Kast speelt geen rol.
Wat is hier goed aan en wat niet ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 14:41 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:54
--- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---

Het is hier geen helpdesk dus je zal het zelf uit moeten vinden :)

Wel mooi systeempje trouwens, alleen de videokaart is niet zo'n slimme keuze. De Geforce 4 Ti4200 zou al een betere keuze zijn.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe het hier nou eens altijd verkeerd :)

Is het niet zo dat de fx nieuwer is als ti ? Nieuwer is beter ? :s

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Ikzelf zou een 9500 nemen, vrij goedkoop, maar presteerd super goed :)

Btw, corsair is duur, (kwam ikzelf achter), kingston/dane-elec is ook goed stabiel geheugen maar wel een stukje goedkoper. Corsair lijkt me meer beter als je gaat overklokken.

[ Voor 57% gewijzigd door Icey op 24-07-2003 14:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 24 juli 2003 @ 14:41:
Ikzelf zou een 9500 nemen, vrij goedkoop, maar presteerd super goed :)

Btw, corsair is duur, (kwam ikzelf achter), kingston/dane-elec is ook goed stabiel geheugen maar wel een stukje goedkoper. Corsair lijkt me meer beter als je gaat overklokken.
Kan ik met de koeler die ik erin wil goed overklokken ? Ik wil niet dat me pc zo'n lawaaierig ding gaat worden; daar hebben we de stofzuiger voor :)
En is Corsair dan meer overclockproof ?

Op de Radeon 9500 zit maar 64 MB geheugen ? Of vergis ik me...

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08 13:27
Van de Radeon 9500 zijn er 2 versies. Namelijk de 64mb en een 128Mb.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Icey
Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 14:46:
[...]

Kan ik met de koeler die ik erin wil goed overklokken ? Ik wil niet dat me pc zo'n lawaaierig ding gaat worden; daar hebben we de stofzuiger voor :)
En is Corsair dan meer overclockproof ?

Op de Radeon 9500 zit maar 64 MB geheugen ? Of vergis ik me...
Ze zijn er ook met 128 mb, en die zijn volgens de testjes op futuremark zelfs sneller dan de ti4600 (moet je zelf eventjes kijken her en der, ik ben niet zo 'into videokaartjes'.

Qua koeler, ik ben gek op zalman, super stil en ze koelen goed! zeker als je een beetje airflow in je kast heb (hoeft niet veel te zijn).

Verwijderd

Topicstarter
Omdat me mobo van Asus is, heb ik het idee dat ik mijn videokaart beter ook van Asus koop... En aangezien Radeonchipsets alleen op ATI ofzo zitten... :(

• Icey
Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 14:50:
Omdat me mobo van Asus is, heb ik het idee dat ik mijn videokaart beter ook van Asus koop... En aangezien Radeonchipsets alleen op ATI ofzo zitten... :(
Groots mogelijke onzit :P maakt verder geen ruk uit welk merk je erop gooit.

Net zoiets van, ik draag een nike shirt, nu mag ik geen adidas schoenen aan (ik ben niet zo merken freak, bij mij is alles merkloos, maar dit is een goed voorbeeld).

Verwijderd

Topicstarter
Ik vergeet even te zeggen dat ik nu een Nvidia Riva TNT2 Ultra erin heb, en als ik ergens tevreden mee ben... Dit was een goede videokaart.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:54
Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 14:41:
Ik doe het hier nou eens altijd verkeerd :)
Misschien in het vervolg even goed alle FAQ's en regels doorlezen? :)
Is het niet zo dat de fx nieuwer is als ti ? Nieuwer is beter ? :s
Ik hoop niet dat je dit serieus bedoelt. Natuurlijk is iets dat nieuwer is niet altijd gelijk beter. De FX5200 en zelfs de FX5600 zijn slomer dan de Geforce 4 Ti versies, dus de 4200 t/m 4600/4800.

The devil is in the details.

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 07:58
Ik heb zelf een A7N8X (non deluxe) mobo en heb bij crucial geheugenreepjes gekocht. Erg voordelig maar uitstekend geheugen. Ook 2 x 512 MB. Je kan op de site je mobo selecteren en dan je geheugen uitkiezen. Werkt bij mij super. Geen problemen met geheugen.
Weet overigens niet of je een geluidskaart nodig hebt aangezien je mobo een goeie chip heeft maar dat weet ik niet zeker.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Dit is toch echt een hoe is dit systeem vraag.. Zie de policy hierover in --- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---

En het beeld wat je hebt bij video-kaarten en moederborden klopt niet helemaal. De fabrikanten bouwen namelijk gewoon op specificaties van de chipsetfabrikanten, en die zorgen er wel voor dat alles zoveel mogelijk compatible met elkaar is :)

Verder ziet dat systeempje er niet slecht uit, maar ook dat is weer een persoonlijke mening :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.