[Lotus Notes] Weird behavior

Pagina: 1
Acties:

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 20:18
Ik zit met het volgende rare probleem. Voor het bedrijf waar ik werk maak ik Notes-applicaties. Deze worden ontworpen en getest op een testserver. Nadat veranderingen in de design zijn goedgekeurd, maak ik een template van het design op de testserver en zet deze op de produktieserver Zo ver, niets vreemds.
Echter, als ik bij 1 van de applicatie's op de testserver een 'New Copy' doe, met opties 'Copy Database-design only' en 'Do not copy ACL', mis ik in mijn nieuwe copy een 10-tal views. Als ik dan in Designer probeer de ontbrekende views over te copieren, weigert Notes dit ook pertinent. Als ik de ACL wel mee copieer, mis ik deze views niet. Ik heb dit probleem nog nooit eerder meegemaakt of gezien, wie wel???
Even ter duidelijkheid, mijn rechten op de database is manager.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zijn die views dan toevallig personal views? Want dan is dit gedrag logisch, als het shared views zijn niet.

• Reut
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 11:46

Reut

Tjoepie, nu met schroefdoppie

Waarschijnlijk staan er in de acl rollen gedefinieerd.
En in de views worden deze rollen waarschijnlijk gebruikt voor de beveiliging.
Als je dan een template trekt laat notes deze weg..

Ik denk dat je het in deze hoek moet zoeken.

[ Voor 14% gewijzigd door Reut op 24-07-2003 15:06 ]

Boom......Boom......Boom......Boom......Boom......booooooooooom

Verwijderd

als het helemaal niet lukt met een nieuw copy kan je altijd nog de views selecteren en en copy and pasten

maar zo als een voorganger al zei het zijn waarschijnlijk personal views en die worden in de desktop.dsk opgeslagen

• Reut

Reut

Euh, waarschijnlijk is het probleem niet dat het personal views zijn:
Als ik de ACL wel mee copieer, mis ik deze views niet.
En ik heb deze probs eerder meegemaakt..

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 20:18
Bar72: Copy & Pasten werkt dus ook niet :(
Reut: Ook al een oplossing kunnen vinden?
Het zijn ook geen personal views, maar shared views

Het gekke is ook dat ik deze handeling al enkele maanden doe op deze applicatie. En tot voor kort dit probleem niet had. Ook op andere soortgelijke applicaties heb ik dit probleem niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Xanion op 24-07-2003 16:36 ]

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• Reut

Reut

Heb je de acceslist van deze views al eens bekeken?

Waarschijnlijk staan hier rollen of usernames in die niet meegenomen worden indien je een template maakt zonder de acl over te nemen. Dan excluded notes deze view van de nieuwe template.

Dat was het probleem iig dat ik mee heb mogen maken.

De oplossing was een template maken met acl en deze leegmaken... :|

[ Voor 13% gewijzigd door Reut op 24-07-2003 17:02 ]

Verwijderd

Als je een copy van een notes database maakt worden de rollen in de ACL (toegangslijst) wel meegenomen, maar niet 'aangezet' voor jou als gebruiker. Je zult even de ACL moeten openen (Properties, Access Control List) en de rollen aanvinken bij jou naam.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 15:04 ]

Pagina: 1