Videorecorder met HD

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 12:51

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik was ff aan het surfen en toen zag ik dat er van JVC een combo videorecorder bestaat. :P
Nou weet ik dat deze in MPEG 2 opneemt.

Mijn vraag is of het mogenlijk is om de videorecorder aan je PC te hangen om deze opgenomen beelden (van de HD) op een CD te branden :?

Op dit moment doe ik dat door via m'n TV-kaart TV beelden op te slaan maar de kwaliteit vind ik niet echt top.
denk dat dat wel goed zit met die JVC combo apparaat.

Ik heb via google gezocht maar daar vond ik alleen een review en dat ging meer over het gebruiksgemak en niet over wat ik wil weten.

iRacing Profile Flickr

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
lekker duidelijk verhaal (not). maar welk apparaat van JVC bedoel je eigenlijk? videorecorder zeg je, maar je bedoelt niet eentje met VHS banden?

als je een dvd-recorder met tuner bedoelt dan zou je met een tv-out al een heel eind kunnen komen icm. een scartstekker.

wil je nog hogere kwaliteit dan zou je een vga-TV converter kunnen kopen (duur)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

je kan gewoon beeld capturen van je videorecorder capturen door de video recorder op de video ingang van je capture kaart aan te sluiten en dan gewoon met virtual dub te gaan capturen. Dan heb je gewoon een prima kwaliteit.

Digitaal overzetten zal wel beveiligd zijn

[ Voor 19% gewijzigd door JvS op 24-07-2003 16:06 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

seninha schreef op 24 July 2003 @ 14:14:
Ik was ff aan het surfen en toen zag ik dat er van JVC een combo videorecorder bestaat. :P
Nou weet ik dat deze in MPEG 2 opneemt.

Mijn vraag is of het mogenlijk is om de videorecorder aan je PC te hangen om deze opgenomen beelden (van de HD) op een CD te branden :?

Op dit moment doe ik dat door via m'n TV-kaart TV beelden op te slaan maar de kwaliteit vind ik niet echt top.
denk dat dat wel goed zit met die JVC combo apparaat.

Ik heb via google gezocht maar daar vond ik alleen een review en dat ging meer over het gebruiksgemak en niet over wat ik wil weten.
Geen idee of het kan, als het kan dan zal het kopieren niet echt snel gaan tenzij er een 100mbit poort op zit.

Maar tegen woordig heb je DVB -s -t en c kaarten.
Daarmee neemt je computer ook op in mpg2 in nog mooiere kwaliteit dan dat jvc ding ;).

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Het gaat om de JVC HM-HDS4 , en dit zijn de specs:

Videorecorders digitaal

Video Recorder met Hard Disk Drive/Super-VHS Cassette Recorder

Hard Disk Recorder met 80 GB capaciteit voor ongeveer:
· DV stand (25 Mbps) opnameduur 6 uur
· SP stand (8,6 Mbps) opnameduur 20 uur
· LP stand (6,1 Mbps) opnameduur 28 uur
· EP stand (3,1 Mbps) opnameduur 56 uur
· SEP stand (2,1 Mbps) opnameduur 80 uur

· Super-VHS High Resolution en Super-VHS ET Recording (S-VHS/VHS)
· Directe DV montage (HDD)
· DV→MPEG-2 montage met compressie (HDD)
· Montage met playlist (HDD→DV, HDD→S-VHS/VHS)
· Gemakkelijk kopiëren (HDD→S-VHS/VHS)
· Live Memory (HDD) & Live Memory kopiëren (HDD→S-VHS/VHS)
· RetroActive opnamen (HDD)
· Opdelen van opnames (HDD)
· Gelijktijdig opnemen en weergeven (HDD)
· Index Picture Navigation (HDD en S-VHS/VHS)
· Help functie en nieuwe GUI
· 1,5x TimeSave weergave met geluid (HDD)
· Instant Replay, Quick Skip, Live Slow (HDD)
· Vliegende wiskop (S-VHS/VHS), Audio Dubbing (HDD)
· Hi-Fi VHS stereo met NICAM/A2 (S-VHS/VHS)
· Linear PCM Stereo of MPEG-2 Stereo (HDD)
· i.Link ingang/uitgang
· Betrouwbare tijdklokopnames (ShowView Deluxe, Rec Link (HDD), GUI Express Programming)
· Advanced Jog (S-VHS/VHS)
· Gemakkelijke opname en weergave
· NTSC weergave op PAL TV met Hi-Fi audio (S-VHS/VHS)
· T-V Link
· Auto PDC/VPS (S-VHS/VHS)
· Auto SP/LP geprogrammeerd opnemen (S-VHS/VHS)
· Tijdklok: 1 jaar, 16 programma’s
· Regelbare zoeksnelheid
· Index Search (S-VHS/VHS)
· Skip Search en Shuttle Search
· Fine Still en Frame Advance
· Kwaliteit en gemak
· B.E.S.T. Picture System (S-VHS/VHS)
· Super DA-4 Head System (S-VHS/VHS)
· Picture Control (S-VHS/VHS)
· Plug & Play
· 99-kanaal Frequency Synthesised B/G, D/K Tuner met Hyperband
· AV ingangen op het front (S-VHS/VHS)
· Twee SCART connectors (S-VHS/VHS)
· Programmeer waarschuwingen
· Power Save Mode
· On-Screen menu’s: keuze uit 10 talen

het is dus geen DVD recorder maar een SVHS video met een Hardeschijf van 80GB

iRacing Profile Flickr

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:09
Er zijn verschillende soorten harddisk recorders te koop. Je hebt HDD-VHS combi's, HDD-DVD combi's en (digitale) satellietontvangers met twee tuners en een HDD. Zo eentje heb ik (Topfield TP4000PVR met 80 gieg HDD). Deze kan zonder kwalliteitsverlies (rechtstreeks digitaal) van de satelliet opnemen. En omdat er twee tuners in zitten kan ik gewoon het ene net kijken en het andere opnemen. Ik kan zelfs een eerder opgenomen film vanaf de HDD afspelen terwijl er een andere opname aan de gang is.

Ook is het mogelijk de HDD in de PC te hangen en de opgenomen programma's op de PC te zetten en die vervolgens op CD/DVD te branden. En voor de prijs van een analoge (kabel) HDD-VHS of HDD-DVD combi koop je een Topfield TP4000PVR satellietreceiver mét schotel, (dual)LNB, kabel en de hele mikmak. Vervolgens moet je nog wel een (éénmalig) Canal Digitaal smartkaartje kopen, maar dan betaal je daar 15 Euro per jaar voor alle Nederlandse zenders (en een hele boel vrij te ontvangen buitenlandse zenders, vooral Duitse) uiteraard moet je wel in de gelegenheid verkeren om een schotel te kunnen plaatsen natuurlijk :)

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
[b][uiteraard moet je wel in de gelegenheid verkeren om een schotel te kunnen plaatsen natuurlijk :)
Dat laatste heb ik dus jammer genoeg niet. Daarom leek me dit wel een mooie oplossing :)

Als ik nou zo lees dat het mogelijk is om programmas op een cd te branden, denkik dat ik er nu wel erg goed over na ga denken.
Ik zit nu gewoon met veel te slechte kwaliteit capture TV series die ik voor de kleine op CD wil zetten (kan die lekker rustig in de auto kijken).
Aangezien de HDD in MPEG 2 al opneem denk ik dat wat dat betreft alles wel beter er uit zal zien.

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Neemt de wel op in mpg vbr ? Ik vraag me af wat de kwaliteit zal zijn van die mpg encodere met een redelijke bitrate.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
seninha schreef op 25 July 2003 @ 06:58:
[...]

Dat laatste heb ik dus jammer genoeg niet. Daarom leek me dit wel een mooie oplossing :)
Er is toch altijd wel een plekje te vinden? En er zijn ook andere oplossingen, zodat het niet op een schotel lijkt.

Verwijderd

fyi er zijn ook goedkope MPG2 capturekaartjes.

Of de videor/HDrecorder in een leesbaar formaat wegschrijft zou je kunnen achterhalen als je weet welk model I/O chipje er op de stuurprint zit (voor de IDE/ATAPI communicatie). De specs van dat chipje zijn meestal wel opvraagbaar (al heeft een fabrikant altijd wel nog een manier om de data te beveiligen/versleutelen).
Pagina: 1