Toon posts:

T-Mobile abo opzeg mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakmannen,

Een korte vraag, en als dit niet een topic waardig is mag er een slotje op.

Momenteel komen er veel leuke nieuwe GSM toestellen op de markt waar de gemiddelde tweaker wel warm van wordt.

Echter zit je natuurlijk nog met je oude abo in de maag, waardoor je niet zo effe een toestel goedkoop kunt krijgen met een nieuw abo'tje.

Dit is dus ook mijn probleem.
Ik sloot destijds bij "Ben" een Zakelijk abo af voor 2 jaar. (50 euro p/m)
Deze loopt nog tot Februari 2004, maar ik wil graag een nieuwe SE T610 (wie niet)

Had ik een paar tips gehad;

1 "dan verlaag je toch je huidige T-Mobile abo en sluit je een nieuwe af"

- Maar de lieve mevrouw van de helpdesk van T-Mobile vertelde mij dat dit niet kon. :(

2 " Contract verlenging aanvragen"
- Bij een 1 jarig abo kan dit pas 3 maanden voor contract einde.
- Bij een 2 jarig abo kan dit pas 6 maanden voor contract einde.
Deze vlieger gaat dus ook niet op. :'(

Ik begrijp dat veel mensen met dit euvel zitten, en het is natuurlijk ook pure logica, die T-Mobile doet het ook niet voor niks.

Iemand een idee hoe dit mischien op te lossen is?
Dit geld natuurlijk niet alleen voor T-Moblie abo's maar ook voor andere abo's mischien handig om wat tips te weten.

Thanks! ;)

Verwijderd

Je hebt destijds gewoon voor een contract getekend waar je je aan moet houden en waar natuurlijk niet onderuit valt te komen. Alleen in geval van tariefsverhoging of wijziging van de Algemene Voorwaarden.

Er was een paar weken terug wel een mogelijkheid om je abonnement op te zeggen i.v.m. de prijsverhoging voor MMS. Misschien kan je nog proberen om er met die reden onderuit te komen dat je als argument gebruikt dat je er nu pas achter kwam...maar anders is er geen kans... :X

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het helemaal met je eens, getekend is getekend.

Echter is het altijd te proberen.
Zou het niet te laat zijn nog op grond van die reden een opzegging te doen?

Dat zal waarschijnlijk met een brief moeten denk ik, die meisjes van de helpdesk moeten alles eerst opzoeken in het grote boek wat ze je moeten zeggen.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:03

slaay

Natuurbeleven.com

Er is bij t-mobile wel het volgende mogelijk: Wanneer je vroegtijdig van je abonnnement af wilt komen kun je een aangetekende brief versturen met daarin de melding dat je vervroegd wilt opzeggen en bereid bent om een afkoopsom te betalen. Deze afkoopsom bedraagt de resterende maanden van je contract. Er zit een maar aan. Mocht je vervroegd op willen zeggen binnen de laatste 2 maanden van je opzegtermijn dan gaat het niet. In iedergeval bel eerst met de afdeling klantenservive 0800-7111 en vraag het tel.nr. van de afdeling incasso. Deze kunnen je voorrekenen hoeveel de afkoopsom zou gaan bedragen.

Succes

\offtopic: ik ben sinds 20 maart bezig om vervroegd van t-mobile af te komen ivm geen bereik waar ik woon. Na 4 aangetekende opzegbrieven en heel veel bellen krijg ik 50% korting per maand op mijn abo kosten, € 75,- vergoeding en wordt op de dag dat mijn contract afloopt mijn nummer naar Vodafone geporteerd!

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

In alle gevallen is het 3 mnd voor einde minimale contractsperiode verlengen (dus niet 6 mnd bij 2 jarig abonnement). En de voorrekening gebeurd door afdeling Relatiebeheer en niet Incasso. Dit is overigens ook bij de meeste andere providers van toepassing.

Maar je kan natuurlijk ook zelf de voorrekening doen. Tel alle maanden bij elkaar (te beginnen bij twee maanden vooruit denken) tot het einde van het abonnement.

Overigens is het beter nog even te wachten met het nemen van een nieuw abonnement. Bij de meeste providers zijn er rond augustus en september altijd speciale aanbiedingen. Zo gaat Telfort (O2) 15 augustus rebranden en dan zullen er ook allerlei nieuwe acties gaan starten bij hun. Dat zal zo ook zijn gevolgen hebben voor de andere providers, waardoor zij ook met diverse acties komen.

Kan je nog even het geduld opbrengen? :) Wat voor abonnement heb je trouwens? Is het veel geld wat je per maand moet betalen of valt het wel mee? Als het veel geld is, zou ik in elk geval niet afkopen.

Verwijderd

Hmm tja als je tekent zit je vast aan het bedrag. Over het verhaal dat je korting krijgt omdat je geen bereik hebt, dat is nieuw voor mij. Dat probleem heb ik namelijk ook. Het grootste nadeel is dat ik het abbo pas sinds een maand oid heb. :'(

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:03

slaay

Natuurbeleven.com

Je had vanaf de dag dat je je sim kaart ontvangen hebt tot 7 dagen erna de kans om de simkaart retour te zenden. Helaas wordt het een puinhoop wanneer je nummerportering aangevraagd hebt!

Dich bis echt unne foëzen haas

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
tja, doe zoals ik en koop hem gewoon los.. in januari kan ik weer verlengen, dan kan ik weer een leuk toestelletje uitkiezen.. deze kan ik dan weer verkopen, hoop ik!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:14

Smarron

The bend

Het heeft geen zin. Je moet zowieso de maanden betalen tot het einde van je contractsperiode. Afkopen zou ik een stomme zet vinden, aangezien je wel de maanden betaalt, maar niet meer kunt bellen.

Nu kun je tot volgend jaar tenminste nog je belminuten opbellen en als je zorgt dat je niet boven je bundel uitkomt ben je het slimste bezig.

Nog een tip: Neem voortaan nooit meer een 2-jarig contract. Krijg je spijt van. Jij bent in dit geval een mooi voorbeeld daarvan.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Pagina: 1