[dsl] Afstand van aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:11
Wij hebben een klant, zij willen graag een dsl verbinding. Nu is alleen KPN daar beschikbaar (helaas helaas). Dus een dsl abbonement aangevraagd, tijdje wachten .. (kpn eigen ging het eerst natuurlijk helemaal fout, modem naar verkeerde mensen gestuurd, toen goede adres, maar een analoge ipv isdn), uiteindelijk kwam alles goed en konden we aansluiten...

Geen lijnsync, kpn bellen.. "tjah tjah.. uhh, jah, het moet het gewoon doen hor", uiteindelijk bleek dus dat er geen goede lijntest was gedaan en de aansluiting misschien toch iets te ver van de wijkcentrale zat, maar dat zou geen problemen op moeten leveren dachten zij. Er zou een monteur langs komen om alles te regellen.

PRIMA!, goed, monteur na een week nog niet langs geweest, wij er weer heen, bellen naar kpn, "tjah, die monteur komt niet, want het is al geregeld, alles werkt", dus niet he!!! .. na een poos uitleggen dat het toch echt niet werkt komt de aap uit de mouw, wij zitten 5,2KM van de wijkcentrale.. dit kunnen zij niet meer garendren, 3,8KM is echt de max van kpn.

Er is soms wel verbinding, maar dan heb je een ping van 150 naar een willekeurige nederlandse server. Plus dat de verbinding nog erg klappert (valt uit, doet het weer even en valt dan weer uit).

Voor het geval dat er op korte termijn Bbned of BabyXL beschikbaar komt, weet iemand toevallig tot hoever zij verbinding garenderen? of blijft het gewoon een feit dat de afstand toch echt te lang is?..

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

de afstand is niet te lang maar de draad is te lang (of de afstand is te groot :P) ;).

En ja, als kpn daar problemen mee heeft, dan heeft bbnet of babyXL dat ook. Dat is namelijk een technisch probleem in dit geval ben ik bang en geen onwil ofzo...

Ik zou de verbinding dus ook gewoon opzeggen want het lijkt me dat dat moet kunnen, als het door een fout van kpn wel aangesloten is, terwijl dit niet zou moeten.

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 24-07-2003 13:54 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Heb je de search al gebruikt? en kijk eens op www.babyxl.nl en op www.bbned.nl en ander staat het gewoon op google hoor...

• Sa1
Verwijderd schreef op 24 juli 2003 @ 13:53:
Heb je de search al gebruikt? en kijk eens op www.babyxl.nl en op www.bbned.nl en ander staat het gewoon op google hoor...
Ben bang dat daar nergens informatie te vinden is over de afstand. Heb uiteraard daar al lang al gekeken, de informatie die ik van KPN heb, is ook van een technische medewerker gekomen en niet van hun site.

Op google vind je daar ook niets over, als jij het tegendeel kan bewijzen vind ik dat heel knap.

Iets anders, is er geen mogelijkheid om er meer signaal of iets dergelijks over die lijn te sturen, bijv dat we maar een krap 128kbit/sec lijntje hebben??

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
De maximale theoretische afstand van adsl is 5,8KM. En dit is in de meest gunstige omstandigheden.

Dus dat het bij jou niet correct werkt op 5,2KM kan me gewoon goed voorstellen, het verbaast me zelfs dat kpn het uberhaupt heeft aangelegd, aangezien ze dit normaal bij mijn weten alleen doen tot iets boven de 3KM.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee, want als je linesync wegvalt door de lengte van de kabel, dan valt-ie ook weg als je een 128kbps verbindinkje hebt :{.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Sa1
[Airwolf] schreef op 24 July 2003 @ 14:01:
De maximale theoretische afstand van adsl is 5,8KM. En dit is in de meest gunstige omstandigheden.

Dus dat het bij jou niet correct werkt op 5,2KM kan me gewoon goed voorstellen, het verbaast me zelfs dat kpn het uberhaupt heeft aangelegd, aangezien ze dit normaal bij mijn weten alleen doen tot iets boven de 3KM.
Klopt, een medewerker wist mij te vertellen dat ze "vroeger" een garantie gaven tot 5KM, dit hebben zij terug gebracht tot 3,8KM omdat het gewoon niet haalbaar was. Maar ik dacht dus dat Bbned en BabyXL iets soepeler waren hierin.

Dat KPN het evengoed aangesloten heeft, tjah naar mijn weten is er helemaal niets van een lijntest geweest of iets dergelijks. Dacht dat kpn dat altijd bij bedrijven deed, maar blijkbaar niet dus..

Noujah, ik denk dat ik dan antwoord op m'n vragen heb, u wordt allen bedankt.

Op zoek naar alternatieven.. chello here i come :'(
Pagina: 1