Toon posts:

[JavaScript] Informatie/uitleg/voorbeelden over dit swapmenu

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam onderstaand menu tegen: http://www.computerandvideogames.com/front_frameset/menu.php
Ben al een tijdje aan het zoeken geweest naar informatie over soortgelijke menu's, maar kan er niks nuttigs over vinden.
Ik wil graag weten:
- of dit gebruikt kan worden buiten een frame (dus dat je een deel van het meu kan inklappen/uitklappen, daarna verschillende pagina's kan bezoeken op de site, waar het menu een deel is van de pagina, met behoud van de in/uitgeklapte delen. (dus met gebruik van cookies)
- of dit makkelijker te doen is met PHP, waarbij per gebruiker de instellingen worden opgeslagen in een tabelletje
- of iemand misschien betere voorbeelden weet dan deze, aangezien ik toch zelf wel wat in elkaar wil gaan zetten, ipv wat woordjes veranderen, en plaatjes andere kleurtjes geven :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 13:34:
Ik kwam onderstaand menu tegen: http://www.computerandvideogames.com/front_frameset/menu.php
Ben al een tijdje aan het zoeken geweest naar informatie over soortgelijke menu's, maar kan er niks nuttigs over vinden.
Ik wil graag weten:
- of dit gebruikt kan worden buiten een frame (dus dat je een deel van het meu kan inklappen/uitklappen, daarna verschillende pagina's kan bezoeken op de site, waar het menu een deel is van de pagina, met behoud van de in/uitgeklapte delen. (dus met gebruik van cookies)
Dat kun je simpel testen of dat bij deze wil. En als je die functionaliteit zelf gaat maken moet je in elke pagina gewoon dat menu includen die open/dicht klapt aan de hand van een cookie.
- of dit makkelijker te doen is met PHP, waarbij per gebruiker de instellingen worden opgeslagen in een tabelletje
Ik denk dat JS hier heel geschikt voor is, maar het kan net zo goed met PHP. Maar als je de instellingen op wil slaan zul je met PHP ook ingelogd moeten zijn, en dat hoeft met js niet.
- of iemand misschien betere voorbeelden weet dan deze, aangezien ik toch zelf wel wat in elkaar wil gaan zetten, ipv wat woordjes veranderen, en plaatjes andere kleurtjes geven :)
Zoek eens op www.hotscripts.com en www.dynamicdrive.com, daar staan genoeg andere voorbeeldjes.

[ Voor 6% gewijzigd door André op 24-07-2003 13:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat kun je simpel testen of dat bij deze wil. En als je die functionaliteit zelf gaat maken moet je in elke pagina gewoon dat menu includen die open/dicht klapt aan de hand van een cookie.
Niet dus, jammer :)
Ik denk dat JS hier heel geschikt voor is, maar het kan net zo goed met PHP. Maar als je de instellingen op wil slaan zul je met PHP ook ingelogd moeten zijn, en dat hoeft met js niet.
Das waar. Weer een reden om te registreren op de site. Zo niet. een standaards layout..

Zal eens kijken op die sites.. hoe noem je zoiets eigenlijk?
Collapsable table?
zal eens kijken

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 24 juli 2003 @ 13:54:
Zal eens kijken op die sites.. hoe noem je zoiets eigenlijk?
Collapsable table?
zal eens kijken
Menu :? 8)7

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Whatever.. tis gewoon een stukje javascript.. Menuutje zoals op tig sites gebruikt wordt.

Dit topic is gesloten.