Toon posts:

[win2K] Security voor sommige gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een aantal machines aan het configureren welke zeer beveiligd moeten zijn. Er mag alleen op gesurft worden. De computers (windows 2000) hebben een directe link naar het internet.
ik wil graag dat de computer opstart en ipv Explorer.exe als shell, moet het Iexplore.exe zijn. Daarna kan ik via de local security policies een en ander beveiligen.
Maar: dit bovenstaande lukt me allemaal, maar wanneer ik een setting binnen de lokale policies aanpas (bijv in het user deel) dan gelden dezevoor alle users. Ik wil het alleen laten aplyen aan één user. De admin moet gewoon standaard alle rechten hebben natuurlijk. Hier stuit ik dus op het probleem dat de Admin ook die settings voor zijn neus krijgt.

Het gaat dus puur lokaal, de machines hangen niet aan een domein. Ik heb dit op Technet nagezocht, maar ik vind daar geen specifieke info. Is dit mogelijk?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

sommige policies kun je inderdaad gebruikers op specifieceren zoals toegang tot uitneembare en beschrijvbare media en dergelijke. Andere policies zullen voor everyone gelden. Dit moet je met trail en error leren. Policies op Domain Niveau werken nou eenmaal heel anders dan op lokaal niveau.

Verwijderd

Topicstarter
idd, ik ben er dus al achter dat het niet werkt. Ik zal het dus via de registry moeten doen.
Dan kan ik het wel puur en alleen voor die user instellen.

Zijn er mogelijk sites waar ik hierover meer kan lezen. Welke registry keys relevant zijn?

offtopic:
Ik weet dat dit geen helpdesk is, maar ik hoop dat iemand me hiermee verder kan helpen

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 15:05 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 14:56
Waarom zet je dat workstation dan niet helemaal dicht? Als je niets meer op je bureaublad hebt, neits meer in je startmenu en je blokkeert de rest van de instellingen gebeurt er toch niets meer mee? Anders kun je altijd nog een reborn kaartje gebruiken, of een image maar in principe hoeft dit niet.

Verwijderd

Topicstarter
maar dat dichtzetten moet ik doen via registry keys. Ik was benieuwd of iemand me hiermee kon helpen.

REBORN ken ik niet, wat is dat? Na zoekingen via Google kom ik op allemaal site van Vaticaanstad :)

Verwijderd

ken ik ook niet... maar het zal wel hetzelfde zijn als "just reboot" kaartje (zoek op got :))
Pagina: 1