Toon posts:

[flash 5.0] setProperty voor Mask (Progress Bar)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai, ik wil een loading scherm maken met een progress bar.
Als ik er een simpele motion tween van maak en em uitrek no prob.
Alleen ik wil em als volgt uitrekken:

code:
1
2
3
4
setProperty ("Mask", _width, "(300 * (getBytesLoaded(Intro)/getBytesTotal(Intro)) ");
ifFrameLoaded ("Intro", 2) {
    gotoAndPlay ("Intro", 1);
}

300 is dus de uiteindelijke width die ik wil hebben en ik wil dat hij een percentage daarvan berekend hoe breed ie dan moet worden. (0% = 0 px, 50% = 150 px).
Alleen hij doet verrot weinig, en ik heb die Flash 5.0 sample uitgeplozen (Pan Zoom) want daar veranderen ze ook de afmetingen van een object, alleen ik kom er niet uit.

Wie weet hier raad mee?

Tnx in advance,

Bobby

Verwijderd

je AS is niet meer dan een String, haal eens wat Qoutjes weg ;)

Verwijderd

Topicstarter
de quotes bij mask heb ik weggehaald maar haalt nix uit, en de quotes bij m'n value mag ik niet weghalen merk ik... :|
en moet m'n object (mask dus) een graphic zijn of een movie clip, want in de sample staat een movie clip, maar ik heb een graphic genaamd Mask...

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 13:49:
de quotes bij mask heb ik weggehaald maar haalt nix uit, en de quotes bij m'n value mag ik niet weghalen merk ik... :|
en moet m'n object (mask dus) een graphic zijn of een movie clip, want in de sample staat een movie clip, maar ik heb een graphic genaamd Mask...
Maak er een MC van en kijk wat er gebeurd :?

edit:
Al eens in debug-mode gedraait?? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Sn3akz op 24-07-2003 13:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Noopz, tried already...
Allemaal useless... Het valt me wel op dat zij inderdaad als je kijkt in de Movie Explorer van je AS dat je dan idd een movie clip.(target_item) en dat moet ik er ook achter hebben zeg maar, maar dat lukt me niet, want dat is namelijk de variabele naam die ik moet hebben, movie clip.variabele, toch?
Help me out here, GoT W&G FAQ, en Flash Help helpen me niet :(

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Stomme vraag, maar je heb toch wel een instance name aan die MC gegeven??

Verwijderd

Topicstarter
Ja, gewoon Mask
Ik wil je ook best de .fla mailen als je wilt, daar zou je mij ook mee helpen.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 14:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat een double post uit den boze is, maar ik kan ook niet een tweede keer hetzelfde topic plaatsen...
dus weet iemand een antwoord op mijn vraag?
tnx

Verwijderd

ik denk dat je iets over het hoofd ziet, namelijk dat je het geheel test in de Flash IDE en je movie niet "streaming" speelt.

Hoe doe je dat?
Na dat je je movie exporteert met (cntrl-enter) gewoon nog een keertje cntrl-enter en voila Flash faked de internet verbinding.

Dit denk ik alleen maar, en het is al 02:19 :s
Pagina: 1