P4 2,4Ghz, Asus P4B533-V, 512 Mb DDR 2100, WD 800JB, WD 400BB, Plextor 48/40/12, Hauppauge WinTv Go, Win2k
Ik heb trouwens net met de nokia careline gebeld en die hebben mij deze instellingen gesmst:
Naam set instellingen: MMS
Homepage: mmsc.mms.vodafone.nl
Sessie modus: Doorlopend
Gegevensdrager: gprs
GPRS toegangspunt: web.vodafone.nl
IP: 192.168.251.150
Verificatietype: Normaal
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone (i guess)
Maar deze werken dus ook niet!
P4 2,4Ghz, Asus P4B533-V, 512 Mb DDR 2100, WD 800JB, WD 400BB, Plextor 48/40/12, Hauppauge WinTv Go, Win2k
Verwijderd
Het gaat hier om een Nokia 7250! Van de S55 weet ik jammer genoeg echt niks!Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 13:36:
hmm. ik snap het niet, mijn S55 blijft maar vragen om een soort van inbelnummer om te versturen, kan dit gewoon de sms-centrale zijn? denk het niet maarja

Verwijderd
nee ok, maar ik heb ook dezelfde instellingen als jou nodig... help iemand heheRELOADER schreef op 24 July 2003 @ 13:38:
[...]
Het gaat hier om een Nokia 7250! Van de S55 weet ik jammer genoeg echt niks!
Zoals altijd weten ze weer eens niks bij de klantenservice!Verwijderd schreef op 24 juli 2003 @ 13:40:
[...]
nee ok, maar ik heb ook dezelfde instellingen als jou nodig... help iemand hehe
Goh, dat bedoelde ik nou! Die dingen heb ik al gehad, en dat werkt niet! Tenminste de instellingen van de Nokia 7650/3650.Master Tweaker schreef op 24 juli 2003 @ 13:43:
Bel eens 444, in dat menu kun je gratis de instellingen naar je telefoon toesturen
Ik zoek eigenlijk iemand met ervaring, die mij de instellingen precies kan vertellen!
Kort samengevat wat je NU niet met die toestel kunt:
* MMS'en (nog niet ondersteund)
* Vodafone live surfen (Zit namelijk geen XHTML browser op het toestel!
Wel:
* wappen (via gprs)
* sms-en
* bellen
* etc (zie handleiding)
Zo alle twijfels zijn nu omzeep!
[ Voor 10% gewijzigd door RELOADER|IA op 24-07-2003 14:16 ]
Vodafone Live! werkt ook gewoon met WAP 1.2, dus zonder XHTML-ondersteuning. Dus dit zou theoretisch gewoon moeten werken op een 7250RELOADER schreef op 24 July 2003 @ 14:12:
Ok, net nog een keer met de Klantenservice gebeld. Die meneer kon mij vertellen dat de mms toepassing van de Nokia 7250 nog niet wordt ondersteund!
Kort samengevat wat je NU niet met die toestel kunt:
* MMS'en (nog niet ondersteund)
* Vodafone live surfen (Zit namelijk geen XHTML browser op het toestel!)
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
tja bij mij zegt hij dat deze telefoon niet geschikt is, maar misschien is het daar ook een kwestie van ondersteuning laten bieden voor Vodafone...ErectionJackson schreef op 25 July 2003 @ 09:19:
[...]
Vodafone Live! werkt ook gewoon met WAP 1.2, dus zonder XHTML-ondersteuning. Dus dit zou theoretisch gewoon moeten werken op een 7250
In iedergeval thx!
Verwijderd
Hij is er wel voor geschikt, alleen blokkeert Vodafone toegang tot Live! als je er met een niet door Vodafone ondersteunt toestel op probeert te komen.RELOADER schreef op 28 July 2003 @ 12:27:
[...]
tja bij mij zegt hij dat deze telefoon niet geschikt is, maar misschien is het daar ook een kwestie van ondersteuning laten bieden voor Vodafone...
In iedergeval thx!
Verwijderd
ik kan nu wel naar vodafone live! maar nog niet mmsen, komt dat omdat dat nog niet ondersteunt wordt ofzo?
wie o wie weet dan wanneer dat zover is?
Kevin
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 20:17 ]
Verwijderd
weet iemand of als ik nu naar de gsm-shop ga, en daar een abbo neem ergens, zonder toestel, dat ik dan wel kan mms-en? of kan ik dat beter aan de kassaman vragen?
Kevin
Verwijderd
Overigens, ook als je via 444 de settings opvraagt voor een Nokia 7650 werkt het niet altijd. Dit komt wellicht doordat ik geen vodafone live abonnement heb. Met een kleine aanpassing werkt het echter wel.
Zal niet zeggen prima want dan hadden ze geen Ericsson MMSC moeten nemen. Dat zuigt echt bigtime. Nu kan ik niet eens een GIFje van een 7650 naar een T68i sturen...
Verwijderd
hee svliegen, welke verandering heb jij gedaan om te kunnen mms-en zonder vodafone live abbo?Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 00:42:
MMS-en werkt op zich wel bij vodafone, alleen geven ze slechts support voor de officiele vodafone live toestellen. Als je dus bijvoorbeeld een Sony Ericsson T68o hebt, toch niet bepaald een zeldzaam toestel, dan moet je gewoon zelf uitzoeken hoe het werkt.
Overigens, ook als je via 444 de settings opvraagt voor een Nokia 7650 werkt het niet altijd. Dit komt wellicht doordat ik geen vodafone live abonnement heb. Met een kleine aanpassing werkt het echter wel.
Zal niet zeggen prima want dan hadden ze geen Ericsson MMSC moeten nemen. Dat zuigt echt bigtime. Nu kan ik niet eens een GIFje van een 7650 naar een T68i sturen...
ik heb vodafone live geactiveerd, en ook de settings, ik kan alleen nog niet mms-en maar wel wappen (gprs)
als je 't weet, wil je 't dan even zeggen?
greetingz Kevin
Verwijderd
Verwijderd
hmz nee, ik heb 't gedaan, maar nu kan ik ook niet eer gprs-enVerwijderd schreef op 13 november 2003 @ 00:47:
Even uit mijn hoofd: volgens mij was de belangrijkste wijziging dat je de accesspoint van live.vodafone.nl in web.vodafone.nl moest veranderen.
weet iemand, hoe ik met mijn nokia 7250 kan mmsen?
ik heb gewoon een prepaid kaart er in zitten
ik heb de settings van de 7650 via 444 al, maar kan dan alleen gprs-en
moet k andere settings? of moet ik gewoon nog iets veranderen in die settings?
alvast bedankt
Kevin
Verwijderd
Dit moet bij berichten - > berichtinstellingen - > multimediaberichten, bij connectiviteit -> GPRS en Diensten.
Ik weet niet of het bij alledrie nodig is, maar bij mij werkt het probleemloos. Daarnaas moet je natuurlijk wel een Live! abo bij je normale abo hebben, het werkt niet met een standaard vodafone abo.
En uiteindelijk werkt mms op vodafone voor alle series 40 en 60 toestellen zonder probleem. Er wordt alleen geen ondersteuning gegeven, dus moet je zelf maar uitzoeken wat er aan de hand is als het niet werkt.
Voor alle MMS instellingen voor diverse providers kun je o.a. terecht bij Nokiafan, hoewel je met de hier op het forum genoemde gegevens ook uit de voeten moet kunnen.
Verwijderd
bedankt wie er allemaal gereageerd hebben!
ik kan nu met een vodafone prepaid kaartje, mmsen, en vodafone live! - en
allemaal bedankt
cheers Kevin
Verwijderd
ik al helemaal blij enzo ...
ik heb vanmiddag gestuurd, en er stond ook bericht verzonden, dus ging ik er vanuit dat hij het deed, maar nu krijg ik multimedia bericht kan niet verzonden worden ....
weet iemand waar dit aan kan liggen?
Kevin.
Verwijderd
Je hebt dus live draaien op je 7250, dan heb je dus ook een databundel/gprs toegang op je nummer.Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 18:49:
ik krijg net pas een bericht dat m'n mms - bericht niet verzonden kan worden![]()
ik al helemaal blij enzo ...
ik heb vanmiddag gestuurd, en er stond ook bericht verzonden, dus ging ik er vanuit dat hij het deed, maar nu krijg ik multimedia bericht kan niet verzonden worden ....
weet iemand waar dit aan kan liggen?
Kevin.
Als je dan alles instelt, dan zou de telefoon moeten kunnen mms-en. Het probleem is echter dat dit exemplarisch wel lukt, ik heb weleens mensen gehad bij wie het wel werkt, maar vanwege het feit dat het niet altijd lukt (geen juiste software versie?) is deze telefoon niet meegenomen als mms telefoon.
Dat is wat ik er van vernomen heb.
edit
Je kan toch ook via V-Live! een MMS sturen, is dat geen oplossing dan of werkt dat ook niet?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 19:05 ]
Verwijderd
dit lukt ook niet ... ik snap er niets vanVerwijderd schreef op 13 november 2003 @ 19:03:
edit
Je kan toch ook via V-Live! een MMS sturen, is dat geen oplossing dan of werkt dat ook niet?
wat bedoel je met, is deze telefoon niet meegenomen als mms-toestel?
Kevin
Verwijderd
Dat er met die reden geen instellingen beschikbaar zijn voor dat toestel aangezien niet elke softwareversie werkt. Zou je dit wel dan doen dan heb je de helft van de mensen die gaat klagen dat het niet werkt, en nu hebben ze daar geen last van.Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 19:42:
[...]
dit lukt ook niet ... ik snap er niets van![]()
wat bedoel je met, is deze telefoon niet meegenomen als mms-toestel?
Kevin
Daarbij wil vodafone natuurlijk een combinatie verkopen, een toestel waar mee ge-mms't kan worden en waarmee Vodafone Live! bezocht kan worden.
Maar je kan dus wel op Vodafone Live! sites?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 19:49 ]
Verwijderd
nou, ik kan wappen, met gprs via live settings....Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 19:48:
[...]
Dat er met die reden geen instellingen beschikbaar zijn voor dat toestel aangezien niet elke softwareversie werkt. Zou je dit wel dan doen dan heb je de helft van de mensen die gaat klagen dat het niet werkt, en nu hebben ze daar geen last van.
Daarbij wil vodafone natuurlijk een combinatie verkopen, een toestel waar mee ge-mms't kan worden en waarmee Vodafone Live! bezocht kan worden.
Maar je kan dus wel op Vodafone Live! sites?
hoe kan ik eraan komen, dat ik wél kan mms-en? dat vodafone live intresseerd mij niet echt eigenlijk, het gaat me meer om dat ik foto's die ik gemaakt heb, naar vrienden enzo kan sturen, anders zal ik waarschijnlijk toch aan een abbo moeten?
ik weet 't niet?
Kevin
Verwijderd
En ik spreek uit ervaring mede om twee dingen:
* Binnenkort werkzaam bij vodafone
* Mijn vriendin heeft een nokia 3510i die mms ondersteund en ikke een live abonement + toestel dus wil haar wat sturen, maar is dus niet mogelijk want zij heeft alleen een normaal abonnement. Dus helaas. Alles geprobeerd en nagevraagd bij Vodafone maar niks werkt en zal het ook niet gaan doen omdat Vodafone dat tot op heden nog niet ondersteund!
Dus bij deze alles opgelost (of juist niet)
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 20:19 ]
Verwijderd
kan ik dat doen? of ondersteunt mijn telefoon geen imode?
Greetingz Kevin
Verwijderd
Nee I-mode is helemaal speciaal en niet geschikt voor zomaar iedere telefoons die wel bijvoorbeeld Live of dat van orange en T-mobile zou kunnen hebben!Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 20:28:
hmz, das waar, ik heb ook gezien, dat je nu i-mode prepaid hebt, dan koop ik des noods zo'n setje, met zo'n bundel, en doe die in m'n 7250,
kan ik dat doen? of ondersteunt mijn telefoon geen imode?
Greetingz Kevin
I-mode is btw ook bagger, dus niet doen
Verwijderd
weet iemand een alternatief?
ik heb een simlock vrije nokia 7250, en wil daarmee foto's kunnen versturen via mms, het mag een abbo zijn, maar dan wel zonder toestel, ik heb zelf een mooi toestel.
greetingz Kevin
Verwijderd
Onzin. Ik heb ook geen Vodafone Live en zowel Vodafone Live als MMS werkt prima. Nou ja, betrouwbaar is anders maar het werkt. Zowel met een T68i als een Nokia 7650. Ook een T68i is geen officieel VF live! toestel.Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 20:15:
MMS ontvangen versturen via vodafone is tot nu toe alleen mogelijk als je een live abonnement hebt, dus alles opgelost. Er zijn veel telefoons met mms ondersteuning maar daar heb je bij vodafone niks aan als je geen Live! Abonnement hebt. Ze zijn er wel mee bezig om het gewoon aan te bieden, maar dat kan nog even duren ...
Ervaring omdat je in de toekomst iets gaat doen??? Wat is dit, Back to the Future deel 4?En ik spreek uit ervaring mede om twee dingen:
* Binnenkort werkzaam bij vodafone
Nix opgelost, want het werkt dus wel maar de juiste configuratie vinden is niet eenvoudig. Als ik mijn Nokia 7650 via 444 over-the-air laat configureren, werkt het ook niet meteen, want Vodafone stuurt gewoon de verkeerde instellingen!!!* Mijn vriendin heeft een nokia 3510i die mms ondersteund en ikke een live abonement + toestel dus wil haar wat sturen, maar is dus niet mogelijk want zij heeft alleen een normaal abonnement. Dus helaas. Alles geprobeerd en nagevraagd bij Vodafone maar niks werkt en zal het ook niet gaan doen omdat Vodafone dat tot op heden nog niet ondersteund!
Dus bij deze alles opgelost (of juist niet)
En de helpdesk zegt dan "wij weten het ook niet, misschien een netwerk storing, probeert u het later nog eens". Exact hetzelfde had een collega gisteren met een Ericsson T610. Prutswerk van Vodafone.
Officieel ondersteunt Vodafone slechts een zeer beperkt aantal toestellen die aan een aantal door VF geformuleerde criteria voldoen (oa ondersteuning voor WAP, MMS, en Java). Op zich is dat wel begrijpelijk want er zijn inmiddels al honderden verschillende geschikte toestellen, en dat proberen officieel te supporten is natuurlijk niet eenvoudig. Vandaar opmerkingen als "de 7250 wordt niet ondersteund".
Pragmatisch, maar niet erg klantvriendelijk, want met het toestel zelf is helemaal nix mis (hooguit een beetje duur voor wat het biedt...).
Verwijderd
Daar gaat het ook niet om, het is de bedoeling dat je het officieel aan de praat krijgt en je hebt voor mms etc geen VL toestel ndig. Gewoon in de specs van je toestel kijken of hij mms aankan en dan zou dat moeten kunnen mits Vodafone dat ondersteund.Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 01:43:
[...]
Onzin. Ik heb ook geen Vodafone Live en zowel Vodafone Live als MMS werkt prima. Nou ja, betrouwbaar is anders maar het werkt. Zowel met een T68i als een Nokia 7650. Ook een T68i is geen officieel VF live! toestel.
Neehoor, maar ik heb al lange tijd heel veel intresse in vodafone en al haar producten dus probeer ook goed op de hoogte te zijn.[...]
Ervaring omdat je in de toekomst iets gaat doen??? Wat is dit, Back to the Future deel 4?
Heel simpel en dus opgelost:[...]
Nix opgelost, want het werkt dus wel maar de juiste configuratie vinden is niet eenvoudig. Als ik mijn Nokia 7650 via 444 over-the-air laat configureren, werkt het ook niet meteen, want Vodafone stuurt gewoon de verkeerde instellingen!!!
En de helpdesk zegt dan "wij weten het ook niet, misschien een netwerk storing, probeert u het later nog eens". Exact hetzelfde had een collega gisteren met een Ericsson T610. Prutswerk van Vodafone.
Officieel ondersteunt Vodafone slechts een zeer beperkt aantal toestellen die aan een aantal door VF geformuleerde criteria voldoen (oa ondersteuning voor WAP, MMS, en Java). Op zich is dat wel begrijpelijk want er zijn inmiddels al honderden verschillende geschikte toestellen, en dat proberen officieel te supporten is natuurlijk niet eenvoudig. Vandaar opmerkingen als "de 7250 wordt niet ondersteund".
Pragmatisch, maar niet erg klantvriendelijk, want met het toestel zelf is helemaal nix mis (hooguit een beetje duur voor wat het biedt...).
Als je een toestel hebt die mms ondersteund is dat heel leuk maar kan je er bij Vodafone tot op heden officieel niks mee! Je kan alleen gebruik maken van MMS i.c.m. een Live! abonnement en een daarbij behorende telefoon. Tis gewoon op dit moment niet anders bij Vodafone en deze methode is ook te begrijpen want dan verkopen ze meer van hun product als geheel i.p.v. allemaal losse stukjes.
Verwijderd
Hoe kom je er nou bij dat het officieel gesupport moet worden??? DarkHacker vraagt niet om iets dat officieel werkt, maar gewoon iets dat werkt met zijn 7250.Heel simpel en dus opgelost:
Als je een toestel hebt die mms ondersteund is dat heel leuk maar kan je er bij Vodafone tot op heden officieel niks mee! Je kan alleen gebruik maken van MMS i.c.m. een Live! abonnement en een daarbij behorende telefoon. Tis gewoon op dit moment niet anders bij Vodafone en deze methode is ook te begrijpen want dan verkopen ze meer van hun product als geheel i.p.v. allemaal losse stukjes.
En het antwoord is dus, ja dat kan zelfs zonder vodafone live abonnement, mits je zelf de juiste instellingen uitvogelt. Want support krijg je inderdaad niet.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 19:51 ]
Verwijderd
ik heb de settings, moet alleen nog wat veranderen,
voor een overzicht heb ik dit even samengesteld:
naam set instelling: MMS
homepage: mmsc.mms.vodafone.nl
sessiemodus: doorlopend
gegevensdrager: GPRS
GPRS Toegangspunt: web.vodafone.nl (heb ik ook verandert naar live.vodafone.nl geen effect)
ip adres: 192.168.251.150
verificatietype: normaal
gebruikersnaam: vodafone
wachtwoord: vodafone
weet iemand uit ervaring wat ik nog moet veranderen aan deze settings om met mijn nokia 7250 zònder abbonement maar mèt vodafone prepaid kaartje
groeten kevin
Verwijderd
Verwijderd
lang leven de tweakers
Verwijderd
Je zal je trouwens wel eerst moeten aanmelden bij Vodafone live! voor een VF Live aboonement. (hopen dat je nu een goede helpdeskmederwerker aan de telefoon krijgt, zie mijn topic Vodafone helpdesk)
Ik heb zelf een Nokia 3650, maar ik hoop dat je hiermee verder komt.
Maak eerst een verbinding aan voor Vodafone Live!
Naam verbinding: VF Live!
Drager gegevens: GPRS
Naam toegangspunt: live.vodafone.com
Vraag om wachtwoord: Nee
Wachtwoord: vodafone
Vertificatie: Normaal
IP-adres gateway: 192.168.251.150
Homepage: live.vodafone.com
Beveiliging verbinding: Uit
Sessiemodus: Doorlopend
Nu voor Vodafone MMS
Naam verbinding: VF Live! (MMS)
Drager gegevens: GPRS
Naam toegangspunt: live.vodafone.com
wachtwoord: vodafone
Vertificatie: Normaal
IP-adres Gateway: 192.168.251.150
Homepage: http://mmsc.mms.vodafone.nl
Beveiliging verbinding: Uit
Sessiemodus: Doorlopend
Ik hoop dat je hier wat verder mee komt, maar j emoet wel een abonnement hebben op vodafone live!
Greeeetz
Verwijderd
greetz
Verwijderd
Bel met de helpdesk vraag een vodafone Live abo aan (zero of anders), zeg dat je een 7650 of 3650 hebt (anders gaan ze zeiken dat 't niet wordt ondersteund). Instellingen zoals hier beschreven.
N.B. Let er wel ff op dat je bij my.vodafone.nl je instellingen kunt wijzigen voor MMS. Heb zelf een keer gehad dat ik op myVodafone had ingesteld dat de MMS op de site werd afgeleverd en niet op m'n telefoon, dat was dus niet handig...
Je kunt vanaf daar trouwens ook MMS versturen.
Veel plezier met MMS via Vodafone
instellingen als hierboven, je moet ook GPRS laten activeren iig. Vodafone Live Zero Abbo erbij (of is dat die GPRS? zou best eens kunnen)
en dan werkt het gewoon.
Echter is vaak het probleem dat iemand anders geen goede instellingen op zijn telefoon heeft. En jou bericht dus niet aan komt.
Wil je het uittesten, dan kan je beter iemand met een Imode/ Live abo even mmsen.
Verwijderd
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 22:38 . Reden: Verkeerde topic ]
* Ga naar hoofdmenu.
* Kies "berichten".
* Scroll naar beneden naar "Berichtinstellingen" en selecteer deze.
* Kies "multimediaber."
* Verzonden berichten opslaan? Deze instellen naar eigen wens
* Ontvangst multimedia toestaan? In eigen netwerk
* Inkomende multimediaberichten? Ophalen
* Instellingen verbinding?
* Kies "Actieve multimedia-inst. bewerken".
* Naam set instellingen? Vodafone MMS
* Homepage? http://mmsc.mms.vodafone.nl
* Sessiemodus? Doorlopend
* Gegevensdrager? GPRS
* GPRS toeganspunt? 'Vul hier de juiste APN in ("live.vodafone.com", "web.vodafone.nl" of "office.vodafone.nl")
* IP adres? 192.168.251.150
* Verificatietype? Normaal
* Gebruikersnaam? vodafone
* Wachtwoord? vodafone
* terug
* Kies "actieve multimedia-instellingen"
* Selecteer set "Vodafone MMS"
* terug
* terug
* Advertenties toestaan? Nee