Directe kabelverbinding: inbellen, device unavailable?

Pagina: 1
Acties:

• traviandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Ik heb een modem device aangemaakt van het type 'Communications cable between two computers'. (COM2)

Deze is zichtbaar in de lijst van geinstalleerde modems (het is de enige geinstalleerde modem).

Nu wil ik een netwerkverbinding maken met het internet. (Create a new connection -> Connect to the Internet -> Setup connection manually -> Connect using dial-up modem

Vervolgens zie ik dat de netwerkverbinding niet beschikbaar is. Status: "Unavailable: Device missing" Als ik naar properties ga van de netwerkverbinding dan geeft deze aan: 'Connect using: Modem - unavailable device (COM1)'

Waarom wordt mijn modem niet gedetecteerd?

Verwijderd

Je hebt twee computers met een seriele kabel verbonden en dan wil je gaan bellen?

Of je begrijp je niet, of dit gaat nooit werken.

Je hebt het in het eerste deel over COM2 en in het tweede deel over COM1.

Wat heb je nu precies en wat wil je?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 12:20 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

traviandus schreef op 24 July 2003 @ 12:17:
Ik heb een modem device aangemaakt van het type 'Communications cable between two computers'. (COM2)

Als ik naar properties ga van de netwerkverbinding dan geeft deze aan: 'Connect using: Modem - unavailable device (COM1)'
Misschien op COM2 instellen?

En zoals hierboven ook al aangegeven? Waar wou je naar inbellen dan? Je moet geen modem aanmaken voor een directe kabelverbinding maar imho enkel een directe kabelverbinding via de COM1, je hebt geen modem nodig...

Je wil iig een netwerkverbinding aanleggen, da's duidelijk. DUs dit topic hoort in Network Troubleshooting

[ Voor 31% gewijzigd door Han op 24-07-2003 12:25 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• traviandus
Ok sorry ben niet duidelijk genoeg geweest.

Dat verschil tussen COM1 en COM2 was mij al opgevallen, dat is ook een probleem waar ik tegenaan loop. De enige 'modem' die op mijn systeem geconfigureerd is bevindt zich op COM2. Vervolgens maak ik een dial-in verbinding aan. Hierbij kan ik geen modem selecteren (blijkbaar omdat er maar 1 is?). Bij properties geeft ie vervolgens aan dat hij geen device kan vinden op COM1!. Dit kan ik verder niet aanpassen (grijs vakje).

Ik probeer overigens niet echt een verbinding te leggen tussen 2 PC's, maar tussen een PC en een mobile terminal. Deze heeft 1 specifiek AT commando nodig om 'in te bellen'. Deze geef ik op 'Modem -> Advanced properties -> Extra intialization properties'

• traviandus
Ok blijkbaar is de "'Communications cable between two computers" geen volwaardige modem. Toch wil ik graag een modem driver die geen AT commando's verstuurd behalve dan dat extra commando wat ik opgegeven heb.

Verwijderd

dit is niet een vaag verhaal ofzo..

't lijkt er op dat je geen modem hebt of dat je even de modem moet laten zoeken door windows

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Voor een direct cable connection hoef je helemaal geen modem te installeren, volg de wizard 'verbinding maken' en voila...het werkt.

Verwijderd

MissingDog schreef op 24 July 2003 @ 14:21:
Voor een direct cable connection hoef je helemaal geen modem te installeren, volg de wizard 'verbinding maken' en voila...het werkt.
ff lezen, hij wil verbinding maken met internet, hoe vreemd het ook klinkt...

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 15:21:
[...]

ff lezen, hij wil verbinding maken met internet, hoe vreemd het ook klinkt...
Ehm.....Internet -> PC1 >--serialcable--> PC2 ? zou met ICS moeten kunnen, mits de TS TCP/IP bindt aan z'n DirectSerial connectie....inbellen via alleen een seriele kabel heb ik nog nooit van gehoord. (tenzij de TS een DEMOS-1 modem heeft natuurlijk en dan nog moet je die setuppen als 28k8 of 33k6 modem)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@ Caphex en Missingdog: Lezen is ook een vak:
traviandus schreef op 24 juli 2003 @ 12:30:
Ik probeer overigens niet echt een verbinding te leggen tussen 2 PC's, maar tussen een PC en een mobile terminal. Deze heeft 1 specifiek AT commando nodig om 'in te bellen'. Deze geef ik op 'Modem -> Advanced properties -> Extra intialization properties'
Het gaat dus om een mobiele terminal. Voorloper van wat nu bekend is als PDA, worden vnl in magazijnen enzo gebruikt. Denk dat e.e.a. te vergelijken is met het aansturen van een telefooncentrale of een router via een seriele link

En nu ff on topic:
Ik denk dat je eens moet gaan spitten in de good-old DOS documentatie, en dan met name bij het MODE commando. Daarmee noet je IMHO zonder problemen een seriele poort aan kunnen sturen (mits je de juiste kabels daarvoor hebt natuurlijk, maar ik neem aan dat je die hebt). Denk dat je hier es moet kijken:

DOS 6.22 manual on line :D
http://www.vfrazee.com/ms-dos/6.22/help/mode.htm (MODE commando), en
http://www.vfrazee.com/ms-dos/6.22/help/ctty.htm (CTTY commando, speciaal om seriele devices aan te sturen) Ik weet alleen niet of deze nog gehandhaad worden binnen de huidige OS'sen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• traviandus
Thanx! Ik zal het eens op de ouderwetse manier proberen..
Pagina: 1