winXP Explorer+IE na reboot pas na 1 minuut bruikbaar

Pagina: 1
Acties:

• blaatbeest
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2017
Ik heb het probleem dat als ik mijn computer opstart ik pas na 1 minuut mijn explorer en IE kan gebruiken (1:08.690 volgens mij telefoon stopwatch :))
Vanaf het moment dat ik mijn achtergrond plaatje te zien krijg kan ik de explorers wel opstarten maar bij explorer kan ik mijn mappen niet open maken en bij IE kan ik geen internet pagina's selecteren.

Ik heb al in veel topics zitten lezen maar er is er volgens mij niet 1 (of ik heb een rare seach gedaan: oa. "explorer xp opstarten") die precies dit probleem aanduid.
Ik heb wel al ad-aware gedraait en mcafee en microsoft update maar niks schijnt te helpen.

Een vriend van mij heeft hetzelfde probleem dus ik begon me ook al af te vragen of dit een "feature" van winxp is ofzo.

Ik draai winXP op een IP4 1.8@2.4GHz 256MB (zou toch vloeiend moeten gaan)

tnx

x

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
bootvis proberen?

But I thought YOU did the backups...

Verwijderd

Denk dat het systeem moet wachten op de netwerkinitialisatie. Is vorige week ook een topic over geweest. Even zoeken, had namelijk iets te maken met Norton Antivirus.

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om de indexeer-functie uit te schakelen?

In verkenner: rechts klikken op schijf -> eigenschappen -> onderaan het vakje bij indexeren uitvinken.

• blaatbeest
Ik heb alleen geen norton :)
Met windows commander kan ik wel gewoon door mijn mappen bladeren, jammer dat ik dit voor de rest een rot programma vind :/

Bootvis, vriend van mij had dat pas geleden geprobeert en die kreeg een file die iedere seconden groter werd. Na een reboot was de file de originele grote en begon ie weer te grooien todat de hard-disk vol was....maarja toch maar eens kijken dadelijk :)

Maar niet iedereen met winxp heeft dus dit probleem?

x

• blaatbeest
Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 12:31:
Heb je al geprobeerd om de indexeer-functie uit te schakelen?

In verkenner: rechts klikken op schijf -> eigenschappen -> onderaan het vakje bij indexeren uitvinken.
uhmm ik heb engelse versie dus geen schijf :), heb even zitten zoeken maar kan de index funtie vind niet zomaar vinden :?
Die funtie heeft IE denk ik niet en het rare is dus dat na 1 minuut bijde explorers het gaan doen.

x

Verwijderd

schakel je windows messaging service eens uit (dat is MSN ;) ), dit was bij mij de oorzaak van het probleem.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Als ik mijn PC opstart (AMD1100 met W2K) duurt het ook ongeveer een minuut of anderhalf wachten alvorens ik wat kan doen. Ik moet 'gewoon'even wachten totdat mijn winbar, virusscanner, trillian en andere meuk hun kunstje hebben gedaan dat ze graag doen bij het opstarten van mijn PC.
Daarbij... een minuut en acht seconden wachten... net genoeg tijd om op je hete koffie te blazen ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Jester.NL schreef op 24 juli 2003 @ 15:53:
Als ik mijn PC opstart (AMD1100 met W2K) duurt het ook ongeveer een minuut of anderhalf wachten alvorens ik wat kan doen. Ik moet 'gewoon'even wachten totdat mijn winbar, virusscanner, trillian en andere meuk hun kunstje hebben gedaan dat ze graag doen bij het opstarten van mijn PC.
Daarbij... een minuut en acht seconden wachten... net genoeg tijd om op je hete koffie te blazen ;)
Bij XP hoort dat 'lange' wachten niet.

@ TS, je zou eens kunnen proberen McAfee niet automatisch mee te laten starten om te kijken of dat wat uitmaakt.

Verwijderd

Ik heb dit probleem hier thuis ook, op één van de twee pc's. De computers zijn allebei aan een router aangesloten en hebben een statisch ip-adres. Beide computers draaien Windows XP.

De symptomen bij de pc waar het 'lang' duurt, zijn als volgt: na het opstarten kun je niet direct programma's starten, en de harde schijf ratelt niet, er lijkt eventjes totaal geen activiteit te zijn. Na ongeveer een minuut ratelt de harde schijf, en als je op dat moment heel snel de map met netwerkverbindingen opent, zie je nog net dat er ineens een netwerkverbinding bij komt (de enige). Die was er daarvoor dus blijkbaar niet. Hierna werkt alles als een zonnetje, en ook alle toetsaanslagen die je in de 'loze' tijd daarvoor hebt gedaan, worden verwerkt. Heb je bijvoorbeeld drie keer op de Windows-knop + e gedrukt, dan verschijnen er drie verkenner-vensters.

Dit probleem is er bij mij pas gekomen nadat beide pc's op het netwerk zijn aangesloten, maar het vreemde is dat het alleen op de pc gebeurt met Windows XP Home erop. Die met Professional heeft nergens last van.

• blaatbeest
Ik heb messenger niet in mijn startup staan dus dat is het volgens mij niet.

@JWB:
Ik heb nou net professional :)

x

Verwijderd

blaatbeest schreef op 24 July 2003 @ 12:43:
[...]

uhmm ik heb engelse versie dus geen schijf :), heb even zitten zoeken maar kan de index funtie vind niet zomaar vinden :?
Die funtie heeft IE denk ik niet en het rare is dus dat na 1 minuut bijde explorers het gaan doen.
De howto in het engels ;)

• blaatbeest
Mijn oplossing:
Haal je 2de netwerkkaart uit je computer als die niet aangesloten zit 8)7

(was helemaal vergeten dat dat ding erin zat, blijkbaar probeert ie gewoon de eerste minuut een netwerkje te fixen)

dit topic kan gesloten worden

x

Pagina: 1