[speedstep] arp probleem

Pagina: 1
Acties:

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-07 15:41

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
hullo,
ik heb thuus een adsl modem van alcatel, een speedstep. Vroeger had ik deze gekoppeld aan een linux firewall en gehacked zodat de modem de pptp tunnel opbouwt. Alles werkte prima. Nu werkte dat redelijk tot ik er achter kwam dat de portforewarding niet werkt.

Dus dan maar de makkelijke manier gekozen en de linux fw vervangen door een linksys router/firewall. De hack ongedaan gemaakt. Alles werkt redelijk. Alleen valt dan steeds de connectie weg!

Wat bleek de arp-cache van de speedstep verloor steeds de entry van de linksys. Als ik een statische mapping aanmaak werkt het weer prrima. Dus een lapmiddeltje werkt. Alleen kan ik deze setting niet saven. Dus elke keer als er een stroomprobleem is kan ik weer aan de slag om een static arp-entry te maken.

iemand enig idee hoe het komt dat de dynamische arp-entry steeds verdwijnt? er is continue verkeer, daar zorg ik wel voor via winmx of als ik dat niet wil met een continuous ping (alleen om te testen) maar ook onder deze condities, blijft de arp-entry verdwijnen.

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
moet speedtouch zijn denk ik. Deze titel verward enigzins met Intel SpeedStep

Je kan in de nat tabel van een gehacked modem opgeven dat alles door gestuurd moet worden.

dat gaat zo:

code:
1
2
3
4
telnet modem-ip
nat
defserver addr ip-num-compu
save

als je dit niet handig vind, op je andere arp probleem heb ik geen antwoord.

[ Voor 80% gewijzigd door Eastern op 24-07-2003 14:55 . Reden: toevoegingen ]