[DVD] Cyberhome 405 of 505

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Ik zoek een goedkope doch goede DVD speler en mijn oog is gevallen op een Cyberhome. Nu kost een 405 slechts 59,- euro en een 505 kost 99,-. Beide modellen krijgen goede recensies.

Wie weet of de 505 de 40 euro extra waard is?

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-02 22:36
De 505 heeft een ingebouwde Dolby Digital decoder en de menus zijn wat gelikter (zolang je em niet flashed naar de nieuwste versie). Maar de decoder is niet van super kwaliteit, dus een externe DD/DTS versterker is toch al nodig. Dus behalve het feit dat ie wat mooier is zou ik er geen 40 euro voor uitgeven als je dat niet belangrijk vindt.

• Bigfoot
Hij komt aan een externe receiver te hangen, dus de ingebouwde decoder lijkt me niet nodig (heb je ook nog es 5 extra kabels).

Belangrijkste is dat ie alle soorten dvd's (dvd-r, dvd+r) speelt zonder haperingen.

Zit er in de 505 geen betere laser enzo?

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-02 22:36
Ze spelen allebei alle media vlekkeloos, m'n vader heeft de 405 en ik de 505. Nieuwste firmware van de 505 heeft wel leuke opties als jpeg ondersteuning (traag als dikke stront, dat wel) maar de menus zijn oerlelijk met de nieuwste firmware.

• Bigfoot
Beeld- en geluidskwaliteit zijn ook identiek?

Verwijderd

De CyberHome DVD-505 is de enige waarbij Macrovision uit te zetten is! Natuurlijk door middel van een pincode om in het verscholen menu te komen. De code kun je ergens vinden op www.regionfreedvd.net. Ik zou zeker dan voor de 505 gaan.

• Bigfoot
Wordt het beeld er nou beter van als je Macrovision uitzet? Kopieren naar VHS intereseert me niet.

Verwijderd

Je merkt geen verschil, tussen Macrovision on en off. Maar ja, als je echt geen toeters en bellen wilt, dan moet je gewoon voor de voordelige gaan. Ik heb thuis zelf 2 standalone DVD spelers. Eén van de spelers is bijvoorbeeld een CyberHome DVD-402, werkt perfect! Zonder teveel poespas. De andere is er één van HiMage deze is op de VHS aangesloten, lekker DVD op band zetten voor familieleden of kennissen, een andere manier om backups te maken :p. Het is maar wat je belangrijk vind...

• Bigfoot
Ik wil best toeters en bellen voor wat extra geld, maar het moeten wel nuttige toeters en bellen zijn.

Backups brand ik liever gelijk op DVD.

Verwijderd

Ik weet het niet hoe het me de 405 zit maar onze 302 is niet zo heel super.
Hij ondersteund wel alles netjes, zelfs mini dvds met een bitrate van 9mb/s.

Maar hij heeft er wel een last van dat het beeld gaat haperen bij somige dvds of dat de hele ondertiteling vast loopt :(. Terwijl de sony van me broer nooit deze kuren vertoont.

• Bigfoot
De 302 is weer andere hardware dacht ik.

Verwijderd

Klopt, ik hoop dat ze in die nieuwer wel de fout corretie hebben verbetert.

Als ik jou was zal ik hem de eerst week dat je hem koopt grondig testen met die verschillende dvd's. Moch je dan last hebben van hapering dan kan je hem de eerste week gewoon terug brengen. Zo simpel is het in Nederland 8).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 16:14 ]

• Bigfoot
Dat zal ik zeker doen, denk dat ik voor de 405 ga.

• Bigfoot
Is het niet zo dat er in de 505 een betere chipset zit dan in de 405?

• Bigfoot
Ik heb toch de 505 gekocht, de 405 was alleen in het zwart 59 euro, de zilveren was 79 en dan is de 505 toch een betere koop.

• Bigfoot
Heeft er iemand ervaring met gehackte firmware hiervoor?

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Bigfoot schreef op 28 July 2003 @ 17:27:
Heeft er iemand ervaring met gehackte firmware hiervoor?
Heb hier een 505 draaien met 'aangepaste' firmware, geen enkel probleem.

Ik moest macrovision uitschakelen omdat ik alleen maar de dvd player kon aansluiten over de scart van mijn video (tv heeft geen scart).

En als bonus is hij ineens regio-free O-)

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

de 505 heeft toch ook een dubbele laser? zal vast ergens goed voor zijn...

• Bigfoot
Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 22:33:
de 505 heeft toch ook een dubbele laser? zal vast ergens goed voor zijn...
Is die extra laser voor CD's?

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-02 14:29

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Sja is de 405 ook regiovrij, macrovision vrij etc te krijgen ?(lijkt me wel) zo ja..dan vraag ik me alleen nog af of de 505 geen beter chipje heeft voor t beeld, voor zover ik weet wel .. zoek ff via google op reviews zou ik zeggen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Max|Burn op 29-07-2003 09:08 ]

ma ma ma ma ma macron one

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Waarom niet een paar eurotjes meer uitgeven en een Pioneer oid kopen?
Ik had zelf zo een Cyberhome geval.... die is er snel meegekapt. En was altijd onwijs traag

• Bigfoot
De reden om een 505 te kopen was dat ie erg goede reviews heeft, er ook goed uit ziet en alles leest. Ik vraag me af of een Pioneer per definitie beter is, en die kost geen 99,- euro

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:39

Stewie!

Keen must die!

Emmeau schreef op 28 juli 2003 @ 17:33:
[...]
Ik moest macrovision uitschakelen omdat ik alleen maar de dvd player kon aansluiten over de scart van mijn video (tv heeft geen scart).
dat lukt hier ook met eenb philps videorecorder en een philips dvd speler :?

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

Heb hier een 505 draaien met 'aangepaste' firmware, geen enkel probleem.
En als bonus is hij ineens regio-free O-)
Nadat ik de "aangepaste" firmware in m'n 505 heb gezet, is er een probleempje met het geluid. Macrovision is uit en hij is regiovrij, maar het geluid van sommige DVD's fluctueert in sterkte. Dit is alleen via de scart-uitgang. Op een Cyberhome-forum las ik, dat ook anderen hier last van hebben. Het zou alleen zijn bij DVD's met DTS. Heb jij hier ook last van?

• TwoR
  • Laatst online: 07:19

TwoR

Gekleurde stippen

Ik heb daarnet even gezocht en een paar plaatjes gevonden maar bij de specs van de 405 staat dat er 5.1 Analog AC-3/dts Channel Output opzit maar volgesn mij heb ik een digitaal setje. Kan dit dan ook samen ?

[ Voor 79% gewijzigd door TwoR op 29-07-2003 12:35 ]

• Bigfoot
TwoR schreef op 29 July 2003 @ 12:26:
Ik heb daarnet even gezocht en een paar plaatjes gevonden maar bij de specs van de 405 staat dat er 5.1 Analog AC-3/dts Channel Output opzit maar volgesn mij heb ik een digitaal setje. Kan dit dan ook samen ?
Ja hoor want er zit ook een digitale output op (coaxiaal + spdif).

• TwoR
  • Laatst online: 07:19

TwoR

Gekleurde stippen

Bedankt voor het antwoord. Ik heb er elf niet zo heel veel kaas van gegeten daarom mijn vraag. Waar koop jij touwens die 405 ?? ik heb hem bij http://www.bestekeus.nl/s...hp/products_id/3442?ref=7 zien staan voor € 69 + € 3 verwijderings bijdrage = € 72,- En de verzend kosten zijn € 8,- Als je het ophaald betaal je niks extra's

[ Voor 14% gewijzigd door TwoR op 29-07-2003 13:47 ]

• Bigfoot
Ik heb de 505 gekocht bij Alternate.nl in Ridderkerk voor 99,- (afgehaald)

De zwarte 405 kost er 59,- en de zilveren 405 kost 79,- euro. Plus 3,- verwijderings- en excl. verzendkosten

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
ik ben zelf ook erg geïnteresseerd in de cyberhome 505, zeker ook omdat hij alle media afspeelt en goed uit "de tests" komt.

Ik heb al gelezen dat je hem bij alternate.nl kunt kopen, iemand nog ideeën waar ik hem nog meer kan kopen. Door persoonlijke ervaringen niet dol op alternate.nl namelijk...

• Bigfoot
Kijk maar op de tweakers pricewatch, maar wat is het probleem bij Alternate?

• The_Haunted
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-02 18:35
Bij Alternate is de zilveren uitvoering nu ook 59,-.

Verwijderd

Is die extra laser voor CD's?
Hmmm, geen idee.
De 505 heeft ook een shuffle mogelijkheid voor mp3tjes, dat is ook wel bijzonder vind ik.
Ik ben nog steeds erg blij met mijn marantz dv6200, maar de 505 had ik toch gekocht als die er toen al was, leest praktisch alles.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 11:00 ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Bigfoot schreef op 29 juli 2003 @ 10:09:
De reden om een 505 te kopen was dat ie erg goede reviews heeft, er ook goed uit ziet en alles leest. Ik vraag me af of een Pioneer per definitie beter is, en die kost geen 99,- euro
vorige week stond er nog een pioneer dv-320 voor 99 euro in de redzac duitsland folder, zou ik eerder voor gaan als cyberhome.
ten eerste de speler is hardwarematig, cyberhome is een software matige en opgebouwd uit computeronderdelen.
ten tweede de onderdelen zijn van mindere kwaliteit bij de cyberhome.

Verwijderd

Even een klein trapje.

Ik wil dus ook de Cyberhome 505 kopen dit weekend, enige wat ik eigenlijk nog even wil weten is of er een analoge DIN (9 polig) op zit, vanwege mijn surround setje. Als iemand even een foto'tje van de achterkant kan maken en hier posten zou ik dan ook errug blij zijn. :) Verder begrijp ik uit dit verhaal dat de 505 wel een decoder aan boord heeft zitten?

Iemand enig idee trouwens of deze DVD spelers bij de BCC en Mediamarkt liggen en welke prijs ik aan moet denken, bij Alternate is ie nog 89,99 EUR, maar dat moet toch goedkoper kunnen. :)

Thanks!

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 17:48
Kijk eens hier : http://www.cyberhome-help...pa=showpage&pid=10&page=2

Kan iemand mij vertellen of deze speler dvd±R(W) afspeelt?

• Bigfoot
De 505 speelt bij mij alles af, dvd-r, dvd-rw, en dvd+rw heb ik getest.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 17:39
Ik ga ook een Cyberhome 505 kopen, en die wil ik op m'n (bestelde) reciever aansluiten (Philips MX999) via een optische kabel. Nou ga ik ook 'm ook gebruiken voor audio CD's, en ik weet dat je sommige DVD spelers dan analoog moet aansluiten. Is dat bij de 505 ook het geval? Dan weet ik of ik even een extra kabeltje moet bijbestellen.

• Bigfoot
Ik heb mijn 505 gewoon met de digitale coax verbonden, ook audio cd's hoor je gewoon. Lijkt me sterk dat het geluid beter is met een analoge verbinding.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 17:39
Bigfoot schreef op 07 oktober 2003 @ 16:52:
Ik heb mijn 505 gewoon met de digitale coax verbonden, ook audio cd's hoor je gewoon. Lijkt me sterk dat het geluid beter is met een analoge verbinding.
Dank je! Dan hoef ik geen extra kabeltje bij te bestellen. Wat voor kabels worden trouwens bijgeleverd?

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 17:48
Standard accessories:

Remote control, incl. Batteries
SCART wire
Audio/video cinch wire
Manual
Pagina: 1