PIII Slot 1 Watercooling

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-02 16:57
Ik ben opzoek naar een complete set danwel kast voor een Pentium III Slot 1 PC.

Nou heb ik al gezocht naar complete sets en kwam alleen maar Socket A en PIV sets tegen. Ook last ik iets over de ThermalTake Aquarius II set maar als ik het goed heb past die dus ook alleen op de Socket A en PIV mobo's. Heb ook op GoT gezocht, uiteraard, maar kwam niets tegen.

Het is namelijk voor een Server die in Zuid-Frankrijk komt te staan, daar wil het nogal warm worden, die server gaat 24/7 draaien en nu is dus het idee om daar watercooling in te bouwen. Denk dat dat wel bevorderlijk voor de temps is, want gisteren was het daar waar hij komt te staan ongeveer 42'C.. niet echt lekker voor een loeiende server.

Nou wil ik geen moeite doen door zelf te prutsen maar een complete set kopen, money is no object, daar doe ik dus niet moeilijk over. Als er iets kapot is wil ik naar de fabrikant kunnen gaan, of de winkel en het zooitje ruilen. Easy as that.

Heeft er iemand voor mij een idee waar ik zo'n set kan kopen? :)

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

dan zou je toch naar een 2e hands oplossing moeten zoeken denk ik
kijk ff in de Vraag & Aanbod op de frontpage of post daar wat

Verwijderd

gewoon lekker zelf maken >:) check topic [rml][ wc]slot1 waterblok[/rml]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als geld geen probleem is, zou je natuurlijk kunnen overwegen die PIII server te upgraden naar een nieuwere P4 ofzo...

@ Vegito: Hij zegt toch net dat hij zelf niet wil gaan prutsen?!?

[ Voor 23% gewijzigd door Brede P op 24-07-2003 12:10 ]

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-01 19:18

Arioch

<geek>

Ga je dan ook om de x aantal maanden naar Z-Frankrijk rijden om je water bij te vullen?
Ik moet mijn watercooling setup na 3 maanden bijvullen omdat een deel van het water verdampt en dan zit er te veel lucht in mijn leidingen.

• dôh
Bl4cKH4T schreef op 24 July 2003 @ 12:21:
Ga je dan ook om de x aantal maanden naar Z-Frankrijk rijden om je water bij te vullen?
Ik moet mijn watercooling setup na 3 maanden bijvullen omdat een deel van het water verdampt en dan zit er te veel lucht in mijn leidingen.
Nope... dat laat ik iemand van de TD doen. Die is daar wel slim genoeg voor. En zo niet dan doe ik het zelf. Dan vlieg ik het heen, heerlijk betaald business tripje. Hoor je mij niet over klagen ;)

• dôh
BredeP schreef op 24 July 2003 @ 12:10:
Als geld geen probleem is, zou je natuurlijk kunnen overwegen die PIII server te upgraden naar een nieuwere P4 ofzo...

@ Vegito: Hij zegt toch net dat hij zelf niet wil gaan prutsen?!?
Ja kan het eens aan het hoger gezach voorleggen van de week ;) Maar zal eerst met een een extra oplossing moeten komen ook... en inderdaad heb ik geen zin zelf te klooien. Is teveel moeite. Kijk als het voor mezelf was wilde ik het wel doen, maar dit is voor de zaak, dus geen ge-hobby. :)

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-01 19:18

Arioch

<geek>

Check anders de site van dangerden: www.dangerden.com
Die hebben nog leuke slot 1 koelblokken.
http://www.dangerden.com/mall/blocks/maze1.asp
The a-MAZE-ing Copper Block -
Slocket (For Slot 1 or Slot A)
2"x2"x5/8"

[ Voor 6% gewijzigd door Arioch op 24-07-2003 12:26 . Reden: layout ]

Verwijderd

Bl4cKH4T schreef op 24 July 2003 @ 12:21:
Dat is wel erg veel zeg. :o

Ik heb bij mijn wc na 1 jaar draaien iets van 20ml toe moeten voegen. En nu een half jaar verder is het niveau nog steeds prima.

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-02 23:39

Chop2000

Vroem

erhmmz 42 graden? hebben ze daar geen server ruimte met airco ofzow?
trouwens zoveel zal die waterkoeling niet schelen hoor, je verplaatst de warmte alleen maar naar een radiator, en als die ook lekker 42 graden is, dan sta je vanaf dat je opstart al water rond te pompen wat 42 graden is.

niks

• dôh
Bl4cKH4T schreef op 24 juli 2003 @ 12:25:
Check anders de site van dangerden: www.dangerden.com
Die hebben nog leuke slot 1 koelblokken.
http://www.dangerden.com/mall/blocks/maze1.asp

[...]
Ok die ga ik ff checken... misschien dat dat blok past op zo'n complete TT set... zou wel mooi zijn. :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
't ligt er een beetje aan wat voor PIII je hebt.. Als je een katmai hebt (t/m 600MHz, 100MHz FSB, 512KB cache) zul je of echt op zoek moeten naar een appart waterblock, of zelf iets goeds kunnen maken. De katmai's hebben namelijk apparte cache-chips op de slot-1 printplaat zitten.

Een coppermine (vanaf 533MHz, zowel 100 als 133MHz FSB, 256KB cache) heeft alleen de core-chip op de slot-1 print zitten, waarbij de cache geintegreerd is. Daarbij kun je als je handig bent wel iets maken met een bestaand socket-a of socket-478 blokje.

Maar verder vraag ik me af of het inderdaad wel zo handig is om zo'n servertje uit te rusten met waterkoeling. Die 42 graden is met een goed koelblok niet zo'n probleem, zeker niet voor een pIII.

• dôh
Chop2000 schreef op 24 juli 2003 @ 12:28:
erhmmz 42 graden? hebben ze daar geen server ruimte met airco ofzow?
trouwens zoveel zal die waterkoeling niet schelen hoor, je verplaatst de warmte alleen maar naar een radiator, en als die ook lekker 42 graden is, dan sta je vanaf dat je opstart al water rond te pompen wat 42 graden is.
Yep heb je gelijk in... misschien dat dat wel het makkelijkste is.. zal eens kijken... zal ze even bellen met mijn beste Frans.. lol... had ik nog niet aan gedacht.. maar hey.. het is nog vroeg ;)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Right, waterkoeling op die temperatuur maakt idd weinig uit. Maar als je daar toch mee aan de gang wil, ipv airco: Bel eens rond met de betere hardware-shops, en vraag of die P3 waterkoeling-sets kunnen regelen cq. nog hebben liggen. En gebruik idd zoals Jeff_P zegt de vraag & aanbod van de frontpage hiervoor, want je eerste zin
Ik ben opzoek naar een complete set danwel kast voor een Pentium III Slot 1 PC.
is gewoon een V/A gebeuren, en dat is niet de bedoeling van GoT.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.