Toon posts:

Overheating ASUS Geforce 6600 de Luxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik zit met een probleem. In mijn pc zit een Asus GeForce 6600deLuxe. Sinds een volledige format c:/ en de installatie van WinXP geeft Asus Smart Doctor aan dat ik zodra ik mijn pc heb op gestart een eitje kan bakken op mijn videokaart. De temperatuur van mijn videokaart na het opstarten van mijn pc is al meteen 70'C en loopt binnen enkele minuten op naar 75'C. Ik heb allerlei drivers geprobeerd. En ook mijn pc een keer volledig schoongeblazen met perslucht maar niets helpt.

Met SiSoft Sandra heb ik wat gegevens uit mijn pc getrokken waaruit jullie hopelijk een conclusie kunnen trekken.

Hulp wordt erg gewaardeerd, zit middenin mijn afstudeer periode en kan helemaal niets op het moment!

Thanx,
Hendricus

### SiSoft Sandra ###

Mainboard:
Asustek P3B-f
Rev 1.10
Bios: 10/19/1999-1440BX-

Memory:
2 Dim 128 dram/72
pc100
pc133

Chipset:
Intel 82443BX/2X440BX/2X
CPU to PCI bridge (AGP implemented)

ISA AGP PCI USB SMBUS/i2c
Environment monitor Asus AS 99127FSMB

FAN 4963 rpb

AGP bus 1.00
67 mhz
2 x 67 mhz
134 mhz datarate

Notice 224:
SMBios/DM information may be incurate

Notice 2527:
Compensation was added to external temperature sensors

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
De fan die op de kaart zit is waarschijnlijk kapot. Heb even op google naar de kaart gekeken of er wel een fan opzit en dit is zo.

Heb zelf ook een asus kaart en bij deze was de fan al naar 3 maanden kapot. Heb er nu gewoon een casecooler op gericht staan. De kaart word zelfs nog koeler dan met de officiele asus fan. Het is trouwens een bekend probleem van asus dat de fans die op de kaarten snel kapot gaan.

[ Voor 79% gewijzigd door fredgroes op 24-07-2003 12:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ow dat zal 'm dan zijn... maar hoe kan ie bij het opstarten dan al meteen 70'C aangeven? Het is wel warm weer volgens Paulus Pietsma maar hier in huis nog net geen 70'C... gaat dat zo snel dan? Of komt 't door software probleempjes?

Ik ga er iig een cooler bijplakken :)

Thanx

• fredgroes
  • Nu online
die chip word gewoon heel erg warm. Heeft volgens mij niks met de buiten temperatuur te maken

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken en de cooler op de videokaart draait wel gewoon... zou ie dan niet snel genoeg draaien? Ow wat verlang ik naar mijn oude typmachine ;)

• fredgroes
  • Nu online
op hoeveel toeren draait deze fan dan volgens smart doctor?

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 13:16
Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 13:02:
Ow dat zal 'm dan zijn... maar hoe kan ie bij het opstarten dan al meteen 70'C aangeven? Het is wel warm weer volgens Paulus Pietsma maar hier in huis nog net geen 70'C... gaat dat zo snel dan? Of komt 't door software probleempjes?

Ik ga er iig een cooler bijplakken :)

Thanx
Moeten wij dit serieus nemen? Zou niet goed zijn als het hier 70 Graden was.. :/

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Verwijderd

"Notice 2527: Compensation was added to external temperature sensors"

Weet je zeker dat ie ook echt 70 graden is en dat niet de software of de sensor het verkeerde doorgeeft, voel ff met de hand of ie echt extreem heet is

En zolang je geen rare artifacts op je scherm ziet is er waarschijnlijk weinig aan de hand

Verwijderd

Topicstarter
De fan draait op +/- 5113 toeren, maar ik heb ff gevoeld en kan mijn vinger er niet lang ophouden zeg maar... Dus die temp kan wel kloppen denk ik. Toch maar een nieuwe cooler vrees ik...

Verwijderd

Dat je heatsink heet wordt is juist een goed teken, dan maakt het koelblok iig goed contact.
Maar 70 graden is wel zo heet dat je je hand gelijk terugtrekt.
Dus die temperatuur kan wel eens verkeerd 'uitgelezen' worden.
De prestaties van je koeler hangt wel samen met je airflow.
Een IDE kabel op de verkeerde plek kan al behoorlijk schelen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb wel last van mijn vinger zeg maar... zo van ff onder de kraan ;) Met de airflow zit het wel goed, die hele bak ligt open en er zitten geen kabels in de weg... Maar toch bedankt allen. Ik heb hen ****Whirlpool besteld waar ik mijn pc in ga bouwen :)

Hoooi

• XtremeChicken
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07 23:30

XtremeChicken

Dodge Viper ownage

Die temp kan wel kloppen hoor, als je slechte airflow hebt... die GPU/Rams worden gewoon zo heet, das niks speciaals hoor.

Core i5 14600K | Gigabyte B760 Gaming X DDR4 | 32GB DDR4 Kingston Fury | Asus RX 6750XT | Seasonic M12II Evo 520W | beQuiet Case

Pagina: 1