Toon posts:

harde schijf fan uitzetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een fan onder mijn harde schijf hangen, nu is ie aan het rattelen en dat is heel irritant, de stroom krijgt de fan door een stekker te zetten tussen de harde schijf en de stekker van de voeding. Het probleem is dat ik de stekker van die fan niet meer los krijg, dus kan ik mijn harde schijf alleen gebruiken als de fan aan staat.

Mijn vraag is of ik de 2 draadjes die van het stekkertje naar de fan lopen gewoon kan doorknippen, zodat de fan geen stroom meer krijgt, wat ik dan niet zeker weet is of mijn harde schijf dan nog wel stroom krijgt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt ze gewoon doorknippen hoor, als je maar zorgt dat het geen kortsluiting maakt is er niets aan de hand.
Of gewoon met een tang die molex uit die hdd rukken :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een huis-tuin-keuken IDE schijf heeft niet echt actieve koeling nodig, dus ja, je kunt de draadjes gewoon doorknippen :)

Waarom weet je overigens niet zeker of je HDD dan nog wel stroom krijgt? Je kunt gewoon de draadjes volgen en gebruik maken van ietsiepietsie basis-natuurkunde kennis 8)7

Verwijderd

Topicstarter
ok, dank je wel

Verwijderd

Topicstarter
nou, het leek mij ook wel logisch dat de harde schijf wel gewoon stroom bleef houden, maar ik vraag het liever nog een keer na voor de zekerheid, voordat ik straks niet meer op mijn harde schijf kan komen

Verwijderd

Met een tang wil het inderdaad prima. Zorg er wel voor dat je niet teveel wrikt. Het kan anders makkelijk afbreken. Met een tang kan je vaak net wat meer kracht zetten dan met je blote handen.
Pagina: 1