overclocken ?!

Pagina: 1
Acties:

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
OK, ik heb een AMD k6-2 450, die een tijdje op 518 heeft gedraaid, maar toch een aantal probleempjes had (ineens viel de stroom de hele tijd weg), en nu dus weer op 450 draait.

Wat kan ik doen?
Ik heb al gehoord van inburnen en kapje verwijderen, maar is het een beetje veilig (dit is namelijk me enige computer, dus hij moet het wel blijven doen).

Is het trouwens zo dat hoe hoger je overclocked, hoe meer volt je moet toevoegen en dat ie door het aantal volt warmer wordt, en je hem daardoor moet koelen, of wanneer moet je 'm anders extra koelen?

Weet iemand trouwens nog een goede socket 7 koeler? Ik gebruik nu de standaard-fan met m'n HEMA kamer ventilator er ook nog op..

Verwijderd

Hehehe =)
Met een amd k-6 450 kun je volgens mijn niet zo ver komen, maar ik zou inderdaad eens het voltage van je cpu een wat hoger zetten en ervoor zorgen dat je de temperatuur in de gaten houd. Zorg ervoor dat hij niet boven de 60 graden uitkomt, dan zou ik hem weer iets lager zetten, want dat is toch ongeveer wel de limiet die ik altijd stel. En zolang je proccie niet al te heet word zou ik geen andere koeler halen.

GreetzZ MaSsiE