[XP] Na 1 x inbellen doet modem niks meer

Pagina: 1
Acties:

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ik heb tijdelijk geen breedban meer thuis en moet het dus doen met een 56K modempje en een Freeler account.

Nu heb ik het volgende probleem:

Ik kan gewoon inbellen, alles gaat goed. Maar als ik dan de computer uitzet, en het later weer een keer probeer, reageert de modem niet.

Pas als ik hem de-installeer, opnieuw opstart, en hij herkent wordt door Xp, dan doet ie het weer.

Iemand suggesties?

edit: Modem is een 3Com US Robotics 56K Faxmodem, typenr staat er niet op.

[ Voor 9% gewijzigd door Bigfoot op 24-07-2003 11:20 ]

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
probeer eens bij de fabrikant te zoeken of er speciale windows xp drivers zijn. anders de wel bekende registry aanpassing kan ook soms een oplossing bieden

ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\ENUM\PCI en dan rechtermuisknop op de map PCI en dan kiezen voor machtigingen en iedereen volledig rechten geven.

ander pci slot al geprobeerd?

• Bigfoot
Het is een extern modem die op de com1 staat.

• henk jansen
ooow.. dat word weer een stukje ander ;)

wat daarvoor de regkey is weet ik niet maar je zou kunnen proberen even de hele map ENUM rechten te geven. en anders even nakijken of je com poort goed geconfigureerd is en als mogelijk misschien op een andere compport aansluiten. maar ik dnek dat je het toch in de driver richting moet zoeken

• Bigfoot
Beetje vaag, ik kan er geen driver voor vinden, omdat volgens de site van hun alle modems een serienr hebben (wat wel logisch is, alleen op deze modem staat er geen)

• henk jansen
al gewoon effe een standaard modem driver geprobeert van windows. heel vaak werken deze gewoon goed met externe modems
Pagina: 1