Toon posts:

ADSL en internet,werkt absoluut niet :S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi guys & gals,

Dit onderwerp vind je vaker, als ik aant adsl`en ben, gaat alles goed, en snel, en stabiel, maar zogouw als ik gebeld word, of uit ga bellen, valt m`n verbinding weg. En re-connect hij ook niet meer automatisch als het bellen klaar is.
Als volgt aangesloten.

/ (phone) NT1 -> Quatrofox
ISRA -> (line) Splitter --
\ (dsl) ADSL modem

Wat doe ik hier verkeerd, of wie heft hier ervaring mee...

Thnx,

Salomonster

Verwijderd

en de splitter is voor het NT1 kastje aangesloten?

Verwijderd

Heeft dat NT1-kastje niet met ISDN te maken?
Zelf heb ik ADSL op een analoge lijn, maar naar mijn weten is het zowel bij ISDN als bij analoog zo dat je je splitter altijd vóór alle andere apparatuur moet hebben.

Dan zou eerst je splitter moeten komen die dan naar de NT1 en je ADSL-modem gaat (correct me if i'm wrong)

Verwijderd

Gracioso schreef op 24 July 2003 @ 11:24:

Dan zou eerst je splitter moeten komen die dan naar de NT1 en je ADSL-modem gaat (correct me if i'm wrong)[/quote]

Nee das helemaal goed, eerst de splitter dan NT1 ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 11:28 . Reden: kan niet quoten ]

Verwijderd

Topicstarter
ja dat klopt ook wel, de tekening is beetje onduidelijik, het is

ISRA->SPLITTER->

van de splitter gaat 1 draad naar de nt1,

en een draad gaat naar het ADSL modem.

grtz

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

code:
1
2
3
                                        /   (phone)      NT1   -> Quatrofox
ISRA ->  (line)  Splitter  --
                                        \   (dsl)            ADSL modem
Aansluiting is prima.
valt de linesync weg zodra er gebeld wordt? Zoja, dan moet je gewoon even de kpn bellen als het nog nooit gewerkt heeft. (disconnects vanaf het begin is dus "nog nooit gewerkt" want je hebt dus nog nooit kunnen bellen en internetten tegelijk ;))

[ Voor 16% gewijzigd door JvS op 24-07-2003 12:59 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:04

Reptile209

- gers -

Hoeveel kabel zit er nog tussen ISRA en splitter? Als dat te veel is, krijg je een boel ruis op de lijn en dus disconnects.
Als het idd nog nooit gewerkt heeft (lijkt me stug als je al disconnects hebt, want dan ben je verbonden geweest), moet je bellen met 0900-8085 (KPN MxStream Doe het zelf desk) en anders met je provider.

Zo scherp als een voetbal!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Reptile209 schreef op 24 July 2003 @ 12:56:
Hoeveel kabel zit er nog tussen ISRA en splitter? Als dat te veel is, krijg je een boel ruis op de lijn en dus disconnects.
Als het idd nog nooit gewerkt heeft (lijkt me stug als je al disconnects hebt, want dan ben je verbonden geweest), moet je bellen met 0900-8085 (KPN MxStream Doe het zelf desk) en anders met je provider.
De afstand van de kabel is niet direct heel erg belangrijk. Als het aan de kabel ligt dan zal het eerder aan de kwaliteit liggen. Bij ons thuis gaat vanaf het isra ook eerst een (hoge kwaliteit) kabel helemaal naar zolder. Daar zit de splitter pas en daarachter de NT1. We hebben totaal geen problemen met bellen of adsl-en. Dit sluit natuurlijk niet uit dat het niet aan die kabel kan liggen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Niet zeuren, ben blond (sinds 1 week). En hetwerkt nu al.
Had ff brain-fart >:)

[ Voor 82% gewijzigd door RaZ op 25-07-2003 00:09 ]

Ey!! Macarena \o/

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:04

Reptile209

- gers -

RaZ schreef op 24 July 2003 @ 13:09:
[...]

:? :?
Geen probleem met ADSL'en? maar geen internet? die vat ik ff niet hoor.
rwb != topicstarter. rwb kan gewoon 'netten hoor. :)

Zo scherp als een voetbal!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Reptile209 schreef op 24 July 2003 @ 13:11:
[...]

rwb != topicstarter. rwb kan gewoon 'netten hoor. :)
IDD :)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
Nou kijk,

het is niet van de kpn, jaa de lijn wel, maar de dsl provider is BBNED,

Tussen isra, splitter,modem en nt1 zit voor elke kabel niet meer als 0.5 meter kabel. dus daar kan het ook niet aan liggen. ik denk zelf dat het toch aan de splitter ligt, ik werk bij de ISP in kwestie, dus ik heb een stapeltje meegenomen. Ik gaat vanaaf ff kijkuh of dat wel gaat werken.

En wat betreft het onderwerp, dat was indd een typfoutje, wat ik natuurlijk bedoelde was,

ADSL, en telefonie werkt niet 8)7

Grtz,,

Verwijderd

je zal echt niet de eerste zijn met een rotte splitter. dat gebeurt regelmatig...

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

zelfde probleem hier.

alles aangesloten. bellen ging vantevoren goed. Nadat de splitter ertussen is gedaan kun je niet meer bellen, maar wel internetten.

Ik ben hier eens gaan zoeken, mogelijke oplossingen zijn:
- nieuw NT1 kastje, sommige versies (weet niet welke) werken niet met adsl
- nieuwe splitter

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
JE moet een S3 S4 of S5 NT1 kastje hebben. Heb je die niet dan krijg je disconnets

Gewoon KPN bellen en zeggen dat je een nieuw NT1 kastje van ze krijgt / Lopen naar de Primafoon.

Was wel stil toen ik het zo zei tegen die gozer van KPN.

Hallo met mij ik krijg een nieuw NT1 kastje van je...............Is goed meneer ik stuur er eens op >:)

[ Voor 63% gewijzigd door raymonvdm op 24-07-2003 21:28 ]

Verwijderd

wij hebben hier nog zo'n hele oude nt1, gewoon een s1
en daar werkt het prima mee.

maar ik heb idd ook wel verhalen gehoord dat het niet zou moeten kunnen

Verwijderd

Topicstarter
Dus het zou aan die kuttige NT1 kunnen liggen, kheb een S1 geloof ik.

Maar tis egt zwaar kut. Als ik een ping openzet naar de DNS van m`n isp, gaat het goed, neem ik de telefoon van de haak, zie ik dat ding ineens verspringen van Reply`s naar time-out`s, en 5 seconden later is m`n SYNC lampje uit...

Maargoed, KPN dus bellen, voor een nieuwe NT1 Kastje ofzo ?

is er nog iemand die mij dat met zekerheid kan bevestigen?

GRTZ,

Verwijderd

ik kan je 2 dingen met zekerheid bevestingen:
-het kan aan je nt1 liggen, maar het hoeft zeker niet (bij mij bijvoorbeeld). splitters gaan ook van stuk.
-kpn doet nooit moeilijk over het omruilen van een nt1 omdat ze zowiezo van de oudere af willen.

Verwijderd

Grote kans dat het aan de NT1 ligt, vervangen van de NT1 is dan een van de eerste dingen die je moet doen. S4 of S5 is het beste. Afstand tussen de splitter en het ISRA maakt niet uit is gewoon verlengen van de invoer kabel.
Pagina: 1