Toon posts:

Dual processor win2k adv server. Wat zijn de ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows 2000 advanced server draaien. Het mobo kan 2 processors
hebben (PIII) maar er zit er maar 1 in. Daar wil ik nu 2 processors van maken.
Mijn collega is van mening dat een dual CPU systeem niet werkt omdat de 2
CPU's elkaar al het ware voor de benen lopen. Hij baseerd zijn mening op
ervaringen met een mac waar 2 CPU's inzitten. Nu ben ik van mening dat je
geen appels met peren moet vergelijken dus wil ik graag weten of hier mensen
zijn die een dual CPU systeem hebben waar waar win2k advanced server op is geinstalleerd. Werkt dat goed of niet?

Alvast bedankt voor de reacties.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Het voordeel van 2 cpu's in 1 system is dat je bepaalde processen aan cpu1 of cpu2 kan hangen. Heb je deze processor krijgt wel nodig? meestal is meer geheugen een betere oplossing.

Windows maakt zeer goed gebruik van 2 cpu's trouwens.

Verwijderd

Aangezien win2000 as bijna voor dual cpu geschreven is, lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat je collega het ontzettend fout heeft.

Dus inderdaad is het voor deze serverversie zelfs zeer aan te raden om een dual te gebruiken.
Over "in de weg zitten" gesproken, je kunt al vanaf NT4.0(sp6) processen aan de verschillende processoren toewijzen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 11:01 ]

Verwijderd

Grote vraag is, wat ga je ermee doen?

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 11:40
Ik heb er niet echt ervaring mee, maar ik heb het wel een x gezien.
Dat ze elkaar voor de benen lopen is volgens mij echt onzin.
Als je 2 cpu ´s gaat gebruiken worden (programma afhankelijk) de taken verdeeld over de twee, dat kan dus performance winst opleveren.
Ik weet niet of Windows 2000 Adv. server met een dual cpu overweg kan eigenlijk.

Ik heb zo´n config zien lopen op XP Professional (die kan ermee overweg, de home edition niet) en die werd er wel degelijk sneller van.

Hou er rekening mee dat niet elk programma er wat mee doet, Windows bepaalt d8 ik zelf waar hoeveel cpu tijd naar toe gaat.

Het zal ook wel zoeken worden om een Intel P3 te vinden op jouw snelheid, want het moeten 2 identieke cpu´s zijn.

Correct me if i´m wrong.

Suc6 :)

Edit: Zie nu net dat hierboven al beschreven wordt dat jouw os ermee overweg kan , damn, weer te laat :P

[ Voor 8% gewijzigd door Banshee op 24-07-2003 10:57 ]

Verwijderd

Ik heb zelf een tijdje gespeeld met een BP6 (2x celly 300A) met daarop W2kAS.
De 2e processor wordt door andere processen aangesproken en qua rekenkracht heb je dus een plus.
Wat er in de Mac gebeurt is dat de beide CPU's 1 (te nauwe) geheugenbus moeten delen. Ze komen dus geheugen bandbreedte tekort. Dit probleem wordt groter naarmate je CPU's sneller zijn.
Let je er trouwens wel op de je als je er een tweede CPU bij prikt Win 2000 moet herinstalleren om de PC als dual CPU ACPI computer te kunnen gebruiken. Anders wordt het (volgens mijn geheugen) een dual CPU standaard PC.
Ik heb dat meen ik gelezen in een link vanaf BP6.com.

Verwijderd

W2K adv. server is gemaakt voor maximaal 8 processors 8)7

Ik heb dit al enkele zien draaien en het is de moeite !

Op het werk hier is alles min. 4 processors .....

Verwijderd

En het klopt ook dat je zal moeten herinstalleren als je extra CPU power bijsteeks ....

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Hoi mariourk,

Welkom op GoT :)

Ik heb je eerste topic gemoved naar Processors, Mobo's & Geheugen aangezien het daar meer thuis hoort. Je vraag gaat meer over de technische voor en nadelen, verdeling van de processorload en het geheugen. Dit opic gaat dan ook dicht aangezien twee topics over één onderwerp niet is toegestaan...

Als je op je eigen naam klikt (links) dan zoe je een overzicht van de topics waar jij in het gereageerd of die je zelf hebt gestart... Ik raad je aan om het volgende even goed door te lezen zodat je precies weet hoe het forum precies werkt:

Een beknopte beschrijving van de mogelijkheden die het forum biedt
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Veel plezier nog op GoT :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.