[XP] Ghost image alleen na fixboot en fixmbr te laden

Pagina: 1
Acties:

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Mijn images schreef ik altijd weg met Ghost (en teruglezen dus ook) en dat ging perfect. Sinds kort kan ik een XP image alleen maar starten door na het terugzetten eerst de XP cd te laden en fixboot en fixmbr uit te voeren.
Op zich geen super groot probleem maar voorheen was dit niet nodig en het kost best wel veel tijd (vooral inladen XP cd lijkt erg lang te duren).

Wat kan de reden zijn dat ik nu wel deze 2 commando's uit moet voeren en voorheen niet. Er is geen verandering geweest in enige hardware.
Mocht er geen oplossing/verklaring voor zijn, hoe kan ik het fixboot en fixmbr sneller laten verlopen?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Heb je die versie van Ghost ook zonder problemen gebruikt? Of heb je sinds kort Windows XP of zo? Oudere versies werken daar niet goed mee.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• hemiparo
  • Niet online
Versie 2003. Alles heeft al maanden zonder problemen gewerkt... tot op heden. Opeens...

Ik heb trouwens geprobeerd om een werkende image meteen weg te schrijven en als ik deze dan terug lees gebeurd het weer! Alleen bij het terugzetten van een image dus, booten kan ik zo vaak doen als ik wil zonder troubles.

[ Voor 57% gewijzigd door hemiparo op 24-07-2003 10:35 ]

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:01

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Bij ghosten heb je ook een optie om de MBR mee te nemen in de image, voor zover ik weet gebeurt dat dus niet default.
Is een extra parameter, staat wel in help van ghost ;)
Als je die meeneemt moet het terugghosten daarna direct goed gaan.

• hemiparo
  • Niet online
Zal het eens proberen. Dank u. Blijft het vreemd dat het voorheen wel ging...?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:26

momania

iPhone 30! Bam!

Ghost is software, dus: Windows Operated Systems >> Software Algemeen :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

hemiparo schreef op 24 July 2003 @ 10:40:
Zal het eens proberen. Dank u. Blijft het vreemd dat het voorheen wel ging...?
Je hebt nog niet verteld hoe en wat je terug zet. Is het een disk image of een partitie? Of een diskimage als partitie etc etc.

• hemiparo
  • Niet online
Partitie naar partitieimage en terug.

Tip van Vae Victis werkt. Dank hiervoor (had ik misschien zelf ook wel kunnen vinden na wat zoeken :(). Is alleen mijn andere vraag niet beantwoord: hoe kan ik het fixboot en fixmbr sneller laten verlopen?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:26

momania

iPhone 30! Bam!

hemiparo schreef op 24 juli 2003 @ 12:31:
Is alleen mijn andere vraag niet beantwoord: hoe kan ik het fixboot en fixmbr sneller laten verlopen?
Maar dat heb je straks toch ook niet meer nodig?

[ Voor 10% gewijzigd door momania op 24-07-2003 12:37 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• hemiparo
  • Niet online
klopt... maar ik wil graag dingen snappend hebben :)

• hemiparo
  • Niet online
Niemand een oplossing om fixboot en fixmbr te starten zonder de hele setup van de cd te moeten doorlopen :?
Pagina: 1