Toon posts:

windows 2000 server crashed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een topic gelanceerd waarin ik vertelde dat mijn windows 2000 server op zijn gezicht gaat door het programma retrospect. Nu heb ik de server een dag laten draaien zonder retrospect en hij is een paar minuten geleden wer op zijn gezicht gegaan, al met al heel vervelend maar voor de diagnose een stukje gemakkelijker, retrospect heeft dus niets met de systeemcrashes te maken.

In het logboek kom ik vrij regelmatig de volgende foutmelding tegen, kan iemand me vertellen wat ermee bedoeld wordt ?

Kan de FTP-prestatiestatistieken niet verzamelen. De door de service geretourneerde foutcode is data DWORD 0. Meer informatie over dit bericht kunt u verkrijgen op de site van Microsoft On line Ondersteuning op http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.

Ik heb deze service terug kunnen vinden in de services lijst en het functioneren ervan gestopt, in de hoop dat dit het probleem is, fingers crossed.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 10:53 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

misschien handig als je de Event meldingen post. want nederlandse foutmeldingen kan ik echt geen wijs uit worden....

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dit is alles dat ik in de logboeken zie staan. In het nederlands dus hoe kan ik die events in het engels krijgen ??

We hebben meerdere servers draaien en die zeggen het volgende

De Browser-service heeft te vaak de reservelijst op transport \Device\NetBT_Tcpip_{EC014A1E-EC85-4EAC-9FD3-A66052073DF8} niet kunnen ophalen. De reservebrowser is gestopt.

De browser kan geen lijst met servers bij de masterbrowser \\FILESERVER op netwerk \Device\NetBT_Tcpip_{EC014A1E-EC85-4EAC-9FD3-A66052073DF8} ophalen. De gegevens bevinden zich in de foutcode.

wat bedoelt ie daar mee ?

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk dat ik je via msn messenger kan spreken ? dat is misschien makkelijker in deze situatie ? Of ICQ ?

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 09:30
Bovenstaande meldingen hebben niets te maken met systeem crashes, het zijn performance counters die problemen geven. daarvan crashet het OS niet.
Ik zou het in hardware zoeken. health test uitvoeren kijken of dat info oplevert.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

misschien moet je in de FAQ van WOS maar eens gaan lezen dat je de instelling reboot server als er een fout gedetecteerd wordt uitschakeld... en verder is er nog de BSOD faq gemaakt door Blackd.

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 11:07:
Is het mogelijk dat ik je via msn messenger kan spreken ? dat is misschien makkelijker in deze situatie ? Of ICQ ?
Het is de bedoeling dat je het hier post, als er dan iemand is met hetzelfde probleem dan kan hij het vinden met search ;)

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

als TS hier gezocht had, had TS geen topic hoeven openen... :+

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Met crashed bedoel je dus een BSOD of wat?

Verwijderd

Topicstarter
Geen BSOD geen enkel aanknopingspunt, ook niet in het logboek. Ding blijft maar op zijn bek gaan, morgen komt er iemand naar kijken. Maar tot die tijd kan ik niet veel doen als lijdzaam toekijken hoe de machine om het kwartier op zijn bek gaat. als ie al opstart.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:34
Als ie uit zichzelf opnieuw opstart, was je dan nog niet op het idee gekomen om aan te zetten dat ie het blauwe scherm moet blijven tonen als ie crashed? Dan kun je nog lezen wat er mis gaat.

Voor uitzetten: Deze computer -> Eigenschappen -> Geadvanceerd -> Opstart en herstelinstellingen en dan het onderste vinkje uitzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Hij start niet vanzelf opnieuw op, geen BSOD gewoon muis hangen en zoek het maar uit alle activiteiten stoppen op dat moment. Als ik dan opnieuw opstart lukt het soms niet eens, bij netwerkinstellingen blijft ie ergens hangen. En dan bedoel ik echt HANGEN niks meer doen.. num-lock muis ctrl alt del heeft geen zin.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:11

Qwerty-273

Meukposter

Lijkt mij dus een hardware defect. Hoogstwaarschijnlijk dus gewoon een gare HDD.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 07:57

Kabouterplop01

chown -R me base:all

En als het dat niet is (gare HDD) dan even de browserservice starten.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 28 juli 2003 @ 11:08:
Hij start niet vanzelf opnieuw op, geen BSOD gewoon muis hangen en zoek het maar uit alle activiteiten stoppen op dat moment. Als ik dan opnieuw opstart lukt het soms niet eens, bij netwerkinstellingen blijft ie ergens hangen. En dan bedoel ik echt HANGEN niks meer doen.. num-lock muis ctrl alt del heeft geen zin.
Het had zinvol geweest als je deze beschrijving meteen gepost had. "Op z'n bek gaan" kunnen we namelijk echt helemaal niets mee omdat iedereen dat anders interpreteert.

Als hij hangt lijkt het inderdaad op een hardware probleem - test je geheugen eens (www.memtest86.com)

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen is getest met het programma dat je zojuist voorstelde heeft er een uur over gedaan en alles lijkt prima te werken.

Kabouterplop1:

Wat bedoel je met die masterbrowser eigenlijk de andere servers die we hebben zeggen inderdaad om de zoveel tijd dat de masterbrowser niet gevonden kan worden. Wat betekend dat ?

Bij het opstarten in veilige modus loopt ie dus gewoon wel goed daarom denk ik niet dat het een hardware fout is.

Als ik SP4 uninstall zegt ie dat er drie programma's zijn die het misschien niet meer doen na de uninstall. Is het wel veilig om een sp te uninstallen ?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 12:01 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

de browser service zorgt ervoor dat jou windows 2000 server bekend wordt in de netwerkomgeving op de clienten welke door de LanManager service collect worden.

Als de programma's het na een deinstallatie niet meer doen van SP4 kun je natuurlijk gewoon SP4 wederom installeren.

Is het probleem na of voor installatie SP4 op gaan spelen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb SP4 geinstalleerd omdat de server kuren ging vertonen. Erna leek het alleen maar erger te zijn geworden. Toen heb ik de systeembeheerder gebeld, en hij vertelde me dat het geen probleem kan zijn en dat ik het beter niet kan deinstalleren omdat een SP eigenlijk alleen maar goed kan zijn.

Ik ben nu zover dat ik het eigenlijk wil gaan deinstalleren, maar besef me zojuist dat het probleem is verergerd omdat de server nu ook niet meer op wil starten. Ben nu bezig met veilige modus, maar vrees het ergste. Veilige modus start wel door, maar zo hebben we niks aan de server

Stel ik wil SMTP naar een andere server verhuizen hoe kan ik dat dan het beste doen ? Dan kan ik er in ieder geval voor zorgen dat mensen zo min mogelijk last van deze ellende hebben.

Ik heb SP4 geuninstalled en nu kom ik tenminste weer up, de tijd zal ons leren hoe lang hij blijft lopen.

Zijn er bekende issues met sp4 ?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 14:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist iets vreemds, de machine startte automatisch opnieuw op ! Terwijl ik juist express heb aangegeven dat ie dat niet mag.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

heb je weleens gehoord dat je ongeveer 80 pagina's door moet lezen voordat je uberhaupt een service pack gaat installeren.. daar staan alle issues namelijk in met hard/software enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, we weten inmiddels wat het probleem is, de server is op harwarematig vlak stuk, de condensatoren rond de processor stonden helemaal bol, en dat is waarschijnlijk de reden voor de instabiliteit, in ieder geval bedankt voor de hulp !
Pagina: 1