Toon posts:

17 inch Iiyama opgeblazen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn monitor iets te warm laten worden(plastic zak erop laten liggen |:( )
nou heb ik hem open gemaakt (want er zit toch geen garantie meer op)
en nu zie ik dat er een transformator is doorgebrand. kan ik dit zelf vervangen ? en zoja hoe en waarmee (watvoor travo)
tnx.

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hmm monitoren zijn in het algemeen dingen die je beter niet zelf kunt fixen. Schrijf een mailtje naar iiyama en zeg wat er aan de hand is.... ;) Misschien dat zei met een oplossing kunnen komen..

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik gedaan, of ik hem maar ff wilde opsturen. dan konden zij wel ff kijken wat er aan de hand is :) . ja dat ken ik ja :)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:31
Ik zou het zeker proberen. Ik heb hier al vaker goeie verhalen over iiyama zien staan mbt reparaties

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik heb geen garantie meer dus dat schiet ook niet op. ik bedoel dat kost me nog een hoop

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 29 november 2000 02:38 schreef --ReapeR-- het volgende:
ja maar ik heb geen garantie meer dus dat schiet ook niet op. ik bedoel dat kost me nog een hoop
Pak er eens een wetboek bij, of vraag aan iemand hoe het zit met garantie, want ik heb vorig jaar recht gehad en garantie is wettelijk vastgelegd, en winkeliers kunnen wel schreeuwen dat garantie 1 jaar is, maar dat is langer !!!!!!!!!!!!!!!!1

gewoon lullen over een paar wetten, kijken wat ze dan zeggen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• IceStorm

IceStorm

En iiyama is echt de beroerdste niet....

Verwijderd

Topicstarter
nee jullie begrijpen het volgens mij niet.
dit beesje is al bijna 4, daar zit echt geen garantie meer op hoor :)

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
In een monitor (en tv) zit geen travo ! Er zit wel een hoog spannings unit (omgekeerde travo) in die van 230 V een hoogspanning maakt. Als deze dood is kan je net zo goed een nieuwe monitor kopen. Wees wel voorzichtig met je zelf. Die hoogspanning is zwaar dodelijk ! veel erger dan 230 V. Als ik jowu was zou ik m naar IIyama sturen. mischien regelen ze wel iets. en anders doe je er een briefje bij dat als het te veel gaat kosten (een bepaald bedrag als grens stellen) dat ze het dan maar moeten laten zitten. sterte en gecondoleerd

Verwijderd

Topicstarter
krijg net een meeltje terug van microfix (een zaak die hem kan fixen) en die vragen een vast bedrag van 295ex.btw wat zal ik doen?

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 29 november 2000 19:59 schreef --ReapeR-- het volgende:
nee jullie begrijpen het volgens mij niet.
dit beesje is al bijna 4, daar zit echt geen garantie meer op hoor :)
Nee jij snapt het niet, kijk nou maar in een wetboek, inplaats van mij post te negeren, die winkels kunnen zeggen wat ze willen. Zoek het maar eens uit!!!!!!!!!!!

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb ff een wetboek onder mijn kussen liggen :)
maar wat is het volgens jou dan?

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 29 november 2000 21:55 schreef --ReapeR-- het volgende:
ja ik heb ff een wetboek onder mijn kussen liggen :)
maar wat is het volgens jou dan?
Daar staat in dat dat jij als consument recht op op vergoeding van apparatuur als deze stuk gaat ook buiten de garantie periode om. Want als consument mag je verwachten dat duurzame goederen wat langer mee gaan.

Dus extra garantie bijklopen is de reinste gelul :r

Als je een wasmachine koopt heb je 10 garantie volgens het wetboek, omdat het niet redelijk is dat een duurzaam goed waarvoor je veel hebt betaaldd binnen 4 jaar stuk is.

Mij leraar zei dat als je dreigt met wetten in de winkel, dat ze dan overstag gaan, omdat ze dit donders goed weten. Dus een beetje bluffen ;), of ga naar de Bieb en zoek het op.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Topicstarter
dan heb ik nog 1 probleempje; ik heb hem van iemand over gekocht en ik weet dus niet meer waar hij vandaan komt :(

Verwijderd

Iiyama heeft een naam hoog te houden op het gebied van monitoren. Ook al heb je geen garantie meer ik denk dat je best wel een aardige deal kan maken met Iiyama. Bel ze anders gewoon een keer, denk dat ze dit best wel vaker hebben meegemaakt en vast wel weten wat zoiets zou gaan kosten (als je al zou moeten betalen).

greetz

• IceStorm

IceStorm

Ach joh bel die gasten gewoon... zeg dat ze prima monitoren maken... kwijl kwijl en vraag dan wat ze met je bakje kunnen doen... ;)

Veel heb je toch niet te verliezen ;)

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:41

Erikie

www.erikie.nl

Op woensdag 29 november 2000 21:09 schreef jhead22 het volgende:
. Wees wel voorzichtig met je zelf. Die hoogspanning is zwaar dodelijk !
Zwaar dodelijk is overdreven, want de stroom komt onder de 0.1 ampere uit.. (op 8.000 volt). een dikke schok en overeindstaande haren krijg je er wel van! :) er zit nl een zuignap op waar de spanning wordt afgevoerd.. Ik heb van m'n oude monitor een aquarium gemaakt, en er zat nog een boel spanning in die monitor.! Haha, m'n schoevedraaier lag 10 meter verder!

owja, en als je een aquarium wilt maken, zorg dan dat alle spanning in je monitor weg is, en sla dan voorzichtig onder de zuignap het beeldmateriaal door (zacht stukkie). en je vissen kunnen zwemmen! zwaar klote trouwens om schoon te maken....

-erikkkkk

traktor scratch!

Pagina: 1