Toon posts:

DRU-510A brand 'raar'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Sony DRU-510A (firmware 1.0c) geinstalleerd en als ik een DVD-R wil branden met Nero dan brandt hij hem alleen op ong. single speed. Dit topic heeft het veel over incompatibiliteits problemen tussen Sony en DVD-R's, maar het lijkt me dat het toch minimaal op double speed zou moeten kunnen (ik heb hier wat Princo x4 DVD-R's liggen).

Wat ook erg raar is, maar dat is misschien zoals de brander werkt, is dat het "Recorder Buffer Level / State" balkje van Nero tijdens het branden oploopt naar 100%, daarna afzakt naar rond de 10% en dat gaat de hele tijd zo door. Op het moment dat hij afloopt komt echte brandsnelheid onder de 1x snelheid.

Net ook nog even een Imagetion DVD+R op 2.4x getest, maar die blijft ook rond de 1x hangen.

Maurice

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 10:00 ]

Verwijderd

Je kan in Nero toch de brandsnelheid zelf instellen, hij staat standaard op 1x branden denk ik.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Douw er even een lege DVD in, en doe:
Start -> Programs -> Ahead Nero -> Tools -> Info tool (ofzo)

Dan geeft hij aan wat de max. brandsnelheid is van je schijven.
De 'vorige' compatibileitsproblemen lag aan de Sony branders, deze verdomde het om op 4 speed te branden.
Echter zijn er nu weer nieuwe Princo schijven die van zichzelf ruk zien.
Ik had zelf een spindel Princo's , en deze waren van zichzelf uit 'gelocked' op 1 speed.
Belletje met de winkel leerde mij dat dit een bekend probleem was met de nieuwe princo's :(

Tijd voor een nieuwe sig..

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:12
Klinkt meer als een DMA-probleem. Heb je de juiste drivers voor de chipset van je moederbord geinstalleerd en staat DMA aan voor je brander?

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard stel ik Nero in op x4 (of x2.4) en de Infotool geeft aan dat hij x4 kan schrijven. DMA staat wel uit en ga ik nu proberen aan te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
DMA aangezet, en nu lijkt het te werken ('simulate' werkt nu op x4, was eerst x1).
Ook het gekke op en aflopen van de read buffer is voorbij. Staat nu strak op 98%

Thanks.

(Misschien handig voor in FAQ?)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 17:01 ]

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:22

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op 24 juli 2003 @ 16:57:
DMA aangezet, en nu lijkt het te werken ('simulate' werkt nu op x4, was eerst x1).
Ook het gekke op en aflopen van de read buffer is voorbij. Staat nu strak op 98%

Thanks.

(Misschien handig voor in FAQ?)
Dat staat dus al in de FAQ:
Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?
Dat kan veel verschillende oorzaken hebben, zowel hardwarematig als softwarematig.
DMA
Is DMA enabled? Zowel op de drive (m.b.v. BIOS en evt. tooltjes van de fabrikant) als in Windows (via apparaatbeheer)? Zonder DMA gaat de data via de CPU naar het geheugen met als gevolg een hoge CPU load, vertragingen en buffer underruns tijdens het branden. Sommige ATA100 schijven worden fabriek af geleverd met UDMA mode gefixt op 4 (ATA66)! Tooltjes om dit aan te passen kun je elders op de site van de fabrikant vinden. Ook hebben sommige CD/DVD drives een DMA jumpertje (zoals AOpen), om DMA in te schakelen moet je dit jumpertje eruit halen. Check de handleiding voor details. Tot slot: een kale Windows 2000 setup ondersteunt geen ATA100/133 schijven. Je zult minimaal SP2 moeten installeren, zie hiertoe de KB artikel Q260233.

20*350ZO45°

Pagina: 1