Het lukt ons hier niet naar 1 bepaald adres te mailen via Exchange 2000. Het gaat om een SBS2000 server met 1 netwerkkaart. Deze draait als mailserver en als PDC. Het lijkt erop alsof er iets met de DNS is, maar ik kan niet vinden wat het nou is. Zodra er een mail wordt verstuurd naar dit specifieke e-mailadres komt er direct een NDR terug. (zie hieronder) Heb ook al in Exchange 2000 aangegeven dat hij externe DNS servers moet gebruiken, maar dit zonder resultaat. Volgens de leverancier die dit e-mailadres gebruikt is er niets aan de hand met zijn computer en komt voor de rest alle mail bij hem binnen. De server draait DNS voor lokale doeleinden. Bij TCP/IP instellingen staat gewoon externe DNS servers aangegeven. Iemand enig idee wat er mis kan zijn? Zie ik toch iets over het hoofd? Ook weet ik helemaal zeker dat het e-mailadres klopt.
PS. Alle andere mail gaat gewoon de deur uit, de adressen die een NDR geven zijn beperkt tot 1 of 2.
==========================================================
De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:
naam@domein.com op 24-7-2003 8:55
De doelserver voor deze geadresseerde bevindt zich niet in de DNS (Domain Name Service). Controleer het e-mailadres en probeer het opnieuw. Als ook deze poging mislukt, neemt u contact met de beheerder.
<mail.domeinnaam.nl #5.4.0>
Bij voorbaat dank,
PS. Alle andere mail gaat gewoon de deur uit, de adressen die een NDR geven zijn beperkt tot 1 of 2.
De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:
naam@domein.com op 24-7-2003 8:55
De doelserver voor deze geadresseerde bevindt zich niet in de DNS (Domain Name Service). Controleer het e-mailadres en probeer het opnieuw. Als ook deze poging mislukt, neemt u contact met de beheerder.
<mail.domeinnaam.nl #5.4.0>
Bij voorbaat dank,
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 09:51 ]