[XP] Windows xp installatie dir wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Wil de standaard installatie directory wijzigen van c:/windows naar c:/winnt al diverse topics door gelezen daar word simpel gezegt in windows setup starten en dir changen dat gedaan maar geen succes. Deze dir hoef je standaard niet te changen maar heb het zelf nodig voor een novell client.

geprobeerde dingen :

txtsetup.sis aangepast
diverse schakelopties geprobeerd

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

:? Gewoon tijdens de installatie bij het aangeven van de partitie de directory veranderen winnt? Ik heb dit ooit ook zelf gedaan, heb hem toen veranderd in c:\winxp ipv c:\winnt.... ging toch echt goed :)

Maar wordt WinXP niet automatisch geinstalleerd in de directory c:\winnt?

[ Voor 24% gewijzigd door Han op 24-07-2003 09:49 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
XceeD schreef op 24 July 2003 @ 09:47:
:? Gewoon tijdens de installatie bij het aangeven van de partitie de directory veranderen winnt? Ik heb dit ooit ook zelf gedaan, heb hem toen veranderd in c:\winxp ipv c:\winnt.... ging toch echt goed :)

Maar wordt WinXP niet automatisch geinstalleerd in de directory c:\winnt?
Het lijkt simpel maar ben er al weer een paar uur mee bezig, :*) ik heb de dir gechanged onder de setup onder windows maar na de installatie stond alles gewoon in c:\windows\xxx na de reboot delete ik wel alle partities. Eigenlijk wil ik de normale structuur hebben zoals windows nt 4 en windows 2000

Ik dacht dit zo gefixt te hebben anders moet ik de novell links gaan aanpassen in mijn aplication launcher en ben ik nog langer bezig :(

Oplossing messchien :

Onder system de omgevingsvariablen te changen maar kunnen achteraf problemen komen

[ Voor 12% gewijzigd door _MaLa_ op 24-07-2003 10:32 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

als je tijdens de setup aangeeft dat hij in bijvoorbeeld C:\winnt\ moet komen te staan komt die daar te staan.. zou leuk zijn als een OS zelf bepaalt waar ie komt te staan kun je nooit meer een mirror installatie doen om je originele setup te redden.

doe jij de install met scripts of handmatig?

Verwijderd

Ik gebruik steeds een "winnt.sif". Hierin kan je - buiten het specifieren van de installatiedirectory - ook nog andere opties meegeven.
Een "winnt.sif" kan je aanmaken door gebruik te maken van de "Deploy.cab", en staat op de Windows XP cd-rom onder \Support\Tools.

- unzip de "Deploy.cab"
- start daarna de file "Setupmgr.exe" op (deze wizard maakt een "unattend.txt" aan)
- hernoem de "unattend.txt" naar "winnt.sif" en zet de "winnt.sif" op een diskette

Klaar! Bij een volgende installatie steek je de bootable Windows XP cd-rom in je cd-romspeler en de diskette met de "winnt.sif" in je diskettestation.

Bij het opstarten van de Windows XP setup wordt de inhoud van de "winnt.sif" gelezen en worden deze opties gebruikt (waaronder dus ook de naam van de installatiedirectory).

Hopelijk lukt het!