Toon posts:

Nieuwe Font installeren via netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een gemaks vraagje en ik weet niet of het kan.
Ons bedrijf wil een nieuw lettertype hebben voor het bedrijfssjabloonen.
Dat lettertype krijgen we binnenkort. Probleem is dat niemand in ons bedrijf deze op zijn of haar pc heeft. We hebben cq 300 pc's. Ik vind het een beetje teveel van het goede om bij iedereen dat handmatig te doen.
Ik heb al getracht als test via mail een testsjabloon naar een gebruiker te sturen om te kijken of het de gebruiker lukt om dat font in z'n eentje te installeren. Zonder resultaat ... hij kon me niet vertellen hoe hij dat bestandje in de mail naar zijn c schijf kon kopieren, dus laats staan naar zijn c:\winnt\fonts map.
Mijn vraagje is dus of wij via een script op de server die dan geladen wordt als de gebruiker inlogt ervoor kunnen zorgen dat die Font file gekopieerd wordt naar de juiste map op die pc of als er een gemakkelijkere manier bestaat die de gebruikers ook snappen. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd zoals een complete beschrijving van hoe een bestand uit een mail op te slaan in een map. Helaas weten de meeste alleen de DEL knop te vinden 8)7

alvast bedankt

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Misschien is het makkelijk als je even duidelijk maakt welk OS er gedraaid wordt. Ik weet dat het mogelijk is om dingen via scriptjes aan te passen bij opstarten, maar niet of dat bij alle windows-versies op de zelfde wijze gebeurd.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:57
Stuur een bat bestand met daarin copy \\server01\fonts\fontfile.ext c:\winnt\fonts\fontfile.ext

Reken maar dat ze een .bat bestand uit kunnen voeren. Natuurlijk kun je die ook gewoon als opstartbestand binnen je policies zetten.

Verwijderd

Topicstarter
De server waar de scripts draaien is NT4.0
De gebruikers zelf zijn win2000 of win95 machines.
Aan een batch file had ik ook al gedacht.... probleem is dus dat Outlook ( de mail software in het bedrijf) dus de batchfile niet meteen opend.. je moet hem perse op je c schijf opslaan.. en daar zijn we weer op het eerste probleem.

Verwijderd

bovenstaande optie werkt gedeeltelijk. De gtebruiker dient daarna 1 malig zijn fonts map te openen om het lettertype te registreren. Dit kun je automatiseren door in je registry de juiste key te exporteren en vervolgens d.m.v. regedit /s regfile.reg te importeren bij de gebruiker.

Verwijderd

ff de juiste registry key opgezocht....

het gaat om HKLM\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS NT\Currentversion\FONTS, en dan de juiste sleutel voor het lettertype... dit is op een NT4 machine overigens, kan dus zijn dat het iets afwijkt bij jou...

Verwijderd

Topicstarter
Dit moet op elk workstation gebeuren ? Dus moet ik toch alle pc's af gaan!!!

Verwijderd

Topicstarter
Het ging zich er juist om dat ik door een handeling uit te voeren alle 300 workstations met dit lettertype kan voorzien. Het is voor mij onaantrekkelijk om een oplossing te vinden waar ik alle workstations voor af moet lopen.

Verwijderd

je kunt het gewoon doen d.m.v. een VB script, deze roep je dan aan in je login script.....

zal hem zo ff posten, ik heb namelijk al een kant en klaar script liggen (maand terug zoiets moeten doen ;) )

Verwijderd

Topicstarter
ik wacht met smart

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:08

DynaMikeY

1976 Kever 1300

300 gebruikers op een netwerk? Neem aan dat de gebruikers een profile hebben op de logon server? Daar zou je iets mee kunnen doen natuurlijk...

Heb je niet een of ander software distributie systeem draaien? SMS of Tivoli ofzo??

Hmm... ik zie nu dat je ook Windows 95 erbij hebt draaien...die zul je denk ik handmatig moeten doen...

[ Voor 19% gewijzigd door DynaMikeY op 24-07-2003 10:57 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Dit is het VB script om de registry settings goed te zetten voor je font, deze moet je dus ff aanpassen. Je kopieert het lettertype naar de c:\winnt\fonts map en dan run je het vb script (uiteraard via het login script zodat je niet elke pc hoeft af te lopen).

'==========================================================================
' VBScript Source File -- Created with SAPIEN Technologies PrimalSCRIPT(TM)
' NAME: <filename>
' AUTHOR: ,
' DATE : $Date
' COMMENT: <comment>
'Option Explicit
Dim Shell,Fso,App,Network
Set Shell = WScript.CreateObject("Wscript.Shell")
Set Fso = WScript.Createobject("Scripting.FileSystemObject")
Set Network = WScript.CreateObject("Wscript.Network")
'On Error Resume Next
Main

If Err.Number <> 0 Then
MsgBox Err.Description, VbCritical, Wscript.ScriptName
End If
Wscript.Quit
Sub Main
Shell.RegWrite "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Fonts\Swiss 721 Condensed BT (TrueType)","SWZ721C.TTF"
End Sub

Verwijderd

Kun je niet iets met Kixstart doen? Heb er een paar jaar geleden ook mee gewerkt. Kun je erg veel mee doen en erg veel documentatie te vinden!

zie link.

Verwijderd

Topicstarter
we maken ook zelf gebruik van kixtart.... hebben alleen de oplossing niet gevonden
Pagina: 1