Opstartproblemen door Reset-connector...

Pagina: 1
Acties:

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Is het mogelijk dat een computer niet kan opstarten door het verkeerd of niet aansluiten van de pwr-on- en resetconnectoren ?
Let wel : In beide gevallen...Van het verkeerd aansluiten weet ik het bijna wel zeker, maar van het niet aansluiten niet, dus geen een van de connectoren van dat 'groepje' is aangesloten.
Dank !

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 10:53
Dan moet hij het gewoon doen, ik krijg um zelfs aan als ik een schroevendraaier tegen de 2 puntjes duw :)

• Liberate te ex inferis
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 16:50
Yep, like Sir_Killalot says, kijk in je mobo boekje, check de pinsetting en houd voor de grap een metalen voorwerp over de twee pootjes, wil hem vervolgens weer uit laten schakelen, voorwerp er weer tegenaan en een paar seconden wachten ;)

As easy as that.

"Kuljemme yhä syvemmälle pimeyteen, kanssa varjojen jotka meidät viitaansa kätkee..."

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Lijkt me ook erg vreemd, volgens mij is alles correct aangesloten, maar het komt niet verder dan max. 5 seconden de fans aan het draaien. Ik kan ook geen kortsluiting vinden. (en ja, ik heb dit uit de search gehaald) verder kan ik nix vinden, behalve dan nog dat het MB brak is, maar die is dus net nieuw :?

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
misschien even je bios resetten? koeler op de cpu goed gemonteert? koelpasta te weinig of zelfs niet?

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
bios resetten ???? Ik kom toch niet zo ver !! Koeler valt niet uit na 3 seconden omdat die dan al te heet is :? 8)7

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 16:45
Druk je proc en geheugen nog eens extra aan.

Het kan ook zijn dat je moederbord is ingesteld om ermee op te houden als je cpu-fan niet draait en dat je dan toevallig je cpu-fan op een casefan aansluiting hebt aangesloten. :)

Geef nog eens wat specs enzo, dan kunnen we er wat meer van zeggen.

[ Voor 30% gewijzigd door tisloafp op 24-07-2003 09:59 ]

• henk jansen
Dwid schreef op 24 July 2003 @ 09:26:
bios resetten ???? Ik kom toch niet zo ver !! Koeler valt niet uit na 3 seconden omdat die dan al te heet is :? 8)7
al jezelf aan al geeft dat ie te heet is dan geef je het antwoord zelf al een beetje. probleem kan dus zitten in:
-koeler verkeerd om gemonteerd (leet op het gluufje aan de onderkant van de heatsink)
-te weinig koelpasta (geen goed contact van heatsink met CPU)
-te veel koelpasta waardoor zelf kortsluiting kan onstaan.
-defect bord?
-defecte cpu?

en ressten met behulp van het batterijtje eruit halen helpt ook niet?
misschien staat je bord hardwarematig gejumperd. misschien wel te hoge fsb ingesteld

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Het is een Asus A7V8X-X moederbord met daarop een AMD 2700+ Proc. !

Ik zeg helemaal niet dat hij te heet is, dat was een reactie op jou. Omdat ik dacht dat je bedoelde dat hij uit zou springen omdat hij te heet zou worden. Maar dit is het geval dus niet. Teveel koelpasta kan het ook niet zijn want dit zit standaard op de koeler en de koeler is ook goed gemonteerd. Het bord evenals de processor, zijn beide nieuw, dus de kans dat het kapot is lijkt me klein.
Ik zal alles nog wel eens los halen en alleen spanning op het moederbord zetten. Als hij het dan nog niet doet lijkt me de sluiting in het bord te zitten. Dan probeer ik het bord uit de kast te halen en hem gewoon op tafel te leggen, dan weer aansluiten en kijken wat die doet.
Mocht hij het dan nog niet doen, lijkt het probleem helemaal duidelijk, mb naar de kl**ten :( Maar daar hoop ik niet op, kan ik weer terug naar de winkel.....

• henk jansen
hmmz.. de pratende bios heb je nu ook weinig aan als ie maar een paar seconden aan gaat. heb je het systeem net zelf gebouwd? wat ik hier nog wel eens heb zijn klanten die het moederbord niet goed vastschroeven of het moederbord maakt op sommige plaasten kontakt met de grondplaat. of met een stalen voetje wat er tegen aankomt. ook dit kan dit soort problemen veroorzaken. probeer anders eens het moederbord buiten de kast aan te sluiten
Pagina: 1