Ik weet dat het mogelijk is dat dit niet de bedoeling is om dit te vragen, maar ik doe toch een poging...
Ik heb al een paar keer zitten 'klooien' in linux, maar echt ver ben ik er niet mee geraakt... NU heb ik echter een fresh install van win2k gedaan, en zou tegelijk met een linux systeem willen beginnen, waaruit ik zo goed als alles kan wat ik in win2k kan...
That is:
- Java (programmeren, JVM dus)
- 3D Studio (3D-prog, weet niet of er daar linux versies van te vinden zijn)
- aanmaken van PDF's
- openen van Windows-documenten (weet niet of dit mogelijk is, dingen zoals *.doc en *.xls ...)
- Dreamweaver (of passende vervanging, om paar websites te odnerhouden)
- internet algemeen, maar dat mag geen probleem zijn lijkt me zo
- scannen van foto's, en tekstdocumenten (vooral om in PDF te zetten) met een HP scanner
- printen met een HP-printer
- bewerken van foto's (à la PSP, Photoshop, maar dan met gepaste linux prog)
Zijn er mensen die tips hebben welke distro het best ondersteuning biedt voor al deze dingen ? Ik heb voorlopig enkel ervaring met Red Hat 7.2 en Mandrake 8.0, maar dan heel oppervlakkig (installeren, effe in menu rondkijken, en met Red Hat programmeren met Java, that's about it). Heb wel wat shell ervaring, maar echt wonderbaarlijk is dat niet, maar kan me wel redden...
Ik heb al een paar keer zitten 'klooien' in linux, maar echt ver ben ik er niet mee geraakt... NU heb ik echter een fresh install van win2k gedaan, en zou tegelijk met een linux systeem willen beginnen, waaruit ik zo goed als alles kan wat ik in win2k kan...
That is:
- Java (programmeren, JVM dus)
- 3D Studio (3D-prog, weet niet of er daar linux versies van te vinden zijn)
- aanmaken van PDF's
- openen van Windows-documenten (weet niet of dit mogelijk is, dingen zoals *.doc en *.xls ...)
- Dreamweaver (of passende vervanging, om paar websites te odnerhouden)
- internet algemeen, maar dat mag geen probleem zijn lijkt me zo
- scannen van foto's, en tekstdocumenten (vooral om in PDF te zetten) met een HP scanner
- printen met een HP-printer
- bewerken van foto's (à la PSP, Photoshop, maar dan met gepaste linux prog)
Zijn er mensen die tips hebben welke distro het best ondersteuning biedt voor al deze dingen ? Ik heb voorlopig enkel ervaring met Red Hat 7.2 en Mandrake 8.0, maar dan heel oppervlakkig (installeren, effe in menu rondkijken, en met Red Hat programmeren met Java, that's about it). Heb wel wat shell ervaring, maar echt wonderbaarlijk is dat niet, maar kan me wel redden...
boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen