Welke distro kiezen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• Boegel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01-2018

Boegel

just boegel

Topicstarter
Ik weet dat het mogelijk is dat dit niet de bedoeling is om dit te vragen, maar ik doe toch een poging...

Ik heb al een paar keer zitten 'klooien' in linux, maar echt ver ben ik er niet mee geraakt... NU heb ik echter een fresh install van win2k gedaan, en zou tegelijk met een linux systeem willen beginnen, waaruit ik zo goed als alles kan wat ik in win2k kan...

That is:

- Java (programmeren, JVM dus)
- 3D Studio (3D-prog, weet niet of er daar linux versies van te vinden zijn)
- aanmaken van PDF's
- openen van Windows-documenten (weet niet of dit mogelijk is, dingen zoals *.doc en *.xls ...)
- Dreamweaver (of passende vervanging, om paar websites te odnerhouden)
- internet algemeen, maar dat mag geen probleem zijn lijkt me zo
- scannen van foto's, en tekstdocumenten (vooral om in PDF te zetten) met een HP scanner
- printen met een HP-printer
- bewerken van foto's (à la PSP, Photoshop, maar dan met gepaste linux prog)

Zijn er mensen die tips hebben welke distro het best ondersteuning biedt voor al deze dingen ? Ik heb voorlopig enkel ervaring met Red Hat 7.2 en Mandrake 8.0, maar dan heel oppervlakkig (installeren, effe in menu rondkijken, en met Red Hat programmeren met Java, that's about it). Heb wel wat shell ervaring, maar echt wonderbaarlijk is dat niet, maar kan me wel redden...

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

Welke Linux distro moet ik nemen?
Linux op de desktop? Distro & zoeken reviews

Daar eens beginnen zou ik zeggen :)

edit: en zie deadinspace natuurlijk voor zijn handige link ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Remy op 24-07-2003 09:11 ]

LinkedIn
Instagram

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Uit de FAQ:
Omdat topics als "welke distro moet ik nemen" meestal alleen interesant zijn voor de topicstarter en de rest zich aan een overvloed hiervan groen en geel ergert, bestaat er zoiets als de "welke distro" topics. Gelieve daar je "welke distro" of "welk OS moet ik nemen" vragen in te stellen, aparte topics hierover worden gesloten
Wat is daar nou zo moeilijk aan? ;)

Hier moet je zijn met je vraag dus:
Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2

• Boegel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01-2018

Boegel

just boegel

Topicstarter
Bedankt mensen... en sorry voor deze topic, hang er maar een loeier van een hangslot aan, ik zallet posten in het topic dat deadinspace vermeld... Thx !

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:17
Ik weet dat het mogelijk is dat dit niet de bedoeling is om dit te vragen, maar ik doe toch een poging...
Waarom doe je het dan? Alles in je lijstje kan sowieso trouwens, alleen weet ik niet of je de linux varianten van software wel zo fijn vind werken.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Boegel schreef op 24 July 2003 @ 09:05:
En dan toch doen :?

Lekker eigenwijs.. Slotje.. :/

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.