Toon posts:

[adsl eth] utp kabel verlengen --> verbinding weg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Euj iedereen!

Ik heb sinds een week ADSL van hccnet. Alles werkt goed (83kb/s), ik kan nog bellen en zo. Mijn ethernet ADSL-modem staat in de meterkast waar mijn KPN-aansluiting ook zit. Vanuit daar heb ik een utp-kabel getrokken van 17 meter naar m'n computerkamer. Dat werkt dus.

Gisteren wilde ik die aansluiting tijdelijk even verplaatsen. Dus ik zo'n verlengblokje ertussen en een andere (goede) utp-kabel er aan vast. Nou mooi niet dus. Dan valt de verbinding nagenoeg (1,2kb/s) weg en kan ik niets meer!

Voor de duidelijkheid: ik praat hier over 'gewone' utp cat5-bekabeling (8 aderig niet crossed ofzo). Ik heb meerdere verlengkabels gebruikt (waarvan ik zeker ben dat ze in orde zijn), en verschillende blokjes, maar telkens hetzelfde! Ook al is de verlengkabel maar +/- 3 meter!

Iemand enig idee waardoor dit komt?

Verwijderd

Ligt het verleng blokje misschien op een punt met veel straling? Zoals voedingen, trafo's en ander electrische spanningsvelden?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 08:30 ]

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:09

Hoicks

Techno!

Wat voor verschillende blokjes heb je gebruikt. Ik weet dat die van de Gamma werken nl.

Die blokjes van de gamma lussen alle verbindingen 1- on 1 door en sommige blokjes gemaakt voor isdn hebben een soort twist erin geloof ik.

Verwijderd

Ik heb dit voorheen ook gehad. Verlengblokje gebruikt en de verbinding viel ook nagenoeg volledig weg. Ik heb nooit echt troubleshooting verricht, meteen ff een goeie kabel gekocht :Y)

• degoeroe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-10-2019

degoeroe

Wat hep de goeroe nau gesegt !

Das lijkt mij ook de beste oplossing, niet gaan kl**ten met blokjes, net als bij electriciteit verlies je dan altijd massa en zeker UTP kan daar heel gevoelig voor zijn.

P IV 2,4 (533) ASUS P4B533, 640Mb PC-2100, 80Gb Maxtor 8Mb cache & 60Gb IBM, 2 x 17" IIyama Prolite X436S-S, Plextor PX-708A, Plextor 52/24/52A, Logitech Marble Mouse USB, GeForce 3 Ti200

• degoeroe

degoeroe

Kloosen maar....

P IV 2,4 (533) ASUS P4B533, 640Mb PC-2100, 80Gb Maxtor 8Mb cache & 60Gb IBM, 2 x 17" IIyama Prolite X436S-S, Plextor PX-708A, Plextor 52/24/52A, Logitech Marble Mouse USB, GeForce 3 Ti200

Verwijderd

Nou ik wil graag nog de topicstarters antwoord horen op gestelde vragen als dat mogelijk is.......

• degoeroe

degoeroe

Excuses aan degene die mij een 'push message' stuurde....Dit was NIET de bedoeling. Ben bij een aantal topics actief en ik was in de veronderstelling dat dat ik de 'kloosen maar....' gepost had in een topic dat ik zelf gestart was en inmiddels opgelost.

1000 x excuses (ook aan de rest natuurlijk) fout(je) van mij |:(

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Degoeroe schreef op 24 juli 2003 @ 08:57:
Das lijkt mij ook de beste oplossing, niet gaan kl**ten met blokjes, net als bij electriciteit verlies je dan altijd massa en zeker UTP kan daar heel gevoelig voor zijn.
wat bedoel je nou met massa ?

Iperf

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik heb ook altijd problemen met die blokjes. Kan beter een nieuwe kabel trekken of verlegen met een outlet connector. Maar niet met die blokjes das gewoon meuk.

Verwijderd

de sterkte van de stroom, hoeveelheid

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-06 09:21
Kabels aan elkaar solderen.. Of HUB ertussen :-)

Verwijderd

Topicstarter
raymonvdm schreef op 24 July 2003 @ 22:30:
Ik heb ook altijd problemen met die blokjes. Kan beter een nieuwe kabel trekken of verlegen met een outlet connector. Maar niet met die blokjes das gewoon meuk.
Outlet connector? Wat is dat? Een hub ertussen is wel een leuk idee, maar een beetje onpractisch. Beetje veel moeite voor weinig plezier ;)

Een nieuwe kabel ertussen is geen optie. De kabel die er ligt (van meterkast naar computerkamer) is 17m en ligt door een mooie pvc heen. Ben ik dus weer even bezig (het heeft me al veel moeite gekost: trekveer bleef hangen en was uiteindelijk alsnog te kort.... etc)

Het blokje ligt niet op een punt met veel straling (gewoon op een gang, op een stuk vloerbedekking), ca. 3 meter van de computers af.

Wat ik eigenlijk nog het meest vreemd vind, is dat zo'n verlenging van m'n kabels wel werkt in m'n normale netwerk (PC <--> Switch <--> PC), zonder snelheidsverlies. Nu is die afstand geen 18m, maar dan nog...

Jullie advies is dus: gebruik die blokjes niet... Zijn er nog andere oplossingen (betere blokjes oid) behalve een HUB als verlengblokje ;) ? In ieder geval alvast bedankt voor de replies!

Verwijderd

Aan elkaar solderen kan helpen. Maar dan nog, signaalsterkte is bij UTP over 18 meter echt geen probleem. Of je hebt een brak blokje, of er is iets geks aan de hand.
Pagina: 1