Red Hat 9 op a7n8x

Pagina: 1
Acties:

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Eerst ff zeggen dat ik een redelijke linux noob ben ;)

Ik heb vandaag red hat 9 proberen te installeren op mijn pc. Helaas is het me dus niet gelukt om mijn netwerkkaart aan de praat te krijgen.

Ik heb in eerste instantie de Asus drivers van hun site gehaald en het daarmee geprobeerd. Hij installeerde en er kwam een nvnet als alias voor eth0. Maar als ik naar de configuratie van die hardware ging herkende hij niks. Ik heb geprobeerd om hem irc 11 te geven (aangezien hij die krijgt zag ik in het scherm net voor je os boot). Werkte niet.

Heb vervolgens de nvidia drivers geprobeerd (unified driver package) vanuit een clean install, het mocht niet baten. :'(

Heeft iemand een idee wat ik fout doe? Of wat ik nog zou kunnen proberen? Zoals ik al zei, ik ben nogal noob @ linux. |:(

Het gaat dus om de ingebouwde netwerkkaart :)

Systeem: Asus a7n8x met Atlon 2200+, gf4 ti4200, 512 ram.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Verwijderd

Zet in de bios pnp os uit. Dan werkt het.

• UltimateB
  • Niet online
Ehrm, heet het anders in a7n8x bios ofzo? Kan het echt niet vinden, ook niet in de handleiding... :/

SWIS

Verwijderd

Het lijkt erop dat het idd anders heet.
Je moet kijken voor lug en paly os en dat uitzetten. Ik reboot zelf eens en dan zal ik kijken.

Edit: Ok, na een reboot en bios vind ik deze instelling ook niet. Ik ben er echter zeker van dat dit het probleem is. Iemand een id?
Misschien de escd instellingen?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 04:52 ]

• UltimateB
  • Niet online
Nog een idee, misschien is de package (of hoe je het ook moet noemen) niet goed geinstalleerd, ik probeerde namelijk als root een kernel update te installeren (gewoon dubbel klikken op het bestandje) maar na een reboot geeft hij dan nog steeds het oude kernel nummer aan.

Offtopic: Wat doe jij nog op zo laat! xD

Edit:
Ging dus wel als ik het via een terminal venster deed. Maareh, nog steeds nix... :'(

Edit2:
Ik heb op google wat gevonden over dat de .rpm file psies voor de goede kernel moet zijn. Anders moet je hem zelf compilen. Ik heb de source (heet et zo?) gedownload, een tar.gz bestandje. Die je vervolgens moet compilen door middel van 'make'. Helaas krijg ik echt HEEEEEEEL veel errors, morgen maar ff proberen om gcc versie 2.iets te gebruiken (ik heb nu 3.bla) zag toevallig iemand daarover zeggen dat dat problemen gaf bij hem...

Ik sta wel nog steeds open voor suggesties en tips enzo natuurlijk... geklooi allemaal. :X |:(

Nu moet ik :z Best laat, of vroeg... :Z

[ Voor 61% gewijzigd door UltimateB op 24-07-2003 06:45 ]

SWIS

• UltimateB
  • Niet online
De fouten die ik krijg bij het compilen kan je hier vinden.

SWIS

• UltimateB
  • Niet online
Weet iemand hoe het zit met athlon of i686 kernel? Ik draai dus op een i686 kernel (ofzo) en zie steeds dat de drivers vanaf asus en nvidia met athlon werken (zie je in de filename staan). Kan iemand mij uitleggen wat dit inhoudt?

SWIS

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Simpele oplossing: Schakel de NVIDIA nic in de bios uit en zet de 3COM nic in de bios aan :) Redhat 9 ziet die nic meteen goed :)

Die-hard Brexiteer

• UltimateB
  • Niet online
Het is een non deluxe. Ik heb alleen 1 nic erin zitten.

SWIS

• UltimateB
  • Niet online
WOOHOO!!! :D :D :D Het is gelukt. :7

Na heel veel surfen kwam ik hier terecht:

http://www.pheran.com/nv7linux/

Hier stoned wat drivers specifiek voor die ingebouwde netwerkkaart ( MCP integrated NVIDIA MAC + Realtek 8201BL PHY ) . Die geinstalleerd en het werkte. Wow.

D8 laat het even weten als nog iemand hier probjes mee heeft. :*)

SWIS

Pagina: 1