[Voeding] brak met fans @ 7volt... (screenshots)

Pagina: 1
Acties:

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb me computer gewaterkoeld, en heb er (tijdelijk) 6 fans in zitten... dit worden er 5 als ik een goeie 140/120mm fan voor op me radje heb Deze fans zijn:

-Hdd cooling (2x 40mm)@7v
-casefan intake vooronder (80mm)@5v
-radiatorfans (2x 80mm)@7v
-voeding (80mm)@12v

Alle fans doen het normaal, starten rustig op zonder problemen, maar na het toepassen van deze volt mod via kroonsteentjes (voedingssplitter gesloopt :P):
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ataraxia/images/voeding/voltmod.jpg

nouja, leuk een aardig... start me computer een keer, eerst zonder HDD aangesloten, alles lijkt het goed te doen... Bios hardware monitor lijkt stabiele waardes te houden...
Goed... harde schijf aangesloten... ding doet het gewoon, start rustig naar windows

Goed, windows draait een minuutje of 2, springt Asus probe ineens omhoog met de melding dat me +5 te hoog is (was 7v)... ik zoiets van "boeiend zal wel een piekje geweest zijn..." dus ik klik Probe terug naar tray... minuut later weer tevoorschijn... +12v scheen ineens 0.064v geworden te zijn :X zo ging het een tijdje door met alle voltages leek het... heb inmiddels Asus Probe uitgezet, maar heb wel een paar screenshots ervan gemaakt...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ataraxia/images/voeding/probe01.gif
Hier bij de blauwe pijl gaf die als melding dat er GEEN core voltage was "N/A"
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ataraxia/images/voeding/probe02.gif
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ataraxia/images/voeding/probe03.gif
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ataraxia/images/voeding/probe04.gif
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ataraxia/images/voeding/probe05.gif

Ik zoek ff hier, kom ik een topic tegen waarin staat dat je een aparaat op de 5v lijn die je als massa gebruikt moet hangen... ik kijk naar me kroonsteentje, zie dus dat de casefan lekker op 5v draait...

Is me voeding gewoon brak? of moet ik toch nog een extra apparaat aan de connector hangen waaraan de fans ook zitten?
het is een "Maxpower"(:? :?) voeding van 300 watt...

alle fans @ 5 of 12 volt werkt wel normaal zonder meldingen te maken erges van... en Aida32 *lijkt* deze pieken/dalen niet te waarnemen...

edit:
me systeem *lijkt* wel stabiel te draaien, maar ik weet dat een te onstabiele voeding niet bevorderlijk is voor het foutloos wegschrijven naar de harde schijf

[ Voor 5% gewijzigd door Fludizz op 24-07-2003 01:00 ]

Verwijderd

nou is je PC al uitgevallen?
Want asus probe is nou niet echt het beste monitor tool, met temps en rpm's weet het ook niet echt goed mee om te gaan. In de tijd dat ik Asus probe gebruikte gaf hij soms aan dat mijn fans 476399 RMP draaide en ik een CPU temp had van 12 graden (@ luchtkoeling)..

Probeer eens MBM5 dat is imo een veel beter en betrouwbaarder monitor tool :)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 01:04 ]

• Fludizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 juli 2003 @ 01:02:
nou is je PC al uitgevallen?
Want asus probe is nou niet echt het beste monitor tool, met temps en rpm's weet het ook niet echt goed mee om te gaan. In de tijd dat ik Asus probe gebruikte gaf hij soms aan dat mijn fans 476399 RMP draaide en ik een CPU temp had van 12 graden (@ luchtkoeling)..

Probeer eens MBM5 dat is imo een veel beter en betrouwbaarder monitor tool :)
ik ga naast Aida32 ook ff SiSoft Sandra kijken... ff kijken wat die erover zegt...
edit:
|:( kan et niej vinden waar ie de voltages uitleest :X

[ Voor 7% gewijzigd door Fludizz op 24-07-2003 01:12 ]

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Gebruik eens Speedfan :)

• Fludizz
  • Niet online
btw, MBM5 en SpeedFan heb ik beide allang geprobeerd... geeft een heel leuk BSoD'tje :X beide... dus dat is niet voor herhaling vatbaar hier...

[ Voor 6% gewijzigd door Fludizz op 24-07-2003 01:15 ]

Verwijderd

kijk die kroonsteen kermis eens heel goed na of ie nergens sluiting maakt.... :X :X Sorry dat ik het zeg maar ik vind het er niet uitzien....Dit is vragen om kortsluiting of erger.Het zou me niets verbazen dat je pSU een opdonder heeft gehad door kortsluiting in die zooi.

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 09:51 ]

• Fludizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 09:46:
kijk die kroonsteen kermis eens heel goed na of ie nergens sluiting maakt.... :X :X Sorry dat ik het zeg maar ik vind het er niet uitzien....Dit is vragen om kortsluiting of erger.Het zou me niets verbazen dat je pSU een opdonder heeft gehad door kortsluiting in die zooi.
whehe, ik weet dat et er niet netjes uitziet, maar ik ben niet een electro n00b wat dat betreft

ding is goed aangesloten, als je goed kijkt zie je ook dat er NERGENS metaal te zien is dat ergens contact mee kan maken... Ik ga binnenkort eens kijken of ik erges in leeuwarden een voeding met temperatuurgeregelde fan op de kop kan tikken...
ben btw momenteel bezig met ff de voedingskabel van me floppydrive te veranderen naar die eene die aan hetzelfde kabeltje als de fans zit...
Andere connector aan floppydrive gehange... tijdens het verwisselen viel er niets speciaals op voor Asus probe en Aida32...

nu afwachten wat de voltages gaan doen...

het *lijkt* nu stabiel te zijn... iig afgelopen tijd geen meldingen meer gehad van afwijkende voltages...

[ Voor 16% gewijzigd door Fludizz op 24-07-2003 19:35 ]

Verwijderd

Hou in ieder geval je psu ff in de gaten.De symptomen die je beschreef lijken toch sterk op een zwakke PSU.Veel suc6 ermee :)

• Fludizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 juli 2003 @ 20:25:
Hou in ieder geval je psu ff in de gaten.De symptomen die je beschreef lijken toch sterk op een zwakke PSU.Veel suc6 ermee :)
dank :) ik blijf erop letten en zit uit te kijken naar een goeie lownoise voeding :)

Zodra Asus Probe weer begint te miepen over voltages ga ik es kijken of ik erges een goed(kope) kan vinde...
Pagina: 1