staat erges in me BIOS heb een ASUS P3B-F moedereboerd en 256 MB RAM, ik heb die Aperture Size maar op 256 gezet, maaruh, wat is dat nou eigelijk ???
Hoeveel systeemgeheugen je videokaart maximaal mag gebruiken! Meestal zet je die op de helft van je systeemgeheugen, in jou geval dus 128MB!
Ja ik wil dat ook wel eens weten,
ik hen net 256 mb maar ik had daarvoor 128 en toen had ik hem ook al op 128 agp texture staan.
ik hen net 256 mb maar ik had daarvoor 128 en toen had ik hem ook al op 128 agp texture staan.
Ik zet hem altijd op 64 MB, dat vind ik welzet voor mijn videokaart, kan me niet voorstellen dat hij ooit meer nodig heeft voor texture-meuk.
En als dat wel zo is, dan pas ik hem wel weer naar boven aan.
En als dat wel zo is, dan pas ik hem wel weer naar boven aan.
Aannames zijn fataal.
Maw niemand weet eigenlijk waar het goed voor is
Geef mij maar een Warsteiner.
Wat ik geleerd heb van een TD'er is dat dat de overflow is voor je videokaart. Als er meer geheugen nodig is als je vieokaart heeft gaat hij gedeeltes van je ram gebruiken.
In principe kan je die op 256 zetten, dan heb je videokaart altijd de max performance beschikbaar.
Good luck
In principe kan je die op 256 zetten, dan heb je videokaart altijd de max performance beschikbaar.
Good luck
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Verwijderd
Klopt,
die feature is inderdaad bedacht zodat je AGP kaart geheugen kan snoopen van je werkgeheugen.
Verschillende FAQ's stellen verschillende dingen voor: meeste FAQ's raden inderdaad de helft van je werkgeheugen voor. Sommigen stellen ook voor hem opt' minimum te zetten (daar de feature amper gebruikt word; meeste kaarten hebben toch 32MB of groter).
Werkt ook prima.
die feature is inderdaad bedacht zodat je AGP kaart geheugen kan snoopen van je werkgeheugen.
Verschillende FAQ's stellen verschillende dingen voor: meeste FAQ's raden inderdaad de helft van je werkgeheugen voor. Sommigen stellen ook voor hem opt' minimum te zetten (daar de feature amper gebruikt word; meeste kaarten hebben toch 32MB of groter).
Werkt ook prima.
's niet helemaal waar......
't kan zelfs gebeuren dat wanneer je je AGP-apenture-size te hoog zet je gehele systeem-performance achteruit gaat.
'k weet ook niet precies wat 't doet, maar zet 't voor de zekerheid maar de helft van je mem-hoeveelheid.
Vaak is 't ook al goed als je 'm op 64 MB zet (als je >= 128 MB hebt.)
't kan zelfs gebeuren dat wanneer je je AGP-apenture-size te hoog zet je gehele systeem-performance achteruit gaat.
'k weet ook niet precies wat 't doet, maar zet 't voor de zekerheid maar de helft van je mem-hoeveelheid.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Zie het maar als 'swap' van je videokaart.
Hey ... maar dan heb je ook wat!
Weet iemand dit wel ?Op woensdag 29 november 2000 14:34 schreef TD-er het volgende:
's niet helemaal waar......
Verwijderd
AGp aperture size stamt uit begintijd van AGP...toen had men nog de illusie om voor grote texturen systeem geheugen te gebruiken...resultaat=> brak van geheugen is te langzaam. Toen hebben ze maar gigantische geheugens op videokaarten gezet om zo grote textures te renderen en zo. Vanaf de 32 Mb videokaarten wordt dat AGP aperture gedoe niet echt meer gebruikt..instelling maakt ook geen ruk uit
met m'n 192 mb staat ie gewoon op 64 ...
96 mb totaal aan textures zal toch wel goed zijn zeker ???????
96 mb totaal aan textures zal toch wel goed zijn zeker ???????
Pagina: 1