Toon posts:

Plugje koptelefoon gebroken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De meesten van jullie zullen dit verhaal wellicht niet kunnen geloven of spontaan in de lach schieten door de absurditeit ervan, maar ik wil toch graag weten wat ik kan doen.

Het volgende is er gebeurd: ik heb twee Harman/Kardon speakers op mijn computer aangesloten. Nu zit op één van die twee boxen in het midden een input waar je je koptelefoon kan inpluggen. Hier is een foto van die box:

(afbeelding verwijderd)

Probleem is alleen dat die input een bron van irritatie vormt. Er komt namelijk maar steeds geluid uit één van de boxen. Zodra je met een plugje wat in die input gaat draaien en rommelen wil het geluid wel eens van box verspringen en als je goed knoeit heb je alsnog geluid uit allebei de boxen.

Wat wil nu: ik was met het plugje van mijn koptelefoon daarin aan het klooien om ervoor te zorgen dat ik door beide boxen geluid kreeg, maar toen drukte ik het plugje iets te hard naar beneden. Gevolg: het plugje brak. Hier is weer een foto ter verduidelijking (beetje wazig, maar goed, het zij even zo)

(afbeelding verwijderd)

Het heeft me zo'n beetje een uur gekost om het gebroken gedeelte weer uit de input te frutselen met een schaar (vandaar dat je op de foto van de box hierboven ziet dat de input tamelijk beschadigd is), maar nu kan ik rommelen wat ik wil, er komt geen geluid meer uit die box..

Bovendien is het plugje van mijn koptelefoon nu kapot, en het ergste is dat ik vrijdag voor 11 dagen vertrek naar LAN party Campzone.

Nu wil ik dus weten of ik op zo'n korte termijn nog iets kan doen om mijn koptelefoon weer aan de praat te krijgen (en liefst ook de box, maar de koptelefoon heeft nu prioriteit). Ik zou elk idee en/of oplossing ontzettend waarderen. Bij voorbaat dank.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Klassiek gevalletje DUH!

offtopic:
Ik had alweer bijna iets getypt waar ik zeker kommentaar op zou krijgen...

Kun je nu echt niet ZELF bedenken dat je er even een nieuw plugje op moet solderen?
Even contactpunten van je boxen nalopen kan ook geen kwaad!

We have just one world, but we live in different ones...

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:41

RammY

Dát!

voor vrijdag kun je toch wel ff n ander setje speakertjes regelen... van die targa dingetjes.. als je toch alleen koptelefoon gebruikt..

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Het is een schakelend jack plug.
Doordat je met de schaar hebt lopen rommelen zijn de contacten verbroken.
Bijbuigen of vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 juli 2003 @ 01:06:
Het is een schakelend jack plug.
Doordat je met de schaar hebt lopen rommelen zijn de contacten verbroken.
Bijbuigen of vervangen.
Ehm, hoe moet ik dat gaan bijbuigen of vervangen? Sorry, ik heb er totaal geen verstand van, en ik zie maar erg weinig in dat smalle donkere inputje (zelfs niet met een volle lamp erop)..
Nulnulnix schreef op 24 juli 2003 @ 00:46:
Kun je nu echt niet ZELF bedenken dat je er even een nieuw plugje op moet solderen?
Even contactpunten van je boxen nalopen kan ook geen kwaad!
Ja, het idee van een nieuw plugje erop was wel in me op gekomen. Probleem is alleen dat ik rampzalig slecht ben in het solderen en repareren van dingen. Waar moet ik het oude plugje dan eraf halen? Aan het einde eraf knippen, of alleen het ijzeren gedeelte eraf halen, of iets anders? Ik dacht dat het wellicht een idee was gewoon ergens de draad doormidden te knippen, en hetzelfde te doen bij een oude, kapotte koptelefoon, en dan de plugjes te verwisselen en dan de draadjes aan mekaar draaien. Heb alleen geen flauw idee of dat gaat werken..

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 juli 2003 @ 01:15:
[...]

Ehm, hoe moet ik dat gaan bijbuigen of vervangen? Sorry, ik heb er totaal geen verstand van, en ik zie maar erg weinig in dat smalle donkere inputje (zelfs niet met een volle lamp erop)..

[...]

Ja, het idee van een nieuw plugje erop was wel in me op gekomen. Probleem is alleen dat ik rampzalig slecht ben in het solderen en repareren van dingen. Waar moet ik het oude plugje dan eraf halen? Aan het einde eraf knippen, of alleen het ijzeren gedeelte eraf halen, of iets anders? Ik dacht dat het wellicht een idee was gewoon ergens de draad doormidden te knippen, en hetzelfde te doen bij een oude, kapotte koptelefoon, en dan de plugjes te verwisselen en dan de draadjes aan mekaar draaien. Heb alleen geen flauw idee of dat gaat werken..
Koop een nieuw plugje en kom ff langs @ campzone, zet ik hem er gratis voor je erop.

Verwijderd

Topicstarter
jadjong schreef op 24 July 2003 @ 01:22:
[...]

Koop een nieuw plugje en kom ff langs @ campzone, zet ik hem er gratis voor je erop.
Thanks! Zal ik zeker doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2021 23:48 ]

Pagina: 1