Heb eergister een nieuw systeem geassembleert. Eerst gekloot (zie topic nieuw systeem no signal), na totaal uit elkaar halen en in elkaar zetten toch reactie.
Windows geinstalleert, DirectX9, Ati bijgeleverde drivers, Ati Control Panel (gedownload), nf2v116 drivers, asus probe.
Temperaturen volgens Asus Probe zijn Cpu: 42 Mobo:vergeten (niet hoog)
Bios 1002 beta
Specs
Barton 2500+
Asus a7n8x deluxe 2.0
2x corsair value select 256 MB PC3200
Maxtor 120 7200 8MB
Club3d Radeon 9800
Antec kast met 400 Watt
4 case fans
Zalman 6000 Cu
LG cd/dvd combo
Niets is ge oc'ed.
De eerste paar uur ging het ok, echter, na de Breed demo op te starten kreeg ik een blue screen IRQL_LESS_OR_EQUAL.
Even wezen browsen, kon dus weer van alles zijn zo'n error.
Na het booten regelmatig een blue screen, soms een spontane reboot, soms bij een boot geen reactie van de monitor (bv, no signal)
Heb een memtest geprobeert. Ging douchen en kwam terug met een gereboote computer. Memtest gefaald kennelijk.
Als iemand ook maar suggesties heeft...
Monitor, radeon en hdd zijn al getest op een andere pc en gaven toen geen problemen (zegt niet dat ze idd ok zijn)
Ik ga even 1 van de simmetjes eruit halen en kijken of die boot. Daarna misschien de bios flashen naar 1005 (ik heb echter geen floppy drive, kan dat ook met asus update op dit mobo?)
Na 1 sim eruit te hebben gehaald boot het systeem ook niet. De monitor geeft weer no signal en de hddled geeft geen activiteit. Kunnen deze problemen ook door een slechte flatcable worden veroorzaakt?
Windows geinstalleert, DirectX9, Ati bijgeleverde drivers, Ati Control Panel (gedownload), nf2v116 drivers, asus probe.
Temperaturen volgens Asus Probe zijn Cpu: 42 Mobo:vergeten (niet hoog)
Bios 1002 beta
Specs
Barton 2500+
Asus a7n8x deluxe 2.0
2x corsair value select 256 MB PC3200
Maxtor 120 7200 8MB
Club3d Radeon 9800
Antec kast met 400 Watt
4 case fans
Zalman 6000 Cu
LG cd/dvd combo
Niets is ge oc'ed.
De eerste paar uur ging het ok, echter, na de Breed demo op te starten kreeg ik een blue screen IRQL_LESS_OR_EQUAL.
Even wezen browsen, kon dus weer van alles zijn zo'n error.
Na het booten regelmatig een blue screen, soms een spontane reboot, soms bij een boot geen reactie van de monitor (bv, no signal)
Heb een memtest geprobeert. Ging douchen en kwam terug met een gereboote computer. Memtest gefaald kennelijk.
Als iemand ook maar suggesties heeft...
Monitor, radeon en hdd zijn al getest op een andere pc en gaven toen geen problemen (zegt niet dat ze idd ok zijn)
Ik ga even 1 van de simmetjes eruit halen en kijken of die boot. Daarna misschien de bios flashen naar 1005 (ik heb echter geen floppy drive, kan dat ook met asus update op dit mobo?)
Na 1 sim eruit te hebben gehaald boot het systeem ook niet. De monitor geeft weer no signal en de hddled geeft geen activiteit. Kunnen deze problemen ook door een slechte flatcable worden veroorzaakt?
[ Voor 8% gewijzigd door Westerterp op 23-07-2003 23:39 ]