Systeem hangt om onverklaarbare reden

Pagina: 1
Acties:

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-05 15:19
Heb eergister een nieuw systeem geassembleert. Eerst gekloot (zie topic nieuw systeem no signal), na totaal uit elkaar halen en in elkaar zetten toch reactie.
Windows geinstalleert, DirectX9, Ati bijgeleverde drivers, Ati Control Panel (gedownload), nf2v116 drivers, asus probe.

Temperaturen volgens Asus Probe zijn Cpu: 42 Mobo:vergeten (niet hoog)
Bios 1002 beta

Specs
Barton 2500+
Asus a7n8x deluxe 2.0
2x corsair value select 256 MB PC3200
Maxtor 120 7200 8MB
Club3d Radeon 9800
Antec kast met 400 Watt
4 case fans
Zalman 6000 Cu
LG cd/dvd combo

Niets is ge oc'ed.

De eerste paar uur ging het ok, echter, na de Breed demo op te starten kreeg ik een blue screen IRQL_LESS_OR_EQUAL.
Even wezen browsen, kon dus weer van alles zijn zo'n error.
Na het booten regelmatig een blue screen, soms een spontane reboot, soms bij een boot geen reactie van de monitor (bv, no signal)
Heb een memtest geprobeert. Ging douchen en kwam terug met een gereboote computer. Memtest gefaald kennelijk.

Als iemand ook maar suggesties heeft...

Monitor, radeon en hdd zijn al getest op een andere pc en gaven toen geen problemen (zegt niet dat ze idd ok zijn)

Ik ga even 1 van de simmetjes eruit halen en kijken of die boot. Daarna misschien de bios flashen naar 1005 (ik heb echter geen floppy drive, kan dat ook met asus update op dit mobo?)

Na 1 sim eruit te hebben gehaald boot het systeem ook niet. De monitor geeft weer no signal en de hddled geeft geen activiteit. Kunnen deze problemen ook door een slechte flatcable worden veroorzaakt?

[ Voor 8% gewijzigd door Westerterp op 23-07-2003 23:39 ]

Verwijderd

Heb ja al eens de voltages van je voeding kunnen checken?

• Westerterp
Ja, voltages zijn allemaal binnen de marges

Verwijderd

Dan zou ik toch maar proberen van het bios te flashen, lijkt mij nu gewoon het beste, en het meest logische.

• Westerterp
Als me dat zou lukken ja... ik kom het systeem gewoon niet meer in. Precies wat ik na het assembleren had. Hij heeft het even gedaan en vervalt nu weer precies in hoe het was.

• Didactylos
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 23:02
Probeer eens met een ander reepje geheugen te booten.
Of anders; clear cmos (batterij eruit, 30 sec wachten batt. opnieuw plaatsen) en daarna proberen te booten.
Ik neem aan dat je alle kabels en voedingsstekkers gecheckt hebt?

Things just happen, what the hell

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Laatste Via 4in1 er ook op gezet :?
zitten er nog pci-kaarten in :? Probeer die eens in een ander slotje dan.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 14:54
Verander de setup van de Dimm's. Draai met eentje, en nog eens met slot 2&3, en nog eens met 1&3 gevuld.
Wees er ook zeker van dat de oververhittingsprotectie er niet voor zorgt dat hij reboot (ik denk namelijk zelf aan een slechte installatie van de CPU).

edit:

Oh, enneu... zet je RAM op dezelfde snelheid als je FSB.
Volgens mij is dat 100% op dat mobo?

[ Voor 21% gewijzigd door oheng op 24-07-2003 04:23 ]

Verwijderd

Madrox schreef op 24 July 2003 @ 03:31:
Laatste Via 4in1 er ook op gezet :?
zitten er nog pci-kaarten in :? Probeer die eens in een ander slotje dan.
4in1 drivers instaleren op een nforce chipset ? , zou ik niet doen ... 8)

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-08 09:42

Royale de Luxe

The limit is out there

Haal er desnoods je mobo uit en leg het op tafel, sluit dan gewoon je voeding aan, vga kaart in floppy drive aan en flash. Dan heb je het minst problemen van een slecht contact ergens in de kast. Is je kast goed geaard?

Haal desnoods 1 van je reepjes geheugen eruit. dan ben je zeker dat de fout niet komt van een goofie dimmslot. verder dien je niets aan te sluiten tot na de flash.

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

• Westerterp
@Madrox Geen pic kaarten
@oheng Al geprobeert
@Royale with Cheese Al geprobeert

Het vreemde is dat ik vanochtend weer wat voedingskables heb gewisseld tussen de onderdelen. Heb nu de vgakaart en 2 casefans op 1 lijn en de hdd en de lg combo op een lijn. Nu start hij ineens weer op...

Wel heel vaag. Wacht de problemen wel weer op.

Verwijderd

Waarschijnlijk toch de voeding........ (of het was niet goed aangesloten :? )

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Check je settings van je mem eens. Ik heb zelf laatst ook een nieuwe (nouja 2e hands van iemand anders) DIMM in gezet en had nog steeds me oude settings (host+pci) en op een of andere reden werkte die nieuwe daar dus niet echt goed mee (of 1 van de andere settings van mem kweet het niet zeker want heb ze allemaal maar omgezet). En nu boot mijn pc niet meer spontaan. Me event viewer liet ook totaal niks zien dus daar kwam ik tot de conclusie dat het niet aan drivers lag.

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

die melding komt vaak voor bij gare drivers. Heb je allen WHQL drivers gebruikt of ook andere?? Probeer anders ff allen WHQL drivers te gebruiken....

• Westerterp
@sentinel Standaart voeding in standaart antec kast 400 Watt. Zal toch wel ok zijn.

@axe over die memsettings. Ik heb dus cas 2.5 corsair dimms. In de bios staat die nog op 3. welke settings kan ik die in veranderen? 2.5 x x x Ik heb geen rete verstand van memsettings.

en wtf zijn whql drivers?

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

Ik heb precies hetzelfde probleem. Alleen maak ik gebruik van 2x pc3500 Hyperx van Kingston.

Zet de FSB eens op 166 ipv 200 (of staat dat al zo ?)

Toen ik niet in mijn systeem kon komen heb ik alle stekkers eruit getrokken en na een dag deed ie het weer ???

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Verwijderd

WHQL drivers houdt in dat de drivers zijn getest door het Windows Hardware Quality Lab. Een soort garantie dat de drivers vlekkeloos functioneren volgens de windows standaards....

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-02 20:00

freezer

er komt geen end 'an

42 graden mobo is wel wat aan de hoge kant natuurlijk met zoveel fan's erin. Check ook even de temp van je CPU.

Verwijderd

Die 42 graden is van z'n cpu, en die van z'n mobo is ie vergeten. Het klinkt een beetje als een RAM module die niet goed is, dus ik zou even met Memtest86 (voor dos met een opstart disk) gaan testen of ze goed zijn. Ik heb al meerdere malen meegemaakt dat ramgeheugen voor dit soort fouten zorgt.

Aangezien dit een nieuw systeem is kan het probleem overal zitten, ook het moederbord, video en geluid of modem kan het probleem zijn. Ik zou dan eerst de bios instellingen of fail-safe zetten, daarmee alles installeren. Als er dan nog problemen zijn zou ik zo kaal mogelijk gaan installeren en alles stuk voor stuk testen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 11:32 ]

• Westerterp
Nee, de cpu is 42. Heb nu trouwens wel bios 1005. Heb al een memtest gedaan (was het na 45 minuten zat, geen errors tot toen)

Heb nu 2x corsair value select 256 MB PC3200 op memtimings 3 4 4 8 maar aangezien dit cas 2.5 mem is weet ik niet op welke settings ik dit kan zetten. Iemand met dit geheugen ervaring mee? FSB = 166

En waar kan ik in windows zien of de sims op dual channel werken?

[ Voor 10% gewijzigd door Westerterp op 24-07-2003 11:56 ]

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:52

The Wizard

Moderator Mobile
EchteDude schreef op 24 July 2003 @ 11:56:

En waar kan ik in windows zien of de sims op dual channel werken?
In windows is dat niet te zien, alleen bij het opstarten (BIOS scherm).

Het zijn trouwens DIMM`s, maar dat terzijde ;)

Heb je de HD aan de SATA controller hangen of aan de normale IDE? Op de IDE, hoe heb je HD ingesteld? Master of Cable Select?
Ik ga er vanuit dat je DVD en de HD niet op dezelfde IDE-kabel hebt zitten.

Die IRQL error komt bij verschillende problemen voor, maar alleen bij hardware. Ik heb het zelf gehad bij een HD probleem (onboard promise op een BE-6). Je gebruikt windows XP? Probeer eens ACPI in het BIOS aan/uit te zetten, dus beide opties proberen.

Misschien een stomme vraag, maar maakt het mobo misschien toevallig ergens sluiting? Kan ook een probleem zijn :).

Succes in ieder geval....

[ Voor 62% gewijzigd door The Wizard op 25-07-2003 00:01 ]

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• Westerterp
Ben terug gegaan naar Salland, bleek de harddisk controller stuk te zijn. Heb een nieuw mobo gekregen. Processor bleek ook niet ok. Heeft me een nieuwe Barton 2500+ gegeven. Zei dat het het 'nieuwe' type was...? Nog nooit van gehoord.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:52

The Wizard

Moderator Mobile
Volgens mij is er maar 1 barton 2500+ :), ach, is altijd een goed verkooppraatje ;)

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

Pagina: 1