[Radeon 9800pro] Bevestiging koelbolk gesmolten??

Pagina: 1
Acties:

• -=Sentinel=-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 15:27
Ik heb laatst een Sapphire Radeon 9800pro gekocht. Alles werkte super tot vandaag...
Ik laat mijn PC dag en nacht aanstaan. Je zult zeggen 'dat moet kunnen'. Nu kom ik vandaag thuis van mijn werk, zie ik dat mijn computer uit was. Dus ik wil 'm weer aanzetten, maar hij doet niks. Ik haal dat ding los en nu blijkt dat 1 pootje waarmee het koelbolk vast zit aan de kaart is doorgesmolten. Dus dag Radeon.
Hoe kan dit en heeft iemand anders dit wel eens meegemaakt?
BTW, ik draai 's nachts geen zware video-benchmarks die de videokaart overbelast...

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

Verwijderd

ja dat zou idd niet mogen gebeuren, misschien was er een defect in de fan ofzo waardoor het koelblok overhit geraakt zou kunnen zijn. Maar ik zou toch de winkel waar je die kaart gekocht hebt eens contacteren. je had hem toch niet overklokt staan ofzo?

• -=Sentinel=-
Ik heb 'm niet overclocked. Het rare is dat mijn computer uitstond. Kan het zijn dat windows zichzelf afsluit bij een defecte videokaart?

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Kun je misschien een pic laten zien van dat gesmolten pinnetje. Hij moet wel errug heet zijn geworden wil dat gebeuren. Eerst even goed onderzoeken wat de oorzaak kan zijn en dan contact opnemen met fabrikant of leverancier.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Wat zijn je temps en dan met name de temps in je case.
Het kan natuurlijk ook zijn dat je koelblok niet goed gemonteerd was, maar hoe dan ook wordt dit toch een RMA zaak..

Verwijderd

Ik heb het idd al vaker meegemaakt in de tijd dat ik nog op de td werkte, koelpasta (en de lijm waarmee blokje vastzat) die losliet, een slechte fan waardoor alles zo heet werdt dat de bevestigingspinnen van je koelblok doorsmelten.Het kan dus meerdere oorzaken hebben. Nu mag dit zeker niet gebeuren en is dus een garantiezaak ! Het enigste waar je wel moeite mee kan hebben is dat ze niet gauw geloven dat je NIET hebt overgeklokt.... In ieder geval suc6

• -=Sentinel=-
Ik heb 'm zeker niet overclocked. Waarom zou ik een risico lopen voor die paar frames die je al niet eens merkt...

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Gewoon voor de leuk :) Maar overclocked of niet.. als ik aan het gamen ben dan moet ik de handen niet op het koelblok leggen. Volgens mij ga ik het maar eens zo fixen dat het water van de CV er langs heen loopt in de winter :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Ik heb dezelfde kaart en dat ding dat geeft een hoop warmte af. Niet te geloven. Ik was er niet gerust op toen het nog met de standaard fan draaide. Ik had ook een iets andere cooler ,zonder heatsink zoals op de site staat vermeldt of in de meeste reviews staan. Daar staat deze kaart met heatsink+fan, ik heb alleen fan, wel van sapphire, dat wel. Maar het blijft een knullig ding en ik had mijn fan er ook zo af.
Maar sinds ik er een DangerDen blokje erop heb gezet heb ik eigenlijk geen last van de warmte afgifte.
En tja overclock of niet, ik draai mijne watergekoeld omdat ik fluisterstille pc's wil hebben. Maar wat extra performance mag ook wel, core draait nu op 455.

-

Verwijderd

Ai dat klinkt fout.
Zal zeker wel garantie opzitten.

Worden deze kaarten echt zo heet of niet (ik heb zelf een Club 3d ATI 9800 pro)
Ik kan het zelf niet uitproberen omdat een systeem zonder CPU nogal moeilijk test ;)

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Ookal draai je de hele dag benchmarks die kaart is voldoende gekoeld on dat op standaard snelheid te kunnen hoor.

Dit is gewoon een garantie zaak en ik weet zeker dat ze hier bij een goede winkel verder geen probleem van maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Tjaps op 29-07-2003 17:22 ]

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
2Cool2Rule schreef op 28 July 2003 @ 19:30:
Ik heb dezelfde kaart en dat ding dat geeft een hoop warmte af. Niet te geloven. Ik was er niet gerust op toen het nog met de standaard fan draaide. Ik had ook een iets andere cooler ,zonder heatsink zoals op de site staat vermeldt of in de meeste reviews staan. Daar staat deze kaart met heatsink+fan, ik heb alleen fan, wel van sapphire, dat wel. Maar het blijft een knullig ding en ik had mijn fan er ook zo af.
Maar sinds ik er een DangerDen blokje erop heb gezet heb ik eigenlijk geen last van de warmte afgifte.
En tja overclock of niet, ik draai mijne watergekoeld omdat ik fluisterstille pc's wil hebben. Maar wat extra performance mag ook wel, core draait nu op 455.
Alleen een fan? Dat lijkt me wel heel sterk...

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-08 17:17
OzBoz schreef op 28 July 2003 @ 18:52:
.... Volgens mij ga ik het maar eens zo fixen dat het water van de CV er langs heen loopt in de winter :)
In de winter ? Staat de verwarming dan niet aan bij jullie ? Volgens mij zijn die buizen dan juist aardig warm i.p.v. koel ? 8)7

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
Sepiroth schreef op 29 July 2003 @ 18:03:
[...]

In de winter ? Staat de verwarming dan niet aan bij jullie ? Volgens mij zijn die buizen dan juist aardig warm i.p.v. koel ? 8)7
Misschien dat ie hem juist gaat geruiken om het water op temperatuur te brengen. Scheelt idd een beetje in de stookkosten!!! :)

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:05
Smht schreef op 29 July 2003 @ 18:36:
[...]

Misschien dat ie hem juist gaat geruiken om het water op temperatuur te brengen. Scheelt idd een beetje in de stookkosten!!! :)
offtopic:
Beetje? Het word hier snikheet door die 160W aan warmte die m'n arme radiator moet afstaan, en dan heb ik het nog niet eens over die, wat is het, 150W van m'n beeldkanon :D

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1