[javascript]

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• zemartino
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
(topic onderwerp is weggevallen...excuus 8)7 )

Sinds kort heb ik OOP-en in javascript "ontdekt".
Stel het volgende:

hond = new dier();

Ik wil in de functie dier() kunnen zien hoe de instantie is genoemd (hond).
Nou kan ik dat doen door bijv zo:

hond = new dier('hond');

vervolgens kan ik dan in de functie dier zien dat de instantie hond heet:

function dier(name) {

}

Alleen lijkt me dit dubbel op: bestaat er een property die direct kan zien dat ik de instantie hond heb genoemd? Kheb dit niet ergens kunnen vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door zemartino op 23-07-2003 22:23 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

zemartino schreef op 23 July 2003 @ 22:20:
Alleen lijkt me dit dubbel op: bestaat er een property die direct kan zien dat ik de instantie hond heb genoemd? Kheb dit niet ergens kunnen vinden.
Die property bestaat niet. Je noemt je instance ook helemaal geen "hond". Je hebt een variabele hond, die wijst naar een instance van de klasse dier. Hoe die variabele ook heet, daar kom je echt niet achter.

Trouwens, je hebt het over OO, maar over een functie dier? Misschien eens handig om het e.e.a. te gaan lezen over OO zodat je in elk geval weet wat een contructor en een destructor is?

Edit: als je een dier een naam wilt geven, dan geef je de klasse dier maar een property naam die je bijv. kan zetten m.b.v. een parameter in de constructor.

[ Voor 14% gewijzigd door Creepy op 23-07-2003 22:33 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Creepy schreef op 23 July 2003 @ 22:32:

Trouwens, je hebt het over OO, maar over een functie dier? Misschien eens handig om het e.e.a. te gaan lezen over OO zodat je in elk geval weet wat een contructor en een destructor is?
Dat is normaal bij javascript. Classes definieer je met 'function'. Ja, dat is onlogisch, maar ik heb het niet bedacht :P

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

JavaScript doen we in principe in W&G, maar omdat dit basic stuff is gooi ik het topic daar maar niet heen.

Met dank aan Creepy omdat ie zo vriendelijk was toch even het eea. toe te lichten.

Who is John Galt?

Dit topic is gesloten.