(Wireless) Router + @home instellingen?

Pagina: 1
Acties:

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
Kan iemand mij de precieze instellingen geven die nodig zijn voor een router in combinatie met @home? Ik heb nu namelijk al meerdere malen geprobeerd het zaakje aan de praat te krijgen (zowel wireless als met kabel lukt het me niet internet aan de gang te krijgen).

Internet werkt wel direct met de kabel in de PC, maar niet via de router. Uiteraard snap ik dat je de co43... naam moet invullen, maar ook dan werkt het niet. Tevens heb ik al geprobeerd de router het aan de computer door @home toegewezen IP adres te geven, alsmede de gateway en primaire DNS. Ook dan werkt het niet.

Kan iemand mij zijn routerinstellingen geven, want ik ben nu echt een beetje ten einde raad :)

Verwijderd

Om welke type+merk router gaat het?
Welke instellingen heb je gepleegd op de router?
Welke instellingen heb je gepleegd op je pc?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 22:24 ]

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
Dell 1184

Maar de vraag was meer: kunnen jullie mij jullie instellingen geven waarbij het werkt, zodat ik kan checken of deze overeenkomen.

Magoed, ik heb de instellingen nu weer veranderd omdat ik nu dus wel op internet zit via de kabel ipv via de router.

[ Voor 111% gewijzigd door Inferno op 23-07-2003 22:26 ]

Verwijderd

IK heb op mijn draytek 2200e alleen computernaam van @home en domein moeten invullen
Dan op mijn pc aangeven dat ik automatisch een ip adres krijg van de dhcp

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

Hier staat hoe het moet op een draytek, wellicht dat je wat aan die instellingen hebt. Je hoeft dus alleen je cc nummer van @home in te vullen bij je router name en home.nl bij je domein en dan automatisch een ip verkrijgen. krijgt je router wel een ip van @home of niet? Of kan je alleen vanaf je clients niet internetten? Krijgen je clients wel een ip-adres van je router?

Chello werkt op basis van mac-adres, dit doet @home volgens mij niet maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, zo ja dan moet je je mac adres invullen in je router. Al denk ik dat alle info van mijn post ook wel in de search danwel google te vinden is.

edit:
Hmmmm zie nu dat ik beetje dubbel heb gepost, mijn excuses het is nog vroeg

[ Voor 7% gewijzigd door Baarsjes op 24-07-2003 07:43 ]

http://www.bonuszoeken.nl

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:17

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Ondanks dat @home niet met Mac adressen werkt moet je een geldige opgeven.
00:00:00:00:00:00 werkt niet met com21 platform.

No news is bad news.

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

elsegre schreef op 24 July 2003 @ 07:47:
Ondanks dat @home niet met Mac adressen werkt moet je een geldige opgeven.
00:00:00:00:00:00 werkt niet met com21 platform.
Maar de router heeft toch nooit standaard een leeg mac adres? Als je niks veranderd dan zal het echte mac adres van de router gebruikt worden.

http://www.bonuszoeken.nl

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Heb precies hetzelfde probleem gehad met @Home en Dell 1184 uiteindelijk heb ik na 3 dagen pielen en bellen alles maar gewoon ingegeven en vastgezet ipv van DHCP van @home aan te zetten...

Ik heb overigens een Motorola kabelmodem van @Home en uiteindelijk heeft @Home het native adres van de 1184 geregistreerd.

[ Voor 39% gewijzigd door Sjeng op 24-07-2003 16:32 ]

Pagina: 1