Toon posts:

Database probleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb de volgende code in een pagina staan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
//Internet: Test.

if(strcmp($_GET[page], "int1") == 0) {
    echo "
   <tr>
    <td width=100% bgcolor=#ECECED bordercolor=#838383><b>Test</b><br>";

$select="SELECT * FROM internet1 ORDER BY id DESC"; 

$query = mysql_query($select) or die(mysql_error()); 

while ($list = mysql_fetch_object($query)) { 

echo"
    <br>&#8226; <a href='$_SERVER[PHP_SELF]?page=int1?id=$list->id' title=\"$list->titel\" class=derde>$list->titel</a>"; }

echo"
    <br><br></td>
   </tr>
   <tr>
    <td bordercolor=FFFFFF><a href=Javascript:history.back()>terug</a></td>
   </tr>\n";

if(isset($_GET[id])) {

$select="SELECT * FROM internet1 WHERE id = $_GET[id]";

$query = mysql_query($select) or die(mysql_error()); 

while ($list = mysql_fetch_object($query)) { 

echo"
   <tr>
    <td width=100% bgcolor=#ECECED bordercolor=#838383>
    <b>$list->titel</b>
    <p>$list->bericht
    <br><br>Geplaatst op $list->datum door <a href=mailto:$list->email class=derde>$list->naam</a>
    <br><br></td>
   </tr> 
   <tr>
    <td bordercolor=FFFFFF><a href=Javascript:history.back()>terug</a></td>
   </tr>\n";

}
}

}

Nu laadt ie in de pagina ?page=int1 alles mooi. Alles wat er in de database staat in die bepaalde table. Maar als ik nu op de link druk voor de volgende url: ?page=int1?id=1 print ie helemaal niks en dat snap ik niet. Nou is de vraag of jullie het wel snappen en een oplossing hebben voor mij :).

B.v.d.

Verwijderd

Ja.. er staan een hoop enters waar geen enters horen te staan, dan gaat php een beetje over zn nek :)

2 ?'s achter elkaar gaat ook niet echt goed werken.
page=int1&id=

Annie had dat dus ook al gezien :)
Te lang niet gerefreshed

Meteen achter de url een ? daarna een &

Ik zou trouwens ook ff forumgedrag doorlezen, vooral het gedeelte over het beginnen van een topic :)
Uit de faq
De openingspost:
De andere helft is een duidelijke omschrijving van wat je bedoelt. Alhoewel een quiz op de tv heel leuk kan zijn, hebben we hier liever een discussie of een goed gesprek. Als we moeten gaan raden wat je bedoelt zorgt dat er alleen maar voor dat je geen antwoord krijgt. Wees niet alleen duidelijk, maar ook nog eens enthousiast!
Anderen zullen bereid zijn je te helpen als je laat merken dat je al flink bezig bent geweest en bereid bent om zelf nog wat te klussen om er iets van te leren. Toon ook aan dat je zelf snapt waar je mee bezig bent.

Dingen waar je rekening mee dient te houden:

Leg je probleem goed uit. Hetgeen jij zegt is namelijk het enige dat anderen van jouw probleem weten. Hoe meer (relevante) informatie je geeft, hoe beter je geholpen kunt worden
Noem eventueel terzake doende omstandigheden en feiten (gebruikt OS, hardware etc).
Maak duidelijk wat je zelf hebt geprobeerd en vertel waarom dit je niet verder geholpen heeft. Wees hierbij specifiek, zodat de info relevant is. "Ik heb niets gevonden" zegt niets.
Geef eventueel linkjes naar websites die je hebt bezocht (en geef aan waarom die informatie niet voldoende was).
Probeer er een duidelijk! verhaal van te maken dat door andere mensen prettig te lezen en goed te begrijpen valt!
Zoals hierboven wel blijkt zijn een goede en duidelijke openingsreactie en de titel daarvan belangrijke onderdelen van een topic. Wees duidelijk in wat niet werkt, wat je zelf al gedaan hebt en wat je tegenhoudt in hetgeen je wilt.
Graag wat meer info dus.

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 21:54 ]

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

code:
1
if(strcmp($_GET[page], "int1") == 0) {

Zover ik nog kan lezen in die brij wordt dit pas aan het eind afgesloten, dus als int1 gevuld is doet ie niks.

Who is John Galt?

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Probeer eens: page=int1&id=1

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Topicstarter
Mja sorry hoor...

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 15:22

Willem2

Ω is futile

was 3dubbelop :)

[ Voor 94% gewijzigd door Willem2 op 23-07-2003 21:52 . Reden: achterhaald... ]

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verontschuldigen hoeft niet hoor ;) Mensen bedoelen het niet zo kwaad hier :)

Het is meer een punt van 'mentaliteit'. Wij willen je hier graag wat leren, maar je kunt mensen niets leren als ze niet willen leren :)Daarom hebben we manieren bedacht hoe we kunnen zien dat mensen graag willen leren.

• Mensen die graag willen leren proberen vaak zelf al dingen voordat ze om hulp gaan vragen. Ze proberen eerst zelf te debuggen door de fout te isoleren, de fout te reproduceren en dan te gaan speuren
• Mensen die graag willen leren zijn koppig! Ze willen het zelf doen, dus zullen ze ook eerst zelf de handleiding doorbladeren
• Als je dingen opgelost wilt hebben geef je zoveel mogelijk nuttige informatie. Wat gaat er precies fout? Wat zijn de meldingen?

Kortom allemaal puntjes voor ons om een topicstart mee te toetsen :) En dat doen we niet omdat we niet 'nerds' niet willen helpen ofzo hoor :) Het is meer het punt dat we mensen willen leren zelf hun problemen op te lossen, dat heeft nl. 2 voordelen:
• Minder relatief makkelijke vragen worden gesteld
• De mensen kunnen als ze dingen geleerd hebben ook andere mensen helpen in de community :)

Nou jouw probleem was dus (helaas) direct in de handleiding te vinden (http://www.php.net/doc/en ) dus daarom doe ik hem dicht :)
Maarja je weet nu wat je de volgende keer moet doen als je hier een topic opent deal?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.