Toon posts:

Hoe haal je data van een 2.5" notebook schijf? Deel II

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja deel II alweer! :+
Nouja ik heb dat convertortje dus, en dat werkt.
Nu komt het tweede probleem: De data die ik van de schijf wilde halen waren Outlook Express config files en emails en de inhoud van de documenten folders.
Echter is deze data allemaal pleite, zo lijkt het athans.

Nou dacht ik zelf dat dit een beveiligingssysteem van Compaq zelf zou kunnen zijn, zodat persoonlijke data niet d.m.v. een andere computer van de schijf kan worden gehaald.
Eigenlijk lijkt me dat de enige logische reden waarom ik de data in persoonlijke mappen niet zie op mijn eigen computer terwijl de data in gewone mappen nog wel aanwezig is.

Weet iemand of dit klopt? En zo ja, kan ik dit omzeilen op wat voor manier dan ook?
De bestanden zijn niet simpelweg verborgen, dat heb ik al nagekeken. Maar verder kom ik niet.

Als dat niet werkt wil ik wel met m'n eigen Windows XP installatie cd proberen een repair uit te voeren, maar daar heb ik het Administrator wachtwoord van Windows XP voor nodig.
Aangezien de eigenaar van de laptop deze niet zelf heeft neem ik aan dat het zo'n standaard Compaq wachtwoord is.
Kan dat kloppen?

Verwijderd

als je de data in een user map wilt lezen kun je op een werkende XP installatie een gebruiker aanmaken met dezelfde username en password. Volgens mij moet de data dan wel in die bewuste documentmappen te lezen zijn.

Verwijderd

of gewoon take ownership.

een knoppix cd of ntfs4dos floppy gaat ook wel werken.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:34
idd takeoveren met je administrator account. ALLES zit default gewoon onder documents & settings. Die map moet je dus hebben voor je docs, wabjes en je outlook crap.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Heel erg dom, maar... Het staat in een verborgen map. Kan je die wel zien?

Verwijderd

C:\Documents and Settings\%username%\Local Settings\Application Data

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer... Ben er gisteravond maar mee opgehouden.
Wat bedoelen jullie precies met take ownership/take over ?

Dezelfde naam en wachtwoord combo aanmaken op mijn systeem lijkt me wel erg voor de hand liggend, maar ik zal het ook eens proberen.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Als je de HD in een andere computer stopt, kunnen de NTFS permissies niet het probleem zijn. Deze worden immers niet toegepast in een andere computer met de simpele reden dat de gebruikers en/of GUID, SID's niet bestaan op die PC. Met uitzondering van de administrator, deze heeft op elke installatie van XP dezelfde SID (iets van S-1-5-500 o.i.d.)

Wat wel mogelijk is (ook al eerder genoemd) dat de map hidden is of dat de map inderdaad leeg is.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Cobra_Lup schreef op 24 juli 2003 @ 16:56:
Als je de HD in een andere computer stopt, kunnen de NTFS permissies niet het probleem zijn. Deze worden immers niet toegepast in een andere computer met de simpele reden dat de gebruikers en/of GUID, SID's niet bestaan op die PC. Met uitzondering van de administrator, deze heeft op elke installatie van XP dezelfde SID (iets van S-1-5-500 o.i.d.)

Wat wel mogelijk is (ook al eerder genoemd) dat de map hidden is of dat de map inderdaad leeg is.
Ik dacht in de eerste instantie dat ie gewoon verborgen was, hoewel ik verborgen bestanden gewoon laat zien, inclusies systeem onderdelen.
Maar net zag ik dat de documents&settings/<gebruikersnaam> map maar 4mb is...
Dat is wel héél erg klein gezien het aantal foto's wat er in hoort te zitten.

Nouja, dan heeft 'ie gewoon pech. Het is toch ook z'n eigen schuld, geen backups gemaakt. |:(

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Wat je vet. nog kan doen, is proberen met een Disk edit programma op zoek gaan naar de bestanden, hiervan is dan de eerste karakter verwijderd en vervang door meestal HEX20 (In het diskedit programma weergegeven als 20)

Plaats nu een letter op deze plaats en het bestand is weer zichtbaar.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:43

LopeZ

Too much is never enough

Move OH - > OM
Pagina: 1