Kast aanraken == REBOOT :(

Pagina: 1
Acties:

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-04 00:48

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Topicstarter
Als ik de achterkant van mijn kast aanraak (het stuk waar je je muis enzo aansluit) dan reboot me hele pc :(

Ik vraag me nu af of dit aan mijn moederbord ligt of aan de kast zelf, het lijkt op iets van kortsluiting ofzo. Het is nogal lastig om iets in je ubs te pluggen zonder perongeluk je kast aan te raken...

Hoe kom ik er achter of het mijn mobo is wat er niet tegen kan of dat mijn kast iets fout is. Denk zelf dat mijn kast sluiting maakt met mijn mobo ergens... maar snap dan niet waarom die reboot als ik iets tegen de achterzijde aanhoud, dan zou die altijd moeten rebooten?

Mobo: ECS k7s5a LAN
Kast: lelijk goedkoop gammel ding.

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Waarschijnlijk is je kast niet geaard, probeer hem maar es in een geaard stopcontact :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

wel een vette feature... best uniek :)

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07 07:10

casemodder

--->

Is er niet wat hardware losgetrild? (je weet het nooit)

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Lijkt me dat een stekkertje niet zo goed vastzit en elke beweging deze losschiet en daarom je comp reboot

(lijkt me trouwens een echte windows 9x kast :P )

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Kwai_gon_jinn
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

het is inderdaad de aardig van de kast is niet goed.
had ik ook eens een keer gehad.. stak USB2.0 device in m'n USB poort achterin (sindsdien USB hub nu ;) ) en ut rebootte ook... 2e keer echter sprong er alleen een vonkje.

sindsdien maar een USB hub eraan geplugged (gebruik ut tegenwoordig niet meer.. heb nie zoveel USB devices)

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

Verwijderd

Het kan natuurlijk ook zijn dat er een busje teveel onder het moederbord zit en dat ie uit gaat doordat je moederbord kortsluiting maakt.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:14
Lijkt me inderdaad een aardings probleem. Of het stekkertje van het moederbord zit los of verkeerd op het moederbord...

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-08 18:39

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Trek eerst eens het stekkertje van de resetknop eens van je moederbord los en kijk of hij het probleem dan nog heeft.
Nee? Dan vermoed ik dat je resetswitch niet goed is
Ja? Andere oorzaak zoeken

Bij 1 kast van mij kon je de voorkant (kunststof) niet aanraken omdat hij dan ging resetten. Oorzaak was daarbij dat het kunststof knopje van het frontje een te lange achterkant had waardoor de resetknop al lichtelijk ingedrukt werd. Iets drukken tegen de voorkant van de kast was al genoeg om de knop helemaal in te drukken..... reset dus. Bij jou zal dit denk ik niet het geval zijn.

Maar dan naar het eerder genoemde verhaal van athlonkmf. Heb je de gelegenheid om een voeding uit een andere pc in die pc te proberen? liefst inclusief kabel? Zo ja, probeer dat en zie wat er dan gebeurt.
Werkt het goed? dan zit de oorzaak in de originele voeding en/of kabel. Dan nog even door wat uitwisselen checken waar het probleem zit
Werkt het nog niet goed?

Dan weet ik het even niet meer.

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-04 00:48

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Topicstarter
Wat een hoop oplossingen :) ik ga morgen avond is even proberen.
Hoop dat de oplossing erbij zit.

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Verwijderd

Hadden wij met een Hub. We gingen buiten in de vouwwagen lannen. Gaat iemand op het deurmatje staan ( met ijzer) en raakt de hub aan. shringkhhh stroomschok (12 volt). Toch maar geaard
Pagina: 1