Tekst CD-Labels

Pagina: 1
Acties:

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Ik zou graag wat cd labels maken die er als volgt uitzien...
Afbeeldingslocatie: http://brokenrules.nl/cd.jpg
deze heb ik slordig in elkaar geplakt maar is dit ook anders mogelijk?
Dus dat photoshop deze afstanden verdeelt en dat je deze teksten eventueel later weer kunt wijzigen.

Of misschien is er wel een tool die dit kan. (ik heb hem nog niet kunnen vinden)
en toch lijkt me het wel makkelijk kunt namelijk zo de nummers makkelijk aflezen

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:50

DUX

blijft ook nu voor Oranje

offtopic:
Dan moet je wel een verdomd goede printer hebben (denk aan een scherpe laserprinter) als je die tekst leesbaar wilt hebben. Het draait hier wel om hele kleine tekst onder een hoek geplaatst. Heb je het gewoon al geprobeerd met je Photoshopvoorbeeld op een gewoon stukje papier om te kijken of de boel wel leesbaar is?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:50

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Pro Biz CD Label Kit

Want:
The software also makes use of a powerful image editor:

Change brightness, contrast, hue, saturation and color balance
Rotate images
Work with different layers
Insert text to image at any angle
Also includes powerful graphic editing tools such as brush, pencil, eraser etc.
Image morphing capabilities
Collage of different images
Zelf niet geprobeerd overigens..

[ Voor 5% gewijzigd door DUX op 23-07-2003 21:17 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Kan geen trail version vinden en om zomaar te kopen zonder dat ik het zeker weet
vind ik ook zo wat.... Heb al aan zitte klote met illustrator en photoshop maar wil niet echt lukken... misschien iemand met iets meer skill's op dat gebied het wel lukt, bvd

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

ik heb even voor je zitten kloten in photoshop, maar mijn skills zijn wat dit betreft niet genoeg. Helaas, ik zal nog wat door klooien, en waneer het resultaat goed genoeg is, dan post ik het wel....
...maar tot nu toe is het eigenlijk niet om over naar huis te schrijven (rare uitdrukking overigens)

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

In Photoshop is het zelfs relatief simpel. Maak een stel guides en bepaal het centrum van je CD (dit kun je doen door er boven, onder, links en rechts guides tegen te zetten en dan even twee diagonalen te tekenen). Als je het centrum hebt, en als je Edit > Transform > Rotate doet zie je een blok om het object dat je wil roteren verschijnen.

In het midden van dat blok zit een soort richtpunt - de pivot. Die kun je apart verslepen. Zet die in het midden neer en roteer je tekst dan.

Maar wat tekst e.d. betreft, ik ben er nog niet eens helemaal achter hoe dat efficient kan in Illustrator. Dingen zoals Polar Array ontbreken er helaas :(.

teveel zooi, te weinig tijd

Pagina: 1